AndroidHealthClinic

met hoeveel KG moet ik trainen?

landrover

Novice
Waardering
0
Ik ben sinds kind al helemaal dol op spieren maar van me ouders mocht ik niet eerder dan voor mijn 16e trainen:(
Aangezien ik bijna 16 ben vind ik het maar eens tijd worden dat ik serieus ga trainen! (ouders vinden het goed:D)

Ik wil voor een lange tijd mijn spieren gaan trainen, ik weet bij elk onderdeel hoelang ik mijn spieren moet trainen (45 minuten, MAXIMAAL 60) maar dan weet ik alleen niet hoeveel kilo ik moet gaan gebruiken???
(ik ben 1.70 - 1.75 mtr.)

Heeft iemand: Suggesties, Tips, Hints, Commentaar?

Post je reactie en laat het me snel weten, want ik kan niet wachten!!!!

Test je 1rm's uit voor elke oefening (je max) en dan ga je rond de 60-80% trainen (meestal is dat zo'n 6-12 reps voor de gemiddelde mens, maar dat kan ook erg varieren).

Natuurlijk is de techniek ook belangrijk, maar dat is een opgave voor jezelf. Ik zou niet beginnen met te maxen als je nog nooit hebt gesquat, of gedeadlift etc...

Hoe kom je aan die tijden?
En de gewichten hangt af van de oefening.
Tevens moet je helemaal niet naar gewichten kijken als beginner.

Ik zou als ik jou was beginnen met een full body schema, met voornamelijk de belangrijkste compound oefeningen.

Deadlift
Squat
Bench
Overhead press
Barbel row
Leg press

3x per week en dan kijken welk schema je gaat volgen.

Maandag -Di-Woe
Fullsquat 3x12
Benchpress 3x8
T-bar rows 3x8
Military press 3x8
BenchDips 3x8
Ez curls 3x8
Calfraises 4x12

Donderdag -Vrij-Zat
Deadlift 3x10
Incline dumbbellpress 3x8
One -arm row 3x10
Shrugs 3x12
Ez-extensions 3x8
BarbelPreachercurls 3x8
Calfraises 4x12

Zondag -Maa-Di
Legpress 1 been O&O 3x10
Decline Benchpress 3x8
Bent over Row 3x8
Military press 3x8
Smallbenchpr. 3x8
Dumbbell curls 3x8
Calfraises 4x12

Volgorde : Maa-Do-Zo-Di-Vrij-Maa Ect.

Ga eerst de oefening correct leren uitvoeren.
het gewicht waar je mee gaat trianen voel je vanzelf wel;)
Bodybuilding.com - #1 Exercises Guide - Over 300 Exercises!

hierboven kun je de oefeningen opzoeken videootje alles erbij

• Topic Starter Topic Starter
wat houd bijv. 3x8 of 4x12 in?

Cyan, waarom laat je hem nou van de eerste keer 1rm's teste? Wil je dat hij van de eerste keer geblesseerd raakt ofzo? Hij kent de juiste uitvoering van de oefeningen nog niet eens.

Misschien rare vraag! Maar je ziet sommige spotters of mensen die een oefening doen met een lange stang. Ze houden de stang dan met de ene hand anders vast dan met de andere hand! Waarom doen ze dit?

Maar het zal toch wel een functie hebben als je de stang op die manier vasthoudt? Je ziet heel vaak dat spotters het doen. Bovenkant naar beneden aan de ene kant en bovenkant van de hand naar boven aan de andere kat van de stang!

Je heb zeker naar paaldansen gekeken net.
:haha:

Maar het zal toch wel een functie hebben als je de stang op die manier vasthoudt? Je ziet heel vaak dat spotters het doen. Bovenkant naar beneden aan de ene kant en bovenkant van de hand naar boven aan de andere kat van de stang!
Deadlift.....voor een stevige grip ;)

Ik ben sinds kind al helemaal dol op spieren maar van me ouders mocht ik niet eerder dan voor mijn 16e trainen:(
Aangezien ik bijna 16 ben vind ik het maar eens tijd worden dat ik serieus ga trainen! (ouders vinden het goed:D)

Ik wil voor een lange tijd mijn spieren gaan trainen, ik weet bij elk onderdeel hoelang ik mijn spieren moet trainen (45 minuten, MAXIMAAL 60) maar dan weet ik alleen niet hoeveel kilo ik moet gaan gebruiken???
(ik ben 1.70 - 1.75 mtr.)

Heeft iemand: Suggesties, Tips, Hints, Commentaar?

Post je reactie en laat het me snel weten, want ik kan niet wachten!!!!

ik neem aan dat je in een sport school gaat trainen,de belangrijkste tips waren hier al vermeld zag ik maar je zal veel op pikken van mede sport school gangers.je rolt er vanzelf in,ik wens je veel succes!

Cyan, waarom laat je hem nou van de eerste keer 1rm's teste? Wil je dat hij van de eerste keer geblesseerd raakt ofzo? Hij kent de juiste uitvoering van de oefeningen nog niet eens.

Dit heb ik erbij toegevoegd.

Natuurlijk is de techniek ook belangrijk, maar dat is een opgave voor jezelf. Ik zou niet beginnen met te maxen als je nog nooit hebt gesquat, of gedeadlift etc...

Zo kunnen ze meestal meer gewicht opheffen omdat hun grip het langer houdt. Zo'n soort grip noemt "mixed' grip.

• Topic Starter Topic Starter
nee, over een maand mag ik me pas bij de sport school inschrijven..

vóór die tijd, gebruik ik mijn halters voor mijn armen, schouders en borst;)

Terug
Naar boven