XXL Nutrition

"Mijn afvalrace"

JohBe

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
120kg
Hoi,

Ik ben nieuw hier, maar lees al langere tijd mee, en heb ook al een hele hoop opgezocht op dit forum, welk dus ook enorm leerrijk is!

Na 2x een aantal jaar getraind te hebben, ben ik 2 jaar geleden alles uit het oog verloren door de extreme drukte op het werk. De laatste dag van de vorige sportperiode (cardio en kracht) zat ik op 95 kg, met spierdefinitie, en zeker nog een buikje.
Ondertussen zit ik aan 120 kg, en heb ik besloten dat het zo niet verder kon en ben ik opnieuw begonnen met trainen.
dit 4 a 5 keer per week gedurende 60 a 90 minuten.

Mijn doel:
- spiermassa behouden/aanvullen
- vet verliezen
- conditie terug optrekken

Aanvullende info:
- Mijn gewicht maakt me op zich niet veel uit, mijn vetgehalte wel (moet ik nog laten opmeten)
- Het hoeft niet perse enorm snel te gaan, liever een definitief verlies (lees: door op de eetgewoontes te letten gedurende de rest van m'n leven) dan een jojo effect.

Verder had ik nu graag geweten wat jullie van volgende eetgewoonte denken:

- ontbijt = whey shake (omwille van tijdsgebrek, ik probeer zo lang mogelijk in m'n bed te liggen voor voldoende rust, drink m'n shake, was me, zorg dat ik asap in de auto zit voor anderhalf uur rij(of file) plezier...)
- om 10 uur: een zure appel
- middagmaal : salade (met een yoghurt dressing gemaakt van magere danone yoghurt, zonder toevoegingen), komkommerschijfjes, geraspte worteltjes, en gestoomde kippenblokjes
Als variatie zit er nu en dan eens een KLEIN beetje feta kaas bij, of eens een paar (4 a 5) olijfjes bij.
- rond 14 uur: peertje
- rond 17 uur: 1/2de scoop whey shake voor de training
- na de training: 1 scoop whey shake
- 19 uur: bruin brood met kipfilet en wat rauwe groenten of eens kip met rijst en roerbakgroenten (weinig rijst en een beetje kip, maar genoeg groenten)
- 22 uur: caseine shake (1 scoop)

Alvast bedankt voor toevoegingen, tips, etc.
Kritiek is als eiwit voor spieren: zowat de grootste bouwsteen.

Grtn,

Johan

Laatst bewerkt:
Ik zou eens beginnen met wen fatsoenlijk eetschema te maken. Bestel of download eventueel het boek burn the fat feed the muscle. Hier staat heel duidelijk in wat en wat niet te doen. Denk dat jij er erg veel aan zult hebben omdat je jezelf uithongert met dit schema. Bereken anders even hoeveel kcal eiwitten enzo je binnenkrijgt met dit schema, en bereken je behoefte.

• Topic Starter Topic Starter
Doekie, met een reactie als roll-eye schiet ik niets op...
Een reden waarom je dat neerzet zou me al veel meer vooruit helpen ;-)

---------- Post toegevoegd Mon 5 Dec 2011 om 15:15 ----------

Ik zou eens beginnen met wen fatsoenlijk eetschema te maken. Bestel of download eventueel het boek burn the fat feed the muscle. Hier staat heel duidelijk in wat en wat niet te doen. Denk dat jij er erg veel aan zult hebben omdat je jezelf uithongert met dit schema. Bereken anders even hoeveel kcal eiwitten enzo je binnenkrijgt met dit schema, en bereken je behoefte.

Bedankt, Lars, voor de tips.
Ik ga dat boek meteen aanschaffen.
Het is niet dat ik echt honger heb, maar ik voel toch vaak een hongergevoel opduiken, dat ik dan met water wegdrink.

En Johan, hoe ziet jou training eruit?

Die bestaat voorlopig uit:

2 x per week cardio:
30 minuten fietsen/roeien
30 minuten step / crosstrainer
lopen voorlopig niet omwille van het gewicht en de beenspieren die terug steviger moeten worden.

3 x per week full body, maar dat gaat veranderen naar splits, na een poosje...
Tenzij ik er niets mis mee doe om dat meteen te doen?
De KT gaat altijd vooraf aan 30 minuutjes opwarming op cardio toestellen (veelal rustig fietsen / roeien

vind de hoeveelheid eiwitten aan de magere kant en zou deze ook meer uit vis en eventueel kip halen dan zo vaak whey. je ontbijt zonder enige KH is ook zoiezo geen goed idee. die kip smiddags en savonds is maar erg weinig gok ik als ik zo lees

ik neem doorgaans ook 1 schep sochtens , 1 voor trainen en 2 na trainen maar dan eet ik ook een hoop kip en vis eieren kwark enz enz. met jou doel nu zou ik het meer uit gewone voeding halen.

Je moet veel meer eten.
Lees de stickies in het voedings forum en maak een schema dat is aangepast aan jou benodigdheden.
Rond de 200-250 gram eiwitten en 100 gram vetten per dag minimaal en dan nog wat carbs (low carb dieet deed het voor mij erg goed, rond de 100-150 gram) maar maak voor jezelf een schema.
Deze site lezen http://www.giantpt.com/voeding-gewicht/algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte.html en met de 2e calculator je voedingsbehoefte berekenen helpt veel.

Lees stickies!

Bereken je onderhoud, ga ongeveer 20% (kCal) onder je onderhoud zitten met voeding.
Plan fruit vooral rond trainingen of net als je wakker bent.
Eet fatsoenlijk NA je training (veel koolhydraten, genoeg eiwitten)

Wat je nu aan het doen bent is gegarandeer spierverlies en je bent jezelf aan het uitputten.

Thanks voor de fantastische tips alweer.

Ja die stickies lees ik heus wel, maar ze zijn soms verwarrend, en ik weet soms niet meer wat ik moet doen om massa te winnen dan wel om gewicht te verliezen...

Ik ben niet erg medisch aangelegd en bezoekjes aan de dieetist hebben niks teweeg gebracht (ondanks het feit dat ik me eraan hield).

Vandaag ben ik de dag begonnen met: (en ik had dit hier nog niet opnieuw gelezen, pas nu, dus het is nog niet goed ;-) )

vanmorgen 1 scoop whey en 1/2de scoop miscellar caseine, en een (vrij grote) peer.

voor 10 uur heb ik een magere yoghurt met aardbei mee (van danone)

deze middag (rond 12 uur)
slaatje met kip (om en bij de 125 a 150 gram) en feta met daarover een lepeltje olijfolie met daarin italiaanse kruiden verwerkt.

15 uur:
een appelsien

18 uur: een peer
18.15 - 19.45 : trainen
20:00 uur: whey shake
20.15: magere kippensoep met pasta en 150 a 200 gram kipfilet in blokjes

en 's avonds vlak voor 't slapen gaan dan de caseine shake, maar heb ik dat eigenlijk nodig voor m'n spiermassa te behouden?

Of is het beter dat weg te laten, omdat de rest van eiwitten over de dag al hoger zit?

alles wat hierboven geschreven is (vanaf 10 uur) kan nog gewijzigd worden door jullie bijdrage uiteraard.

Groeten,

Johan

Laatst bewerkt:
Als je stickies gelezen had, wist je uberhaupt wel hoe je een voedingsschema moest maken. Dit zijn gewoon losse producten opgenoemd.

@ Taste Of Fire:
Als je m'n post volledig gelezen had, wist je dat ik daar voor ik dit poste nog niet voldoende tijd voor gehad had waardoor ze verwarrend waren en nog steeds voor een stuk zijn...
Overigens had ik nog lang niet alle tijd gehad voor alle stickies door te lezen ;-)

Ondertussen ben ik tussen de werkuren door wel aan een degelijk voedingsschema begonnen... Ik hoop dit asap op punt te krijgen en een eerste draft hier neer te kunnen zetten (onder voeding dan wel te verstaan).

Laatst bewerkt:
Het heeft namelijk weinig nut informatie te vragen als je nog niet klaar bent met je "huiswerk". Succes met het maken van een degelijk schema en het studeren van de topics.

Hoi ik woog 126 kg en ben nu 18.5 kg afgevallen, en heb al mijn spiermassa behouden met dit voedings schema. misschien kan je er wat dingetjes uitpikken.ik doe trouwens 2 scoops in mijn shake om geen honger gevoel te hebben en mijn spieren niet af te breken, vooral met een fullbody schema erg belangrijk

06.30: -4 eieren (gebakken of gekookt)
of -250ml franse magere kwark
-2 kipfilet
-300gr gehakt

09.30: -eiwit shake

12.30: -salade met mager vlees of vis
of -alleen vis of vlees
-gebakken ei
-augurken gerold in plakjes kip of ham

15.00: -eiwit shake

18.00: -avondeten eet ik ook allen groente en vlees, om de twee dagen eet ik bijvoorbeeld pasta of rijst.

21.30: -eiwit shake

-geen aardappelen
-geen fruit
-geen brood, beschuit of crackers
-gewoon alles waar veel koolhydraten in zitten niet doen!

-groentes eet ik onbeperkt als ik 's avonds trek heb neem ik ook wel augurk zonder suiker!!

Als je meer van mij wil weten mijn verhaal staat ook hier onder (van dik naar dun)

Het heeft namelijk weinig nut informatie te vragen als je nog niet klaar bent met je "huiswerk". Succes met het maken van een degelijk schema en het studeren van de topics.

Daar heb je natuurlijk overschot van gelijk in!
Ik denk dat ik net even wat TE ongeduldig was en het wel even zou vragen...
M'n excuses.

Bedankt voor je bijdrage iig! Heeft m'n ogen doen opengaan i.v.m. verdiepen in de stickies!

---------- Post toegevoegd Wed 7 Dec 2011 om 07:54 ----------

Hoi ik woog 126 kg en ben nu 18.5 kg afgevallen, en heb al mijn spiermassa behouden met dit voedings schema. misschien kan je er wat dingetjes uitpikken.ik doe trouwens 2 scoops in mijn shake om geen honger gevoel te hebben en mijn spieren niet af te breken, vooral met een fullbody schema erg belangrijk

-2 kipfilet
-300gr gehakt

of -alleen vis of vlees
-gebakken ei

18.00: -avondeten eet ik ook allen groente en vlees, om de twee dagen eet ik bijvoorbeeld pasta of rijst.

-geen aardappelen
-geen fruit

-groentes eet ik onbeperkt als ik 's avonds trek heb neem ik ook wel augurk zonder suiker!!

Als je meer van mij wil weten mijn verhaal staat ook hier onder (van dik naar dun)

Hey Benny,

Bedankt voor je bijdrage!
Maar als ik op je ontbijt afga zal ik al moeten passen... dat krijg ik 's morgens met de beste wil van de wereld niet naar binnen gespeeld, tenzij ik wil dat de auto onder je weet wel wat zit.
's morgens prefereer ik iets voedzaam doch ligt genoeg om ongemak te vermijden.

Verder lijkt het me vooral een eiwit dieet dat je gevolgd hebt? Volledig low carb... ik ga in ieder geval je topic eens lezen!

grtz,

J

-2 kipfilet
-300gr gehakt

of -alleen vis of vlees
-gebakken ei

-geen aardappelen
-geen fruit

nice maar je moet soms refeeden die om de 2 dagen pasta is het dan uw refeed day ?

Hey Benny,

Bedankt voor je bijdrage!
Maar als ik op je ontbijt afga zal ik al moeten passen... dat krijg ik 's morgens met de beste wil van de wereld niet naar binnen gespeeld, tenzij ik wil dat de auto onder je weet wel wat zit.
's morgens prefereer ik iets voedzaam doch ligt genoeg om ongemak te vermijden.

J

Hoe graag wil je afvallen?
Niet graag dus als ik dit lees, met je: "Dat krijg ik 's ochtends niet naar binnen". Kerel, groei eens wat ballen.

Niet graag dus als ik dit lees, met je: "Dat krijg ik 's ochtends niet naar binnen". Kerel, groei eens wat ballen.

Ik wil graag bijkomen, maar als ik 's ochtends ook maar een paar happen teveel neem ligt het later in de wc en dan kom ik dus niets bij.

Wat dacht je van brinta met melk/kwark/yoghurt?
Je kan ook anders met je whey brinta erbij gooien..

Alsof je per se moet ontbijten om af te vallen. Zit je nog ergens in de jaren 90 met je kennis??

OP, maak een degelijk voedingsschema en gebruik onderstaande tips om bij te schaven:

2i92x5z.png

Terug
Naar boven