Fitness Seller

met zijn allen aan de gelatine???

free

Ripped Bodybuilder
Waardering
167
Lengte
1m85
Massa
74kg
Vetpercentage
12%
met zijn allen aan de gelatine?

het bevat 90gram eiwit per 100g
kcal zijn: 366
koolh: 0
vet: 0,1

ook heb ik dit juist gevonden

Gelatine - Algemeen
[Afbeelding niet meer beschikbaar]​

Aminozuren zijn de onmisbare bouwstenen voor leven. In de natuur worden aminozuren aaneengeregen tot, veelal lange en complexe, poly-peptiden ofwel eiwitten. Het patroon van de aminozuren, de lengte van de keten en het type zijgroep bepalen de eigenschappen van de daaruit ontstane eiwitten. Vele aminozuren worden aangemaakt door het lichaam. Tien aminozuren kunnen uitsluitend worden opgenomen via voeding. Dit zijn de zogenaamde essentiële aminozuren.

Gelatine wordt gewonnen door gedeeltelijke hydrolyse (dit is een gecontroleerde afbraak van de keten) van het structuurvormende macro-eiwit collageen, dat voorkomt in de huid en beenderen van dieren. Het in water onoplosbare collageen wordt daarbij omgevormd tot gelatine, dat in warm water oplosbaar is.

Gelatine is een klassiek product dat al bij de oude Egyptenaren bekend was, maar tevens modern door haar vele hedendaagse toepassingen.

Gelatine is waardevol en uiterst veelzijdig. Haar vermogen tot geleren, schuim-, film- en emulsievorming, binden, stabilisatie en verdikken zijn uniek. Gelatine bevat 9 van de 10 essentiële aminozuren en heeft daardoor een wezenlijke voedingswaarde.

Gelatine is veilig en gezond. Vrij van vetten en koolhydraten, vrij van cholesterol, allergene stoffen en toevoegingen, laag in calorieën en microbiologisch onbedenkelijk. Maar gelatine is ook een neutraceutical, waarvan wetenschappelijk is aangetoond dat zij werkzaam is bij het voorkomen en bestrijden van osteoporose en artrose.

Gelatine wordt op natuurlijke wijze gewonnen in moderne, schone en veilige fabrieken, zonder chemische modificatie. Gelatine is daarom door de Europese Unie geclassificeerd als een voedingsmiddel, waarvoor geen toelatings(E)-nummer vereist is.

Zijn eiwitten waar je geen k*t aan hebt.
Spul wordt trouwens gemaakt van afval rommel van varkens.

klinkt leuk maar hoe wou je hiervan grote hoeveelheden naar binnen krijgen? als je het oplost in wat vloeistof is het net of je een stuiterbal eet

Eet nou maar gewoon wat extra eieren. ;)

Eerst even researchen alvorens je een topic aanmaakt.

Maar dat ene aminozuur is wel een essentieel aminozuur, vandaar dus BW 0, maar gelatine bevat ook geen cystine

Als je op Nutrition Facts and Analysis for Gelatins, dry powder, unsweetened kijkt dan zie je dat gelatine trouwens ook een amino acid score heeft van 0!!

amino acid score uitleg NutritionData.com

Ze komen hier per 100gr gelatine op

Protein 85.6 g 171%
- Tryptophan 0.0 mg
- Threonine 1475 mg
- Isoleucine 1158 mg
- Leucine 2454 mg
- Lysine 3460 mg
- Methionine 606 mg
- Cystine 0.0 mg
- Phenylalanine 1737 mg
- Tyrosine 303 mg
- Valine 2081 mg
- Arginine 6617 mg
- Histidine 662 mg
- Alanine 8008 mg
- Aspartic acid 5266 mg
- Glutamic acid 8753 mg
- Glycine 19051 mg
- Proline 12296 mg
- Serine 2605 mg

Gelatine is wel te gebruiken als eiwitbron, maar dan moet je aanvullen met tryptofaan of mengen met een tryptofaanrijk voedingsmiddel

was volgens mij al eerder bekend, nadelen zijn te eerste de aminozuren (zie post 3XL) en ten tweede dat het heel moeilijk is om er veel van binnen te krijgen

In de zoekmachine had je ook dit topic van mij kunnen vinden,

zoals persoon boven mij post heeft gelatine geen compleet eiwitprofiel en is dus best waardeloos.

Vraag me echter af wat dit zou doen in je voeddingschema?

In de zoekmachine had je ook dit topic van mij kunnen vinden,

zoals persoon boven mij post heeft gelatine geen compleet eiwitprofiel en is dus best waardeloos.

Vraag me echter af wat dit zou doen in je voeddingschema?

Wat snap je hier niet aan?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven