AndroidHealthClinic

Mijn armen willen niet mee werken!

KimB

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
63kg
Vetpercentage
17%
Hi all!

De laatste keer dat ik hier iets poste ging het om mijn voeding, so far so good hou me redelijk netjes aan mijn schema maar dan nu een nieuwe vraag..
Ik merk met verschillende spiergroepen dat deze steeds iets meer gewicht kunnen hebben, en ook mijn armen beginnen al een klein beetje meer vorm te krijgen maaaaaar....:eek:
Op de een of andere manier als ik een beetje gewicht wil verhogen, LUKT HET NIET!
Om maar even een voorbeeldje te geven.. een simpele bicep curl met een dumbbell van 5kg (jaja baby gewicht) ik begon ooit met moeite 3x8 nu haal ik 3x12 wel, of 4x8 ook (heb alles maar een keer geprobeerd nu) maar als ik een gewicht zwaarder wil dan ben ik halverwege het tweede setje dood (figuurlijk dan:D)

Iemand enig idee hoe dit kan? Of wat ik nu het beste kan doen om toch door te groeien? ????????????

probeer is op te bouwen met gewicht, begin licht en bouw op naar zwaar, ga tot fail en bouw op tot je failt bij 8 reps, als het gewicht te zwaar word om 8 reps te halen, doe je daarna nog een laatste set met een veel lager gewicht om uit te branden( de reps zullen dus erg hoog zijn ). weetniet of dit de beste manier is maar bij mij heeft het iniedergeval goed geholpen.

• Topic Starter Topic Starter
toenlytje, thanks voor je hulp! wie weet helpt t mij ook!
ga het zeker proberen!

Ik doe het ongeveer zo als hierboven is beschreven, maar toch net anders.

Ik pak een licht gewicht waar ik makkelijk 8 reps mee kan doen. Kan ik er meer dan 8 dan verhoog ik het gewicht (net zolang tot ik net geen 8 reps of bij rep 8 tot failure ga). Het is niet zo erg als je de laatste set maar 5-6 reps doet.

Voor de rest zijn er een paar keypoints voor groei!
- rust (voldoende rust tussen de trainingen)
- frequentie (als armen een zwak punt zijn pak ze dan iets vaker per week)
- intensiteit en volume (doe je genoeg setjes en ga je echt tot het uiterste?)
- voeding (eet je genoeg?)

Ik doe het ongeveer zo als hierboven is beschreven, maar toch net anders.

Ik pak een licht gewicht waar ik makkelijk 8 reps mee kan doen. Kan ik er meer dan 8 dan verhoog ik het gewicht (net zolang tot ik net geen 8 reps of bij rep 8 tot failure ga). Het is niet zo erg als je de laatste set maar 5-6 reps doet.

Voor de rest zijn er een paar keypoints voor groei!
- rust (voldoende rust tussen de trainingen)
- frequentie (als armen een zwak punt zijn pak ze dan iets vaker per week)
- intensiteit en volume (doe je genoeg setjes en ga je echt tot het uiterste?)
- voeding (eet je genoeg?)

Thanks! ik ga dat zeker proberen dan!
De eerste drie punten doe ik wel ja, eten probeer ik me nu ook echt goed aan te houden aangezien ik er nog al een handje van heb om te weinig te eten maar sinds mijn laatste post hier ben ik daar wel serieuzer mee bezig gegaan!
Nu moet ik zeggen ik heb nooit hele sterke armen gehad, al mijn kracht zit in mijn benen maar ik ga zeker jouw tactiek proberen morgen! dank dank!

Thanks! ik ga dat zeker proberen dan!
De eerste drie punten doe ik wel ja, eten probeer ik me nu ook echt goed aan te houden aangezien ik er nog al een handje van heb om te weinig te eten maar sinds mijn laatste post hier ben ik daar wel serieuzer mee bezig gegaan!
Nu moet ik zeggen ik heb nooit hele sterke armen gehad, al mijn kracht zit in mijn benen maar ik ga zeker jouw tactiek proberen morgen! dank dank!
Daar heb je waarschijnlijk een groot deel van je probleem te pakken!

Precies

Hmm...Ik moet ergens nog een beetje dat knopje omzetten denk ik, dat meer eten in dit geval juist niet slecht is...
Thanks both, ik ga hier echt beter opletten en plannen!

Laatst bewerkt:
Goed eten is inderdaad niets mis mee. En de enige manier i mn sterker te worden en spiermassa op te bouwen! Succes

Kim, hoelang train je al?

Of je probeert meer te trainen op pomp dan op gewicht.

Ik train mijn biceps nooit zwaarder dan 5kg met dumbells omdat ik heel snel pomp heb, met concentration/continue spanning op je biceps houden
Baby gewicht who cares ik heb wel al aardige biceps:cool:

En inderdaad goede voeding is echter het sleutelwoord

een kleine 3 maanden, en ik heb wel wat verbetering met mn armen gemaakt qua gewicht maar nu blijft het een beetje (boel) hangen
terwijl ik bijvoorbeeld bij mijn benen wel merk dat ze steeds een beetje meer aan kunnen

Ik hou het ook op 5/6 kg in 4 setjes van 12 herhalingen. Bij de laatste set zijn mijn biceps wel 'dood' maar ik heb nog aardige biceps al zeg ik het zelf.

Train zelf ongeveer een jaar en heb ook van allerlei verschillende sets geprobeerd, deze werkt het best voor mij.

Voeding is zeker het sleutelwoord, zonder goede voeding no gains.

Als je sterker wilt worden zodat je straks meer gewicht kan pakken, mag je juist nooit tot falen gaan. ;)

Je moet niet vergeten alles te relativeren, het is maar een 5 kg dumbell. Om 1 kg zwaarder te gaan zou dit inhouden dat je een gewichtstoename van 20% moet realiseren. Stel je squat 60 kg, dan zou dit in verhouding al een gewichtstoename van 12 kg zijn (60 --> 72). Een flinke sprong dus.

Je moet dit natuurlijk wel met een korreltje zout nemen, maar je snapt de achterliggende gedachte. Het feit dat je nu veel meer reps kan met 5 kg laat zien dat je krachtwinst prima is, niks om je zorgen over te hoeven maken dus.

Als je sterker wilt worden zodat je straks meer gewicht kan pakken, mag je juist nooit tot falen gaan. ;)

Gewoon puur uit nieuwsgierigheid, why not?

@roeierd, thanks voor je antwoord..en indeed voorheen lukte 3x8 me met moeite, nu 3x12 "makkelijk(er)" er gebeurd dus wel iets in mn armen haha!
dus misschien moet ik gewoon iets meer geduld hebben :)

Gewoon puur uit nieuwsgierigheid, why not?

@roeierd, thanks voor je antwoord..en indeed voorheen lukte 3x8 me met moeite, nu 3x12 "makkelijk(er)" er gebeurd dus wel iets in mn armen haha!
dus misschien moet ik gewoon iets meer geduld hebben :)

Dat heeft te maken met het herstel. Wanneer je tot falen gaat zal je lichaam lastiger herstellen. Om sterker te worden is het essentieel om goed te herstellen.

Tot falen gaan is om hypertrophy te bewerkstelligen.
Bodybuilding zeg maar.
Om sterk(er) te worden moet je (ook) anders trainen.
Het is maar net wat je wilt ;)

Zo leer ik nog eens wat, thanks both!

Terug
Naar boven