AndroidHealthClinic

Met welke oefening start jij je rug-training ?

Vaak deadlift omdat men grip dan nog het beste is, maar voor de rest zie ik niet naar de volgorde

meestal chins, soms pulldowns

meestal met bor als ik split doe

Meestal begin ik met chinnen, maar ik wil ook wel 's starten met deadlifts, om 's te kijken of ik er weer wat bij kan gooien.

Vertical traction 3x12x50
Lat pulldown 3x12x45
Back extentions 3x12x84
Seated row 3x12x38

:eyes:

Start altijd met chinnen 4*10

Ik start altijd met de seated row,dit omdat mijn grip het later niet meer toelaat
om maximaal te gaan.
Gek genoeg is dit de enige oefening waarbij ik gripproblemen ondervindt.

Vind het vreemd dat er zoveel mensen standaard pulldowns doen. Zie daar de meerwaarde tov chins niet van in. Als afwisseling af en toe vind ik het ook wel fijn. Maar chins zijn imo toch stukken beter.

Meestal deadlift. Soms chins. Ik ben veel minder sterk als ik met deadlift eindig en dat sukt:).

deadlift of bor

Maak altijd een afweging in welke oefening ik iets wil toegeven qua intensiteit. De ene keer is dat deadlift andere keer pulldowns.
Rows komen doorgaans als 3e aan de orde.

BOR
Chinnen
Db row

Deadlift normaal eerst maar mag nog niet wegens klotebeenbreuk die nog niet helemaal genezen is.

Met deads

ik begin nu met pendlay rows, als ik begin met deads, krijg ik pijn in me onderrug als ik ga pendlay-en....

nu ik met pendlay begin, heb ik daar geen last van! Misschien dat ik wel heel ietsje minder d-lift, maar das dan jammer:D

BOR's, Pulldowns en heel soms Chins!

6 opwarm setjes 2 x latpul 2 x rowing 2 x lichte deads, dan beginnen met "zware" deads werkt het beste zo voor mijn pezen en gewrichten... :p, anders krijg ik te snel blessures.

Chins ... weighted

Terug
Naar boven