Fitness Seller

Sticky Metal Topic

Bezoekers in dit topic

Even een cd'tje posten, niet helemaal metal maar wel ontzettend goed. Antimatter is de afgelopen jaren 1 van mijn favorite bands geworden, en hun laatste cd is weer geniaal!

Tracklist:
01. Redemption
02. Another Face In A WIndow
03. Ghosts
04. The Freak Show
05. Landlocked
06. Conspire
07. Leaving Eden
08. The Immaculate Misconception
09. Fighting For A Lost Cause

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[VBR/67mb]

Review:
Ik eindigde mijn vorig interview met Antimatter met de woorden: "Niets is zeker in het leven behalve veranderingen", een wijsheid van de filosoof Confucius, omdat Duncan Patterson toen juist besloten had zich te concentreren op Ion. Nu zingt Mick Moss in de laatste track 'Fighting For A Lost Cause': "Some things never change". Sommige dingen niet, neen. Bijvoorbeeld het feit dat ik door elk Antimatter album totaal onderuit gehaald wordt.

Het was afwachten geblazen hoe Antimatter ging evolueren nu Duncan er geen deel meer van uit maakt. Spannend! Ik had er alle vertrouwen in, want vergeet niet dat Mick Moss ook een muzikant is die al meer dan tien jaar bezig is en bovendien heeft hij het hart op de juiste plaats om aangrijpende muziek te maken, getuige zijn briljante ideeën op vorige Antimatter albums. Daarnaast stelde het feit dat Danny Cavanagh van Anathema ging meewerken aan het album me ook gerust. Dat het echter zo'n prachtplaat ging worden, kon ik enkel hopen. 'Leaving Eden' is minder experimenteel dan vroeger, geen ambient invloeden meer, geen vrouwelijke vocalen, wel nog diepgaande gevoelens, viool, hemelse toetsen en vooral heel veel prachtig gitaarwerk. Het esoterische heeft plaats gemaakt voor een rock gevoel, maar dan eentje met heel veel weemoed, zodat dit ongetwijfeld het meest toegankelijke album van Antimatter is.

Vanaf de lange openingstrack 'Redemption' raakt Antimatter de gevoelige snaar. De donkere toetsen en de warme stem van Mick klinken heerlijk vertrouwd. Vol weemoed, expressief en donker, soms met een beetje diffuse vervorming. Maar dan die solo van Danny! Wel, het lijkt of het Pink Floyd nummer 'Comfortably Numb' model gestaan heeft voor deze plaat. Zo heb ik Danny al lang niet meer gehoord en ik geef grif toe dat ik dit gemist heb. 'Another Face In A Window' heeft heel wat dromerige Hammond klanken. Denk aan het atmosferische toetsenpallet in 'No Quarter' van Led Zeppelin. Op de achtergrond is een pratende stem te horen en op Mick's stem zit heel wat echo. De geest van Pink Floyd waart hier rond, maar eigenlijk geldt dit voor heel het album. Let op, dit zijn aangename invloeden, niet kopiëren. Bij 'Ghosts' denk ik aan het moment dat we bij mij thuis een Leonard Cohen elpee beluisterden. Dit gevoelig gezongen nummer met mooie gitaarsolo reflecteert een volgend beeld van Mick's muzikale voorkeuren. Let op de prachtige akoestische gitaarornamenten in 'Landlocked', een instrumentaal pareltje waar de viool ook voor grootse momenten zorgt. Antimatter heeft nu ook zijn eigen 'Comfortably Numb' (Pink Floyd) en dat is de titelsong 'Leaving Eden'. Hier kan ik maar één ding over zeggen: ga zitten en geniet! Rillingen! Dit is geen muziek, dit is kunst!

Meerdere nummers doen me denken aan de vroegere Anathema, ten tijde van 'Eternity', zoals het voornamelijk instrumentale 'The Immaculate Misconception'. Het laatste nummer beschouw ik zelf als één van de hoogtepunten van 'Leaving Eden'. In 'Fighting For A Lost Cause' gebeurt net alles op het juiste moment om van een perfect nummer te spreken. Ik heb er vrij lang over gedaan eer ik dit alles in tekst ging gieten, gewoon omdat ik het album telkens weer wou horen en woorden schieten sowieso tekort. Ik heb toch maar een poging gedaan en laat het duidelijk wezen: elke song is een kunstwerkje op zich met introspectieve teksten. Ik hoop vurig dat ik dit ooit live kan aanschouwen. Ik wil besluiten met het citaat van een fan, ik had het niet beter kunnen verzinnen: "Antimatter is the wine that fills the cup of silence".


Score 97/100


MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service
 
Symphony-X is supah, beetje Yngwie Malmsteen sT. Aanrader! :rocker:
 
DragonForce - Sonic Firestorm vind ik wel chill album. :thumb:
 
Symphony-X is supah, beetje Yngwie Malmsteen sT. Aanrader! :rocker:

Idd wicked gitarist, heb de intro van 'inferno' al eens een beetje geprobeerd... brrrr :D

@ RobG, thanks! (Heb je deze CD van het internet geript of heb je een eigen CD gemp3'd?)

Ik ben de laatste tijd wel gecharmeerd van Lamb of God, goede technische metal die beukt als een wilde! Evenals de CD 'With Oden on our Sides' Van Amon Amarth overigens, zeer goede plaat. (het nummer 'Valhal Awaits me' kan ik bijna spelen :D)
 
DragonForce - Sonic Firestorm vind ik wel chill album. :thumb:

Is dat hun nieuwe album? Ik weet allesins dat hun eerste albums geschift lekker zijn, het album met dat soort stopwatch achtig ding op de cover vind ik minder.
 
Soulfly, Ektomorf

Ektomorf, ik heb die mannen nog gezien hier bij ons in de buurd samen met Pro-Pain en Morda die toen op tour waren. In een superklein kot, het zweet druipte van de muren, en de show was compleet last-minute geboekt met maar 1 dag mond op mond reclame en wat zelfgemaakte flyers, en dat kot zat stampende vol!

HARDCORE XXX
 
Het is hun tweede album. De eerste en de nieuwste vind ik zelf ook minder.

DragonForce - Wikipedia

Valley of the Damned vind ik wel te pruimen.
Sonic Firestorm eigenlijk ook wel.

"March of the wicked steelclad warrior of seering flaming swordfishes."

Van een lange titel gesproken :)


Heb ze inmiddels al twee maal op graspop gezien, en die gasten spelen echt te zotte solo's.
 
Valley of the Damned vind ik wel te pruimen.
Sonic Firestorm eigenlijk ook wel.

"March of the wicked steelclad warrior of seering flaming swordfishes."

Van een lange titel gesproken :)


Heb ze inmiddels al twee maal op graspop gezien, en die gasten spelen echt te zotte solo's.

Zeker, die solo's zijn super! :)
 
@ RobG, thanks! (Heb je deze CD van het internet geript of heb je een eigen CD gemp3'd?)

Ik ben de laatste tijd wel gecharmeerd van Lamb of God, goede technische metal die beukt als een wilde! Evenals de CD 'With Oden on our Sides' Van Amon Amarth overigens, zeer goede plaat. (het nummer 'Valhal Awaits me' kan ik bijna spelen :D)

CD is van het internet, is gewoon een scene release in VBR, goede kwaliteit. Echt een super aanrader, en hun voorgaande album is ook echt MEESTERLIJK!!!

Lamb of God vind ik zelf ook helemaal de shit, alleen hun laatste album vin ik toch wat minder. Ze staan binnenkort in de 013 met chimaira en As I Lay Dying, dat wordt weer vet!!!
 
Ons nieuwe promonummer, de finale master staat online op onze myspace:

www.myspace.com/invictrius

Nummer heet: Hunting Horrified Screams


Laat ons jullie gedachten horen aight!
 
Klinkt wel netjes Mongsky, niet helemaal mijn sT maar wel een aantal riffjes die erg bruut klinken.

Hier nog een cool filmpje van de opname van de drums van een nummer van de nieuwe CD van soilwork:
 
Hier nog een leuk album:

Becoming the Archetype - The Physics of Fire

[afbeelding niet meer beschikbaar]

1) Epoch of War (The Physics of Fire Pt 3)
2) Immolation
3) Autopsy
4) The Great Fall (The Physics of Fire Pt 1)
5) Nocturne
6) The Monolith
7) Construct and Collapse
8) Endure
9) Fire Made Flesh (The Physics of Fire Pt 2)
10) Second Death
11) The Balance of Eternity (The Physics of Fire Pt 4)



Hier kan je hem downen:
Board Message

Ja je moet eerst even registreren daar maar iedere selfrespecterende metal liefhebber zou daar sowieso al lang een account moeten hebben :)
 
Nieuwe CD van Marilyn Manson:


[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Artist...............: Marilyn Manson
Album................: Eat Me, Drink Me
Genre................: Rock
Source...............: CD
Year.................: 2007
Codec................: LAME 3.97
Version..............: MPEG 1 Layer III
Quality..............: Extreme, (avg. bitrate: 245kbps)
Channels.............: Joint Stereo / 44100 hz
Tags.................: ID3 v2.3
Information..........: | Marilyn Manson | EAT ME, DRINK ME | June 5 | The Official Web Site

---------------------------------------------------------------------
Tracklisting
---------------------------------------------------------------------

1. (00:05:56) Marilyn Manson - If I Was Your Vampire
2. (00:04:31) Marilyn Manson - Putting Holes In Happiness
3. (00:04:05) Marilyn Manson - The Red Carpet Grave
4. (00:04:17) Marilyn Manson - They Said Hell's Not Hot
5. (00:04:55) Marilyn Manson - Just A Car Crash Away
6. (00:05:06) Marilyn Manson - Heart-Shapped Glasses (When The Heart Guides The Hand)
7. (00:05:20) Marilyn Manson - Evidence
8. (00:04:14) Marilyn Manson - Are You The Rabbit?
9. (00:03:53) Marilyn Manson - Mutilation Is The Most Sincere Form Of Flattery
10. (00:04:24) Marilyn Manson - You And Me And The Devil Makes 3
11. (00:05:41) Marilyn Manson - Eat Me, Drink Me

Playing Time.........: 00:52:22
Total Size...........: 92.14 MB


:beer:​


Board Message
 
Om het melancholische weer te vergezellen hier nog een vet nummer van de ouwe tiamat :D

 
paradise lost - as i die


de nieuwe celtic frost


type o negative

 
Back
Naar boven