Suicide Sid
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 252
Nu wordt Jackson als geniaal voorgesteld en als van grote invloed op de hedendaagse muziek. Maar welke eveneens briljante muzikanten heeft Jackson nou eigenlijk beinvloed.
Volgens Rolling Stone :
Janet Jackson, Justin Timberlake, Britney Spears, Usher, Mariah Carey, Jennifer Lopez. Yep echt geniale artiesten allemaal. De wereld ziet er een stuk beter uit sinds Jackson zijn invloed liet gelden op de muziekwereld.
Vind overigens Thriller een topalbum maar de rest er na is gewoon van een stuk mindere kwaliteit. Beetje genie houdt zijn niveau toch wel iets langer vast dan 1 album.
Ik denk dat je gewoon kan zeggen dat alle hedendaagse popliedjes = aan wat hij 30jaar geleden deed. Hij is de laatste vernieuwer geweest in het genre.
Hij heeft zijn genie langer vastgehouden dan 1 album, wat mij betreft heeft hij het 4/5de gedaan en 3/5 behoren in de top 10 best verkochte albums all time. En 1/5 is de best verkopende dubbelcd all time. 80% van zijn werk was dus voor meer mensen dan elke artiest ook, geweldig. Het gaat over smaak en geuren: een oeverloze discussie. De enige feiten die aan te halen zijn, zijn - exacte - verkoopcijfers (van andere artiesten in de top 5 zijn die er niet eens). Maar dan nog, moet je niet iets goed vinden omdat de rest het goed vind.

Verkoopcijfers zijn absolute prestaties. Deze dienen mijn stelling van consistente uitmuntendheid te onderbouwen. Ik wil hier niet mee zeggen dat jij het goed moet vinden.