XXL Nutrition

Mijn computerkast schoonmaken (erg veel stof)

Mysterio3

Advanced Bodybuilder
Waardering
31
Lengte
1m75
Massa
74kg
Vetpercentage
10%
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Zie op youtube dat mensen het doen met zo'n busje en dan spuiten of een hogedruk reiniger etc. etc.

Wat is veilig en makkelijk te doen, enige tips?

eerst even uitstofzuigen.
dan alles losblazen met busje.
trug even stofzuigen.
done.

Blaas zelf altijd het stof weg met de compressor. Niet al te hoge druk en de fans een beetje tegenhouden zodat ze niet kapot gaan ofzo. Al moet ik het eerste bericht nog lezen bij iemand die dat gelukt is.

Kappen eraf draaien en voorzochtig met stofzuiger alles weghalen, daarna met vochtig doekje even langs de binnenkant vna de kappen en de ventilator doorblazen.

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon met de stofzuiger dus, las dat dat niet echt veilig is met die statische gedoe erbij .. maar geen problemen ondervonden ermee dus guys?

En waar kan je een compressor halen?

Gewoon blazen, als je hard genoeg blaast en geen astma hebt krijg je zo 90% weg.

Wattenstaafje.
Dunnere kopstuk slang aan de stofzuiger.

De fans kan je los halen.

Ook even de fan die op de koelplaat van de CPU zit weghalen, daaronder zit ook stof en dat vermindert de efficiëntie van de koelplaat.

Allemaal erg bedankt, wordt morgen ff schoonmaken die hap..

Allemaal karma gegeven!

Ook even de fan die op de koelplaat van de CPU zit weghalen, daaronder zit ook stof en dat vermindert de efficiëntie van de koelplaat.

Iig niet aan dat grijze spul zitten wat op je CPU zit. Dat is koelpasta, zonder dat wil hij nog wel eens heel heet worden :D

Iig niet aan dat grijze spul zitten wat op je CPU zit. Dat is koelpasta, zonder dat wil hij nog wel eens heel heet worden :D
Idd, koelplaat gewoon laten zitten. Mocht je toevallig nog koelpasta in de kast hebben kan je deze eventueel vervangen, maar anders gewoon zo laten. :)

Zijpanelen lossen, en met 7 bar perslucht erin blazen in 2 minuten zo goed als nieuw :D
Perslucht nooit recht op de ventilators blazen.
Doe ik al jaren , werkt perfect.

Als je perslucht gebruikt moet er een waterafscheider op zitten, anders blaas je vochtige lucht in je pc, is zeker niet goed. Of beter nog gebruik een busje perslucht:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Gezien ze kennis zal hij dat waarschijnlijk niet hebben. (No offence btw)

Hahaha, kennis heb ik wel .. heb m'n pc ook zelf in elkaar gezet en heb nog wel wat koelpasta liggen.

Ik maakte m'n vorige computerkast altijd schoon met de stofzuiger, maar heb vernomen dat dit niet goed hiervoor was door verschillende nerds op youtube enz. .. dat er dingen kunnen doorbranden vanwege elektrische gedoe die er bij stofzuigen vrijkomt ofzoiets.

M'n vorige computer was ook eens doorgebrand en de oorzaak weet ik niet, maar kan dus door de stofzuiger komen vandaar dat ik het zekere voor het onzekere wilde nemen.

---------- Post added wo 22 jun 2011 at 20:43 ----------

Als je perslucht gebruikt moet er een waterafscheider op zitten, anders blaas je vochtige lucht in je pc, is zeker niet goed. Of beter nog gebruik een busje perslucht:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Die kunnen kun je gewoon halen bij die tuin/bouw markten?

Die bussen lucht zijn t*fus duur en zijn zo op. Beter gewoon de wattenstaafjes+stofzuiger combo.
Of bind gewoon die pc op je auto en rij de eerste beste wasstraat in, schoner krijg je hem niet.

Die kunnen kun je gewoon halen bij die tuin/bouw markten?
Misschien, in de betere PC shop heb je meer kans denk ik.

Je hoeft het niet voor heel de kast te gebruiken, de gevoelige onderdelen blaas je uit met het busje, de rest stofzuigen.

Terug
Naar boven