MuscleMeat

met hoeveel KG moet ik trainen?

Eerst gewoon lekker de feeling krijgen en daarom licht beginnen. Uitvoering is belangrijk. Voer het daarna geleidelijk op. Maak eerst kennis met je dumbbells / halters. Hierbij heb je later profijt bij het varieren in trainingsmethoden en oefeningen. Succes en trainse!

je merkt het vanzelf wel, je zult veel zien in de gym zelf:D

veel suc6, gaat je lukken!

Ik ben meteen thuis beginnen trainen, voor ik hier op het forum kwam, ging ik voort op het boek van een duitse dokter, dat heel interessant is voor beginners.
Ben met zo laag mogelijke gewichten begonnen, en ik bouw op, als ik voel dat ik een bepaalde oefening met meer kan.
Als ik dus reeksen doe van 4x8, dan doe ik de laatste reeks es met zwaardere halters of gewichten, om te zien of ik kan verzwaren.
ik train vooral op spiergroepen, kan enkel van gewichtheffen benchpress doen, quat en deadlift zijn uitgesloten door rugletsel.

Succes.. Goed gaan eten...

ja ik eet zoveel ik kan, en gebruik weightgainer, zie het resultaat al, had nog nooit "doeteugeltjes" gehad,en nu de laatste week begint dat te komen, is teken ban BF omhoog gaat,moet ook, kom van mauwelijks 5% wil opbouwen tot 15% om massa te trainen, en dan later es cutten he

Ok dan.. een vraag nog.. wat zijn in godsnaam doeteugeltjes ??

ja ik eet zoveel ik kan, en gebruik weightgainer, zie het resultaat al, had nog nooit "doeteugeltjes" gehad,en nu de laatste week begint dat te komen, is teken ban BF omhoog gaat,moet ook, kom van mauwelijks 5% wil opbouwen tot 15% om massa te trainen, en dan later es cutten he

Je bent blij dat je vet kweekt ?
Ok 5 % is laag, maar ook geschikt voor een clean bulk.
Of ik begrijp het gewoon verkeerd...:o

ja, idd, je hebt gelijk als ik niet teveel verhoog, ga ik gewoon voort kunnen bulken zonder te veel te moeten cutten dan.
Ja iets meer mocht wel.

Ow, ok, ik dacht gewoon dat je bedoelde dat je je vetpercentage wou opkrikken tot 15% en daarna pas 'spiermassa' wou kweken.
Ik heb je gewoon verkeerd begrepen.;)

nee hoor train 5 keer per week aan de spiermassa.
blijft het balangrijkste, maar ik bedoel, mag door eten verhogen in BF, is dan teken dat ik genoeg eet.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie positieve steun:D ik weet zeker dat het gaat lukken

bedankt iedereen!!:)

gewoon eerst 3x per week een full body schema aanhouden met de basis oefeningen:
squats (belangrijk dat je knieeen niet voorbij je voeten komen)
leg curl
deadlifts
lat pulley (breed) (belangrijk om de onderrug hol te houden)
rows
bench press
schoulder press
dips
dumbbell curl
calf raises
buik

probeer bij elke oefening je buik aangespannen te houden zodat je vorm goed is.

onthoud dat als je een full body schema aanhoud dat je de grote spiergroepen eerst moet doen bv. benen, rug en borst.

dit eerst om kennis te maken met de oefeningen.
na 6 weken full body te hebben gedaan kan je misschien een basis split gaan doen met wat isolatie oefeningen erin.

hier is ook vorm belangrijk. Want de meesten mensen in de gym trainen verkeerd.

hierna kan je eens gaan zoeken naar een trainingsprogramma zoals HIT of bill star's 5X5.

Voeding en rust zijn ook belangrijk als je spieren wil kweken maar hier moet je nog maar is wat over zoeken op het forum.

suc6

Maar het zal toch wel een functie hebben als je de stang op die manier vasthoudt? Je ziet heel vaak dat spotters het doen. Bovenkant naar beneden aan de ene kant en bovenkant van de hand naar boven aan de andere kat van de stang!

Dat heet mixed grip. Mensen gebruiken dat om te spotten bij bench met betere grip. Voor als diegene setjes van 12 wil doen met 220% van z'n 1 rm. Anders houd je de stang toch niet?

Terug
Naar boven