Fitness Seller

Migrantenvrouwen zijn te druk om te werken

Wat een debiele wijven. De hele dag bij elkaar door de thee roeren omdat er één ongesteld is. fl**ker op, dat tuig doet helemaal niets en komt met kakverhaal nummer zoveel, kan het nog ir-ri-tan-ter!?

:thumb:
lol kerel , zo denk ik er ook over.

DEN HAAG - Een heleboel migrantenvrouwen zitten niet thuis duimen te draaien en hebben helemaal geen tijd om te participeren in de samenleving of aan het werk te gaan, zoals veel politici eisen. Ze zouden dat wel willen, maar ze raken in de knel met de zogenoemde mantelzorg die ze als vanzelfsprekend bieden.

Daarom eiste een groep Marokkaanse, Turkse, Iraakse en Surinaamse vrouwen van het project Mantel der Liefde vrijdag dat de politiek, maar ook zorgaanbieders, ambtenaren en belangenorganisaties daar hun ogen voor openen. Zij deden dit op een bijeenkomst met minister Maria van der Hoeven (Onderwijs) in het kader van de Dag van de Mantelzorg.

Kinderen

Turkse, Marokkaanse, Iraakse en Surinaamse vrouwen zouden graag hun persoonlijke ambities willen verwezenlijken. Maar ze merken dat de samenleving die dat ook van hen eist niet ziet dat ze het te druk hebben met de zorg voor bijvoorbeeld de drie kinderen en de man van de buurvrouw die opeens in het ziekenhuis is opgenomen.

Superwomen

Of voor hun ouders waar geen voorzieningen voor zijn. "Migrantenvrouwen zijn sterk, maar geen superwomen", stelden zij.

In een manifest dat zij vrijdag samen met een boek aan minister Van der Hoeven aanboden, daagden zij de politiek uit om mee te denken over manieren waarop zij die zorg wel kunnen combineren met scholing en werk. Verder vroegen ze van hun mannelijke familieleden en vrienden meer hulp en erkenning en stelden zij dat belangenorganisaties en zorginstellingen meer gebruik moeten maken van de kennis en ervaring van deze vrouwen.

Tolk

Bovendien vinden ze dat het groeiende 'leger' aan allochtone vrijwilligers dat wordt ingeschakeld als tolk wordt misbruikt. Die vrouwen moeten de mogelijkheid krijgen om door te groeien naar een betaalde functie in de zorg.

Deze groep mantelzorgsters wordt te weinig gezien, stelt Sheileen Saib van de Stichting BMP, die de problemen van de migrantenvrouwen bestudeert. Volgens Saib zijn de vrouwen niet vertegenwoordigd in de belangenorganisaties en bij zorginstellingen en wordt hun kennis en ervaring te weinig gebruikt. Dat het om veel vrouwen gaat is bekend. Maar om hoeveel niet. Saib pleit daarom voor een onderzoek. Ook om te kijken wat zij precies betekenen voor de samenleving.

ANP

Zijn er mensen die dit kunnen onderstrepen???

Asjeblieft!

Omdat wij asociaal zijn, voor niemand zorgen, ons nergens mee bemoeien en dus geen zorg bieden aan familie die in het ziekenhuis ligt. :D
Wij laten onze familie gewoon het eten opeten dat ze voorgezet wordt in het ziekenhuis. We komen niet het ziekenhuis insjouwen met zakken vol dadels en olijfpannekoeken maar accepteren de regels zoals ze zijn. Daardoor hebben we ook nog tijd over om deel te nemen aan de samenleving en te werken.

Daarentegen is het wel weer zo dat er naar verhouding meer allochtonen aanspraak maken op medische zorg dus dat is dan ook wel weer waar....
Doen ze dan weer eens iets voor de maatschappij op vrijwillige basis, dan nog vinden jullie redenen om ze te bekritiseren. ik moet jullie vindingrijkheid echt bewonderen.

En het zijn natuurlijk alleen de allochtonn die profiteren van de uitkeringen he; Nederlanders en Belgen profiteren daar nooit van en zijn allemaal hard aan het werk!

• Topic Starter Topic Starter
Doen ze dan weer eens iets voor de maatschappij op vrijwillige basis, dan nog vinden jullie redenen om ze te bekritiseren. ik moet jullie vindingrijkheid echt bewonderen.

Wat doen ze op vrijwilige basis? Ik mis hier iets.
Ze willen zich weer onttrekken aan het arbeidsproces met de motivatie dat ze te druk zijn met familiezaken.

Dus: Niet werken, geen premies betalen maar wel aanspraak maken op de voorzieningen die wij werken betalen.
Enne, elke autochtoon die dat ook doet krijgt van mij precies hetzelfde te horen: Foei, niet goed! :finger:

Wat mij gewoon opvalt is dat niet alle allochtone vrouwen meedoen met deze petitie, alleen wel weer de bekende nationaliteiten.

Wat doen ze op vrijwilige basis? Ik mis hier iets.
Ze willen zich weer onttrekken aan het arbeidsproces met de motivatie dat ze te druk zijn met familiezaken.

Dus: Niet werken, geen premies betalen maar wel aanspraak maken op de voorzieningen die wij werken betalen.
Enne, elke autochtoon die dat ook doet krijgt van mij precies hetzelfde te horen: Foei, niet goed! :finger:

Wat mij gewoon opvalt is dat niet alle allochtone vrouwen meedoen met deze petitie, alleen wel weer de bekende nationaliteiten.

Ging het niet om mantelzorg? Hier in België is dat op vrijwillige basis.

Ja dat klopt hier ook, maar dat is niet te controleren kerel.
Ik kan ook aan mantelzorg doen maar moet ik dan gevrijwaard worden van werk?

En stel dat ik tegen jou zeg dat ik aanmantelzorg doe maar alleen voor familie en mensen die hetzelfde geloof dragen, is dat ook een reden om mij maar te vrijwaren van werk?

Het gaat hier ook eigenlijk om iets anders dan het gegeven dat er vrouwen aan mantelzorg doen.

Waar het eigemlijk om gaat is dat de regering hier in Nederland meer en meer vrouwen aan het werk wil zien.
Dat zijn plannen die al een tijdje bestaan: Allochtone vrouwen het huis uit, een baan in.

Zowel de mannen van deze allochtone vrouwen als de vrouwen zelf zien dat niet zitten, want ze zijn een leven thuis gewend. Dus wordt een reden als mantelzorg opgevoerd maar die mantelzorg geldt alleen voor familie en naasten en laten we eerlijk wezen: Je bent niet het hele jaar door bezig met de verzorging van je familie. Daar hebben wij namelijk verzekeringen voor en ook zij maken aanspraak op deze faciliteiten.

Het gaat dus niet om of de mantelzorg een vrijwllige baan is, maar om het feit dat allochtone vrouwen niet willen deelnemen aan het arbeidsproces.

Ja dat klopt hier ook, maar dat is niet te controleren kerel.
Ik kan ook aan mantelzorg doen maar moet ik dan gevrijwaard worden van werk?

Neen, maar ze verdienen er geen geld aan dus dan moeten ze er maar de gevolgen van dragen he. blijkbaar wil Nederland dat je de ouderen e laat creperen thuis;

En stel dat ik tegen jou zeg dat ik aanmantelzorg doe maar alleen voor familie en mensen die hetzelfde geloof dragen, is dat ook een reden om mij maar te vrijwaren van werk?

Wie zegt dat ze alleen maar aan mantelzorg doen bij aan mensen van hetzelfde geloof?

Het gaat hier ook eigenlijk om iets anders dan het gegeven dat er vrouwen aan mantelzorg doen.

Waar het eigemlijk om gaat is dat de regering hier in Nederland meer en meer vrouwen aan het werk wil zien.
Dat zijn plannen die al een tijdje bestaan: Allochtone vrouwen het huis uit, een baan in.

Zowel de mannen van deze allochtone vrouwen als de vrouwen zelf zien dat niet zitten, want ze zijn een leven thuis gewend. Dus wordt een reden als mantelzorg opgevoerd maar die mantelzorg geldt alleen voor familie en naasten

dat klopt niet!

en laten we eerlijk wezen: Je bent niet het hele jaar door bezig met de verzorging van je familie. Daar hebben wij namelijk verzekeringen voor en ook zij maken aanspraak op deze faciliteiten.

Het gaat dus niet om of de mantelzorg een vrijwllige baan is, maar om het feit dat allochtone vrouwen niet willen deelnemen aan het arbeidsproces.

Klopt ook niet en is een ongefundeerde bewering.

Wist je tevens dat 9 op de 10 werkende autochtone vrouwen die buitenshuis werkt, liever thuis zou bliojven en voor de kinderne zorgen? maar da kunnen ze niet omdat ze anders hun huis niet kunnen afbetalen. Dus gaat de vrouw voor 1200 euro per maand gaan werken en geeft ze de helft daarvan aan de kindercreche. Dus werkt ze voor 600 euro per maand.

OK prima.

Er is verder geen enkele reden om niet deel te nemen aan het arbeidsproces.
Als de reden is, dat mantelzorg hun tijdsbesteding is, dan is dat natuurlijk een erg zwak excuus. Iedereen weet dat dei mantelzorg strekt tot het hek van de moskee, of de deur van de buren, en dat dat geen fulltime bezigheid is.
Alsof er 365 dagen per jaar zieken zijn te verzorgen, kom zeg, weet je zelf ook wel.

Bovendien worden mensen prima verzorgd door ziekenhuis en thuishulp en hebben ze hooguit wat extra ondersteuning nodig maar die geven autochtone mensen ook aan zieke familie, NA WERKTIJD. :D

Eerlijk gezegd snap ik die vrouwen ook wel.

Ze zijn niet anders gewend dan voor huis en haard te zorgen, en worden ineens door een progressieve regering hun huis uitgehaald om een baan te gaan zoeken.
Dat is compleet tegen de gewoonten in van vrouwen die gewend zijn dat het huishouden hun baan is.

Maar daar kunnen we geen uitzondering voor maken natuurlijk.
We zijn allemaal gelijk met dezelfde plichten.
Dat betekent dat als de regering zegt dat er meer vrouwen moeten gaan werken, zij daar gehoor aangeven, net als alle andere vrouwen, tenzij je k*tn aantonen dat je dat niet kunt.
Mantelzorg aanvoeren als excuus is erg doorzichtig want dit is geen fulltime bezigheid, of je moet het picknicken in het stadspark mee gaan rekenen.

Als een vrouw niet wil gaan werken, dan is dat haar eigen keus. natuurlijk moet ze dan wel geen uitkering gaan vragen he. Wel zouden ze dan mss een kleine vergoeding kunnen krijgen om de onkosten van het verzorgen van hun buur of zo te dekken.

Als ik uit mezelf de straat voor mijn deur ga schoonhouden of boodschappen doe voor mijn kreupele buurman, moet ik dan ook bij de staat gaan aankloppen voor graties geld? Nee dus. Dat doe je als gunst voor je buurt of buurman, uit eigen beweging. De staat is geen betaalverplichte geld-gever voor iedereen die een dagelijkse klus opknapt voor zijn naasten.

Gezien je politieke sig en je uitspraken zonder enige vorm van inhoudelijke kennis, vind ik het niet heel vreemd wanneer hier heftige reacties opkomen. Als je wilt rellen, dan heb je mij in ieder geval op de kast. Maar goed, ik ga er toch effe op in.

Mantelzorg duurt niet in alle gevallen 365 dagen per jaar, klopt.
Vrouwen van allochtone afkomst zijn vaak gewend om thuis te blijven, cultereel verschijnsel, klopt.

Dat die vrouwen niet deel willen nemen aan het arbeidsproces klopt niet, staat in je eigen eerste post.

Vervolgens heb je nog een groot aantal semi-argumenten die op een negatieve en suggestieve manier hetzelfde zeggen. Dat is echt vervelend, blijf bij de feiten.

Vraag je eens af waarom die vrouwen niet deelnemen aan het arbeidsproces. Wellicht is het loon wat ze kunnen verdienen niet voldoende om eventuele kinderopvang te betalen, of schieten ze er weinig mee op. Dan valt het economisch belang om te werken weg, en kom niet aan met een zogenaamde plicht om deel te nemen aan het arbeidsproces. Dat is een keuze die ieder voor zich wel maakt.

De belangengroepering voor deze vrouwen vraagt aandacht voor hun situatie op de Dag van de Mantelzorg, lijkt me niet meer dan normaal. Voor deze bevolkingsgroep vaak de enige mogelijkheid om gegroepeerd een stem te laten horen en invloed uit te oefenen. De Wassenaarse mantelzorgers (stel dat die er zijn) hebben zo ook hun wegen om hun stem te laten gelden, maar die zul je niet snel horen.

Blijf bij de feiten, wekt minder irritatie op en lokt betere reacties uit.

Hoe ik mij opstel, wat ik schrijf, hoe ik uitdraag en in wat voor vorm ik mijn preken giet, is mijn eigen zaak, niet de uwe Tsunami.

In kort Hollands: Ik bepaal zelf wel wat ik schrijf, niet jij.

Maar dit is een goeie reden:

Wellicht is het loon wat ze kunnen verdienen niet voldoende om eventuele kinderopvang te betalen, of schieten ze er weinig mee op. Dan valt het economisch belang om te werken weg, en kom niet aan met een zogenaamde plicht om deel te nemen aan het arbeidsproces.

Daar kan ik mee overweg, nu alleen nog die mantelzorg-excuses wegpoetsen en we staan eerlijk op één lijn. ;)

De waarheid zit'em vaak in de details, iets waar ook u van op de hoogte bent geachte vrind. Wellicht iets dwingend gezegd, geef ik toe. Maar de manier waarop jij je in het verleden bediende van sTvormen getuigde van sT en klasse. Kijk naar je karmapuntjes, die zijn niet voor niets.

De laatste tijd valt het me op dat je qua sT ruwer bent, ongenuanceerderder. Daar reageerde ik op, wetend dat je nu eens niet met een kont vol testosteron rondhupst. Wellicht ben je schrijvend gewoon over je top? ;) Of heeft de test zijn definitieve sporen in je brein achtergelaten?

Maar goed, terugkomend op de zogenaamde mantelzorg excuses......
Ik kan met je meegaan wanneer je suggereert dat er een aantal dames meeliften op de rest en daarmee aandacht vraagt voor feitelijk weinig activiteit. Dat is helaas vaker het geval bij groeperingen.

Echter, uitgaande van de culturele achtergrond van onze allochtone medemens weet ik dat er veel familiaire schaamte is voor gehandicapten en dat dit een zware last is omdat de families deze mensen vaak niet de reguliere zorgkanalen in sturen.

Daarnaast bestaat er ook een ongelofelijke respectvolle houding ten opzichte van ouderen (waar wij als Nederlanders nog wat van moeten leren). Ook deze zorg wordt vaak volledig door de familie gedragen, is niet mals kan ik uit ervaring zeggen.

Ik hoef niet met je op één lijn te komen, maar waarom poste je dit bericht eigenlijk?

Om jouw reactie uit te lokken. Alleen de jouwe. Alleen worden we gestoord in ons literaire samenzijn. En daar kan geen qwerty-truc wat aan veranderen.

Mijn schrijfsT past zich aan.
Want met nieuwe tijden, nieuwe members en een houding van de meesten die steeds luier en gezapiger wordt, moet je steeds harder prikkelen om nog wat replies te krijgen.

Zoetsappige volzinnen en mooie proza dump ik tegenwoordig elders, daar waar het met plezier gelezen wordt.
Hier op DBB raken de meesten afgeleid door die woordelijke verbloemingen en dat vervuild hun aandacht voor de bron van de probleemstelling.

Vandaar gewoon een wat hardere, simpelere opstelling, dat verhoogd de cheap ass relwaarde die men hier zo waardeert. :rolleyes:

;) :kiss:

:roflol: Mon amice, waarlijk een meestelijke redenatie. Moge mijn karma uw deel zijn.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven