XXL Nutrition

Mijn B&B kuur!

• Topic Starter Topic Starter
Ok. de info over HCG heb ik uit een artikel van BigCat, daarin verteld hij dat HCG ergens in de laatste week van de kuur geinjecteerd dient te worden.

MrJ zei:
HCG aan het eind van je kuur (pas na je laatste injectie) om zodoende je testikels weer op grote krijgen en ze voor te bereiden op het opnieuw produceren van testosteron.

Na de 3e injectie met HCG ga je dan beginnen met Nolva. Zoiets dus:

Week 10-12 : 2500IU/2500IU/1500IU/1500IU HCG / 5dagen
Week 12-13 : 40mg Nolvadex /D
Week 14-15 : 20mg Nolvadex /D

Ja zoiets had ik al in gedachten. Ipv. 2500 had ik 3000 IU. Is het verstandiger om het terug te brengen naar 2500 IU?

Dus jij gaat Arimidex tegen haaruitval gebruiken?
Dan zou jij de enigste zijn die Arimidex om die reden gebruikt.

en waar heb jij je spiro cream gekocht?

ALS het haar uitvalt, arimidex word veel gebruikt tegen haaruitval door mensen die aan alopecia androgenetica lijden.
Spiro cream 2% bij lipoxidil.com.

BBwannabe zei:
ALS het haar uitvalt, arimidex word veel gebruikt tegen haaruitval door mensen die aan alopecia androgenetica lijden.
Spiro cream 2% bij lipoxidil.com.

het word door ze gebruikt om Gyno tegen te gaan, maar niet om hun haaruitval tegen te gaan :D

Ze gebruiken Finasteride tegen haaruitval en dat zorgt er oa voor dat je met veel estrogenen rondloopt en daartegen gebruiken ze arimidex ;)

fer zei:
het word door ze gebruikt om Gyno tegen te gaan, maar niet om hun haaruitval tegen te gaan :D

Ze gebruiken Finasteride tegen haaruitval en dat zorgt er oa voor dat je met veel estrogenen rondloopt en daartegen gebruiken ze arimidex ;)

Nee nee, ik zal het ff opzoeken :D Als je gelijk hebt, shame on me.

Ja je hebt wel gelijk dat het als anti-aromatase word gebruikt bij 5-ar blokkers maar heb toch zekers weten ergens gelezen over arimidex en haaruitval.

edit: Ok je hebt gelijk :rolleyes: kheb het opgezocht en had dus gewoon verkeerd gelezen. Nog bedankt dat je me er even op wees :D

Laatst bewerkt:
BBwannabe zei:
Ja zoiets had ik al in gedachten. Ipv. 2500 had ik 3000 IU. Is het verstandiger om het terug te brengen naar 2500 IU?

Ach, HCG komt in 2500IU vials. De keuze is dan snel gemaakt.

MrJ zei:
Ach, HCG komt in 2500IU vials. De keuze is dan snel gemaakt.
Ja maar stel dat 3000 IU beter is en ik moet er een paar extra vials voor openmaken dan kijk ik echt niet om voor die ene paar euro's. Ik wil deze kuur zo goed mogelijk aanpakken.

Ik heb hetzelfde probleem WannaBB, ik train n jaartje korter dan jij en weet genoeg van voeding om het juiste te nemen om te kunnen groeien.Helaas kom ik ook ontzettend moeilijk aan. Ik begin binnenkort voor t eerst echt aan n kuur, heb wel s geexperimenteerd met dboll en proviron maar dat was niet op de goeie manier ben ik achter.Ik wil eerst s zien hoe mn lichaam reageert op 6-8 wkn dbol 30-45 mg p. dag...daarna afbouwen met clomid.

Als dat goed aanslaat doe ik t de volgende keer in combo met sustanon.

Ook voor mij geldt...indien mensen goede tips hebben hoor ik t graag aangezien er zoveel verschillende combo's zijn. ik wil t houden op n combo van liefst 2 effectieve AS.

Ik heb het ook even op amerikaanse fora's gevraagd en die reageren heel anders op mijn kuur.

ur deca dose is not high enuff.... and your not doing a correct PCT because u have no clomid listed.. I'd scrap the HCG and use clomid...

-----------------------------------------------------------------

Go with clomid not HCG. HCG in my opinion should be used differently for long cycles with guys that dont like to come off.

Yep your deca dosage isnt high enough that and your dbol kicker is to long. Do 1-4 not 1-6. Up to you though.

IMO dont bother with Nolvadex just keep it on hand for gyno. Just do clomid therapy for a post cycle.

Looks like youre getting it though. Not knocking you least youre doing research and asking.

Also im not sure if you should keep your enanthate at 500 and up your deca depends on your training, diet and size.

Either up the deca to 400mg or lower the enanthate. I'd hate to send you close to the G a week border for a first cycle. Depending on your experiences you might want to lower the enanth and bring up the deca but keep the deca a 100mg lower than the enanthate.

Of course this is all IMO and best guess.

-----------------------------------------------

Wat vinden jullie van hun reacties? Hebben ze gelijk?

200 deca te weinig in een eerste kuur, en dan vinden die amerikanen het gek dat wij ze voor idioot verklaren :D

Ja, ik wil de deca ook helemaal niet naar 400. Maar waarom vinden ze HCG niet goed, en moet ik aan de clomid??

BBwannabe zei:
Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort een Bread and butter kuur te nemen.
Maar laat ik eerst even wat over mijzelf vertellen. Ik ben 21 jaar, train al 2,5 jaar intensief, lichaamsbouw ecto, 1.76, 67 kg, 13 kinderen maar niet gehuwd.
De reden dat ik wil kuren is omdat ik vind dat het er nu de juiste tijd voor is. 2,5 jaar lang heb ik om elke kilo gevochten, en het laatste half jaar ben ik niets aangekomen. Alles geprobeerd, nieuwe trainingschema's, voedingschema's, supplementen maar helaas..

Ik heb al een bloedtest gedaan, alles was goed behalve twee dingen die waren iets te hoog.
kreatinine 106.1 UMOL
alk. fosfatase 132.0 U / L
Zouden de verhoogde waardes door de swole V2 veroorzaakt zijn?

Ik denk dat aan mij B&B schema nog wel het een en ander gemodificeerd moet worden.

Testosteron Enanthate: week 1 t/m 10 : 500 mg
Deca durabolin: Week 1 t/m 10 : 200 mg
Dianabol: week 1 t/m 6 : 30 mg
Nolvadex: Bij de hand in geval van gyno, week 12 &13: 40 mg ED, week 14 & 15: 20 mg ED.
HCG: Dosages weet ik nog niet.

Wat vinden jullie hiervan als eerste kuur? De bedoeling is een bulk kuur waar ik ongeveer 12 kilo mee zal winnen.
Ik zat te denken om de test naar 250 terug te brengen en de deca naar 400 omdat mijn haar gevoelig is voor DHT.
Ik kan geen 5 alpha reductase blokker nemen omdat deca daar juist op werkt.
Voor de zekerheid heb ik arimidex bij de hand en gebruik ik spiro cream.

Van HCG weet ik niet zoveel af, het lijkt me wel nodig bij mijn kuur wanneer ik 500 test gebruik. Aan welke HCG dosages moet ik me houden?
Van kuren alleen groei je niet, daarom ben ik een nieuwe trainingschema en voedingsschemaaan het opzetten. Mijn voeding zal rond de 5500 KCAL liggen, en wat betreft de trainingschema 5 keer in de week trainen. Ik doe nu rustig aan, zodat ik niet met een overtraind lichaam of blessures aan de kuur begin.
Whey en een weightgainer zijn aan mijn voedingsschematoegevoegd, de whey is van syntrax - nectar, de weightgainer is van Prolab - N-Large 2.
Om de terugval van de kuur op te vangen zal ik gebruik maken van Swole V2 en satur8.

:D
Veel te geavanceerd, begin eens met een eenvoudige test only cycle, dan weet je waar je gains vandaan komen.

1-10 testosterone enth of cyp (500mg EW)
5-12 proviron (50-75 mg ED)
13-15 nolvadex (40-25 mg ED) < nakuur <

Event. 1-3 test prop 50-100mg EOD

HCG mag je kopen maar denk niet dat je het nodig hebt.

Een quote van een amerikaan.
(Ze zijn wel behulpzaam zeg.)
Admin vind jij ook dat ik de HCG moet dumpen en daar ipv clomid moet nemen? Ik weet zeker dat ik deze cycle wil doen..

HCG administration post-cycle is common practice among bodybuilders in the belief that it will aid the natural testosterone recovery, but this theory is unfounded and also counterproductive. The rapid rise in both testosterone, and thus oestrogen due to aromatisation, from the administration of HCG causes further inhibition of the HPTA (Hypothalamic/Pituitary/Testicular Axis - feedback loop discussed above); this actually worsens the recovery situation. HCG does not restore the natural testosterone production.

The typically observed dosing of 2000 to 5000IU every 4 to 5 days causes such an increase in oestrogen levels via aromatisation of the natural testosterone that this has been responsible for many cases of gynecomastia.

From the above discussion it is clear that HCG is best used during a cycle, either to:

1) Avoid testicular atrophy, or
2) Rectify the problem of an existing testicular atrophy.

En een link [Link niet meer beschikbaar]

Heeft hij gelijk in... Je kan best HCG nemen ofwel tijdens je cycle ofwel naar het einde toe en VOOR je aan estrogen blockers begint.

Clomid heeft trouwens niets met HCG te maken, het is eerst HCg dan clomid OF nolvadex OF allebei in zware cycles.

Maar voor beginners raad ik het af om al met HCg te werken, en van een cycle met test only aan 0.5 g /week zal de testikel atrofie nog wel meevallen.

Dus nolva + clomid kan wel?

Yup, maar is niet nodig in een lichte cycle, bovendien vind ik clomid grote bocht

1. je krijgt misschien een korte depressie
2. je krijgt meer puisten
3. het is oraal en giftig
4. slecht voor de ogen
5. je krijgt "black-outs"

etc

Haha ok. Dus wat zou jij nou nemen als nakuur?

Even wat naar boven scrollen ^^

Terug
Naar boven