XXL Nutrition

Mijn B&B kuur!

• Topic Starter Topic Starter
13-15 nolvadex (40-25 mg ED)
OK :D

Stel dat mijn ballen echt zo klein worden, is het dan slim om dan toch HCG of Clomid te nemen?

Als het knikkers worden idd HCG, nooit clomid tijdens de kuur, nergens voor nodig.

Ik heb de kuur op meerdere Amerikaanse fora's gepost. En al die crazy Amerikanen zeggen dat ik de deca naar 400 moet verhogen, omdat 200 deca geen nut heeft.
Vinen jullie dat ook? Zou ik de deca beter kunnen verhogen naar 400 ?

admin zei:
Yup, maar is niet nodig in een lichte cycle, bovendien vind ik clomid grote bocht

1. je krijgt misschien een korte depressie
2. je krijgt meer puisten
3. het is oraal en giftig
4. slecht voor de ogen
5. je krijgt "black-outs"

etc

Clomid kent bepaalde voordelen die nolva niet heeft, hoe dat exact zit weet ik niet, vraag dat maaris aan bc, die wist dat laatst mooi te verwoorden. Uiteraard zorgt HCG voor aromatisatie, als je test. productie begint te stijgen komt er ook meer aromatisatie, maar de hoeveelheid oestrogeen dat zich kan binden wanneer je en nolva en clomid gebruikt zal geen negatieve gevolgen hebben. Zeker niet wanneer je lage dosissen HCG gebruikt, dan is er amper aromatisatie. Wanneer je een combi neemt kan je beide lager doseren, dus minder sides van beide. Van nolva krijg ik bv. angstaanvallen op hogere dosis, bij de combi nergens last van. HCG is uiteraard beter tijdens je kuur in lage dosissen, 5000 iu per keer zorgt sowieso voor vernietiging van de leydig cellen. Je ontwikkelt dan primary hypogonadism, terwijl je bezig bent met het behandelen van steroid-induced secondary (hypogonadotrophic) hypogonadism. Dat is als het goed is tijdelijk.

[Link niet meer beschikbaar]

BBwannabe zei:
Ik heb de kuur op meerdere Amerikaanse fora's gepost. En al die crazy Amerikanen zeggen dat ik de deca naar 400 moet verhogen, omdat 200 deca geen nut heeft.
Vinen jullie dat ook? Zou ik de deca beter kunnen verhogen naar 400 ?

Nee, die amerikanen sporen gewoon niet. Ik las laatst een beginnerskuur van 750 mg. test. cyp. en 400 mg. deca. 1e kuur.. Sjah :rolleyes:

Als jij je kuur doet zoals je hem daar hebt staan zal je wanneer je voedingsschema en trainingsschema in orde zijn prima resultaten halen. Zeker gezien dat dit je eerste kuur is. Zorg er wel voor dat je voeding echt goed in mekaar zit, daar staat en valt je resultaat mee :)

Jup, die amerikanen sporen echt niet. Maar als ze allemaal zeggen the deca up to 400 begin je toch te twijfelen. Ik denk wel dat ik ook clomid als nakuur neem, en HCG bij de hand als ik mini ballen krijg. Ook neem ik tribulus na de kuur. Trouwens, als je HCG neemt kun je er tevens spironolactone bij nemen omdat spiro de bijwerkingen van HCG tegen gaat die later en tijdens kan krijgen.
Mijn voedingsschemazal ik een dezer dagen posten. Ongeveer 5500 KCAL.

De bijwerkingen van lage dosissen zijn heel gering, dat verhaal van die aromatisatie is zwaar overtrokken en gaat misschien op als je 5000 iu zet, maar welke idioot doet dat nou.

Uhh big steve? :P

soulreaver zei:
Clomid kent bepaalde voordelen die nolva niet heeft, hoe dat exact zit weet ik niet, vraag dat maaris aan bc, die wist dat laatst mooi te verwoorden.
Grappig op bbing.com zei BC juist het omgekeerde: nolva kan alles wat clomid kan en clomid is bijgevolg overbodig als je nolva hebt.

Ik ben ook van mening dat wanneer iets dezelfde werking heeft (of bijna) dat je beter voor het middel kan kiezen met de minst kwalijke bijwerkingen. Van angstaanvallen bij nolva heb ik nog nooit gehoord bro.

BBwannabe zei:
Jup, die amerikanen sporen echt niet. Maar als ze allemaal zeggen the deca up to 400 begin je toch te twijfelen. Ik denk wel dat ik ook clomid als nakuur neem, en HCG bij de hand als ik mini ballen krijg. Ook neem ik tribulus na de kuur. Trouwens, als je HCG neemt kun je er tevens spironolactone bij nemen omdat spiro de bijwerkingen van HCG tegen gaat die later en tijdens kan krijgen.
Mijn voedingsschemazal ik een dezer dagen posten. Ongeveer 5500 KCAL.
200 mg is echt waardeloos, ik ken zeker 5 gevallen waarbij het resultaat slecht was. Voor deca 300 -400mg. Maar ik ben van mening dat je voor een eerste kuur echt geen deca moet gebruiken, veel te moeilijk controleren goedje. Amerikanen niet sporen? Dat is veralgemenen bro!

Ik ga nog het eea lezen over nolva en clomid voordat ik een conclusie trek.
Wat ik vreemd vind he, BigCat word hier zowat geprezen op het forum maar jullie gaan nu wel tegen zijn B&B cycle in..
Moet ik nu toch zo mijn twijfels trekken over bigcat en zijn cycles of??
Nog bedankt voor jullie reacties he.

Laatst bewerkt:
admin zei:
Grappig op bbing.com zei BC juist het omgekeerde: nolva kan alles wat clomid kan en clomid is bijgevolg overbodig als je nolva hebt.

Ik ben ook van mening dat wanneer iets dezelfde werking heeft (of bijna) dat je beter voor het middel kan kiezen met de minst kwalijke bijwerkingen. Van angstaanvallen bij nolva heb ik nog nooit gehoord bro.

Vraag hem anders even de discussie te joinen :) Namelijk zijn uitleg aan mij erover ging nogal erg diep, moet eerlijk zeggen, voor mij te diep, dus ik heb het niet precies onthouden. Wellicht kan die het nog een keer uit een zetten :) En juist bij een combi van beiden waarbij je beide lager doseert, is het aantal bijwerkingen geringer. 300 mg. clomid kan aardig wat sides geven, maar wanneer jij 50-100 mg. neemt heb je er amper last van.

En ja van nolva kreeg ik paniekaanvallen, nu de combi gedaan, dus de nolva lager en clomid en ik heb nergens last van.

Overigens kan ik je de onderzoeken laten zien waarbij de combo HCG, clomid en nolva genomen werd en patienten binnen 60 dagen volledig hersteld waren. Dat lijken me toch mooie cijfers :)

Het is overigens zo BC naar mijn idee niet zal zeggen dat nolva beter is in werking, het is naar mijn weten namelijk nog niet helemaal bekend hoe clomid exact werkt, er zijn een hoop theorieen over, feit is dat clomid bepaalde eigenschappen heeft die nolva niet heeft.

(1) J Clin Endocrinol Metab 1987 Dec;65(6):1118-26

The effects of aging in normal men on bioavailable testosterone and luteinizing hormone secretion: response to clomiphene citrate.

Tenover JS, Matsumoto AM, Plymate SR, Bremner WJ

(1) Experientia. 1985 Aug 15;41(8):1060-3.

Clomiphene citrate can mimic the augmentative (positive) but not the depressing (negative) effect of estradiol on the LHRH-stimulated release of LH and FSH by the pituitary gland of the long-term ovariectomized rat.

Schuiling GA, Pols-Valkhof N, Koiter TR.

(2) Arch Gynecol. 1986;237(4):199-211.

Effects of estradiol and some antiestrogens (clomiphene, tamoxifen, and hydroxytamoxifen) on luteinizing hormone secretion by rat pituitary cells in culture.

Emons G, Ortmann O, Thiessen S, Knuppen R.

(3) Acta Endocrinol (Copenh). 1986 Feb;111(2):179-84.

Clomiphene citrate induces pituitary GnRH receptors in ovariectomized rats: its possible role in induction of ovulation.

Shimizu I, Terakawa N, Aono T, Tanizawa O, Matsumoto K

Laatst bewerkt:
admin zei:
200 mg is echt waardeloos, ik ken zeker 5 gevallen waarbij het resultaat slecht was. Voor deca 300 -400mg. Maar ik ben van mening dat je voor een eerste kuur echt geen deca moet gebruiken, veel te moeilijk controleren goedje. Amerikanen niet sporen? Dat is veralgemenen bro!

Ooit hun beginnerskuren gezien?? Zo ja, die lui sporen niet. 750 mg. test. in een eerste kuur met 400 mg. deca?? Een derde kuur van iemand met 800 mg. deca? Op dat gebied sporen ze echt niet.

Ik heb BC een PM gestuurd, hopen dat hij reageert...
Soulreaver kun je die onderzoeken even posten?

Zijn al gepost in de thread van toen over test. gebruik, grote thread paar pagina's terug, zal eens kijken of ik ze zo vind :)

Can T levels be restored in former anabolic steroid users?

The Study: Two hypogonadal former anabolic steroid users were studied. Normal levels of LH are >3.6 IU/L and Testosterone are 300—1000 ng/dl. Former anabolic steroid users often have suppressed levels of both.

The Results: Subject #1 is a 6', 206lb former user of 500—2000+ grams per week of anabolics. His baseline numbers were: LH<1IU/L, Test=191ng/dl. This suject underwent a 32 day treatment of 2500 IU of HCG every 4 days, 50 mg of clomid 2 times per day, and 10 mg nolvadex per day. 15 days after treatment his numbers were: LH=5.2IU/L, Test=1072 ng/dl. >

Subject #2 is a 5'10", 184lb male who used 400 mg per week of nandrolone. His baseline numbers were: LH<1IU/L, Test=45ng/dl. This subject's 32 day treatment consisted of 2500 IU of HCG every 4 days, 50 mg of clomid 2 times per day, and 10 mg nolvadex per day. There was no change. He underwent another treatment consisting of 60 days of 5000 IU of HCG every 4 days for 4 injections, then 2500 IU every 4 days for 4 injections, 50 mg of clomid 2 times per day, and 10 mg nolvadex per day. Still, no change. For the next 32 days, this subject received 5000 IU of HCG every other day for 6 injections, then 2500 IU every other day for 6 injections given with 150 IU of menotropins, 50 mg of clomid 2 times per day, and 10 mg nolvadex 2 times per day. 15 days after treatment his numbers were: LH=9.8IU/L, Test=507 ng/dl.(20) >

Zoals je kunt zien in geval van subject 1 hij vrij snel weer volledig hersteld, subject 2 duurt een stuk langer, en zoals je kunt zien is dat omdat er deca gebruikt is, wat er om bekend staat. Daarom ben ik in veel gevallen tegen het gebruik van deca. Iemand die 1x per een massa kuur doet kan best deca gebruiken, maar iemand die om de 2-3 maanden kuurt zal deca beter laten varen, zo kan je nog zoveel mogelijk herstellen in de tussenliggende tijd. Ik heb het nu enkel over de gezondheidskant, of deca een goede massabouwer is laat ik terzijde hierin, aangezien mijn gezondheid op 1 staat. Dit laat ook zien dat een test. gebruiker bij een combi van HCG, clomid en nolva snel hersteld is. Ik heb bc gevraagd zijn verhaal mbt. clomid en nolva hier neer te zetten :) zal kijken of ik er zelf nog iets over kan vinden, maar ben vrij druk vandaag.

Ok thnx soulreaver :)
Ik doe eerst een massakuur, en vervolgens zie ik wel. Misschien dat ik over minimaal een jaar weer een kuur doe, niet eerder. Dan zou deca dus wel kunnen.. Maargoed, die kerel die deca heeft gebruikt in het onderzoek heeft die ook meer gains verloren dan subject #1? Aangezien het langer duurde voordat zijn waardes weer op peil waren.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven