MuscleMeat

Mijn bulkschema: eerste x massa pakken

TiMPiN

Novice
Waardering
0
Heren en Dames,

Ik ben na een kleine 3/4 maanden weer van plan om te beginnen met liften. Stats:
Lengte: 188cm
Gewicht: 89 kg
bodyfat: 15-16% (schatting)

Nu heb ik een eetschema in mekaar geknutseld om een x massa proberen te bouwen. Ik heb schat ik zo'n 2.5 jaar getraind, maar daarvan was eigenlijk 2 jaar puur om gewicht te verliezen, en in dat laatste half jaar wist ik niks van voeding, dus dat heeft ook geen zoden aan de dijk gezet.(zonde van die shakes:D)

Ik hoop dat jullie even naar dit schema willen kijken, en mij van nuttig commentaar willen voorzien. De shake die in de maaltijd van 17.00 staat drink ik overigens +- 30 minuten voor de training, en neem ik dus niet om 17.00

Thanks in advance!

Bijlagen

Magere kwark met 30 gram koolhydraten per 500 gram? :meal:

Je mag ook wel meer koolhydraten dan eiwitten eten hoor. Verders goed schema.

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik schrok zelf ook al een beetje van die kwark:o Zal wel in de supermarkt ff naar andere kijken!

Maakt dat aantal koolhydraten erg veel uit, of is deze hoeveelheid voldoende om alsnog op te groeien?

Ja ik schrok zelf ook al een beetje van die kwark:o Zal wel in de supermarkt ff naar andere kijken!

Maakt dat aantal koolhydraten erg veel uit, of is deze hoeveelheid voldoende om alsnog op te groeien?

Koolhydraten heb je nodig om te groeien, alleen heeft het kiezen van gezonde koolhydraten heeft natuurlijk wel een meerwaarde. Een goede richtlijn is om de helft van je dagelijkse energiebehoefte uit koolhydraten te halen. Als je dus dagelijks 3200 kilocalorieën nodig hebt, moet daarvan de helft uit koolhydraten komen. 3200 x 0,5 = 1600 kilocalorieen uit kh's.. 1 gram koolhydraten levert 4 Kcal, dus 1600 / 4 = 400 gram koolhydraten.

Kwark met 30 gram koolhydraten per bakje bevat volgens mij glucose (suiker) wat voor een insulinerespons zorg. Insuline is een hormoon wat o.a. de vetopslag vergemakkelijkt.. en dat is niet wat je wil toch?

Koolhydraten zijn ook na je training zeker heel belangrijk, maar kies dan liever voor complexe die geen of een kleine insulinerespons opwekken zoals rijst, havermout e.d. :thumbs:

Laatst bewerkt:
Koolhydraten heb je nodig om te groeien, alleen heeft het kiezen van gezonde koolhydraten heeft natuurlijk wel een meerwaarde. Een goede richtlijn is om de helft van je dagelijkse energiebehoefte uit koolhydraten te halen. Als je dus dagelijks 3200 kilocalorieën nodig hebt, moet daarvan de helft uit koolhydraten komen. 3200 x 0,5 = 1600 kilocalorieen uit kh's.. 1 gram koolhydraten levert 4 Kcal, dus 1600 / 4 = 400 gram koolhydraten.

Kwark met 30 gram koolhydraten per bakje bevat volgens mij glucose (suiker) wat voor een insulinerespons zorg. Insuline is een hormoon wat o.a. de vetopslag vergemakkelijkt.. en dat is niet wat je wil toch?

Koolhydraten zijn ook na je training zeker heel belangrijk, maar kies dan liever voor complexe die geen of een kleine insulinerespons opwekken zoals rijst, havermout e.d. :thumbs:

Ik heb diabetes en spuit elke ochtend en avond insuline dus ben wel benieuwd naar meer info. Heeft het dan ook effect op mij?

Ik heb diabetes en spuit elke ochtend en avond insuline dus ben wel benieuwd naar meer info. Heeft het dan ook effect op mij?

Met diabetes zou ik in ieder geval niet gaan experimenteren met insuline, en het eventueel even aan je huisarts vragen. Het fijne weet ik er ook niet van, maar [Link niet meer beschikbaar] en hier kun je wat uitgebreidere informatie erover vinden.

Over diabetes hoef ik geen info, en over het insuline weet ik ook wel redelijk wat todat ik dat las.

Is het dan ook zo hoe meer insuline je spuit hoe meer vet je lichaam opslaat?

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik had dat gelezen over de carbs(50% vuistregel). Ik heb nu eigenlijk wat minder carbs gedaan omdat ik vrij snel aankom in vet. Zou het aantal wat ik nu heb wel genoeg zijn, of moet het echt omhoog? Bedankt voor 't advies trouwens.

Terug
Naar boven