XXL Nutrition

Mijn computerkast schoonmaken (erg veel stof)

Gewoon de stofzuigen erop zetten. Het stof dat je niet wegkrijgt even met een schone kleine kwast wegvegen.

• Topic Starter Topic Starter
Misschien, in de betere PC shop heb je meer kans denk ik.

Je hoeft het niet voor heel de kast te gebruiken, de gevoelige onderdelen blaas je uit met het busje, de rest stofzuigen.

Ach zo, thanks for the info .. zal m'n pc morgen ff grondig reinigen ;)

ik deed altijd op stage dit:

Je blaast m uit met de compressor, maar zorg dat de fans niet meedraaien dus bijv vasthouden of iets dergelijks

Hahaha, kennis heb ik wel .. heb m'n pc ook zelf in elkaar gezet en heb nog wel wat koelpasta liggen.

Ik maakte m'n vorige computerkast altijd schoon met de stofzuiger, maar heb vernomen dat dit niet goed hiervoor was door verschillende nerds op youtube enz. .. dat er dingen kunnen doorbranden vanwege elektrische gedoe die er bij stofzuigen vrijkomt ofzoiets.

M'n vorige computer was ook eens doorgebrand en de oorzaak weet ik niet, maar kan dus door de stofzuiger komen vandaar dat ik het zekere voor het onzekere wilde nemen.

Excuses had ik niet verwacht.

Stofzuigen kan statische lading inderdaad opladen, al moet het heel gek lopen wil je computer daardoor doorbranden. Dan heb je wel meestal meer dan 220v nodig wil je, je videokaart laten fikken.

Ik maak hem nooit schoon en hij werkt prima

problem?

brb computer stofvrij maken

• Topic Starter Topic Starter
ik deed altijd op stage dit:

Je blaast m uit met de compressor, maar zorg dat de fans niet meedraaien dus bijv vasthouden of iets dergelijks
Moet je de fans ook vasthouden als je bezig bent met een stofzuiger, liet hem namelijk erg draaien toen ik aan het stofzuigen was bij m'n oude computer.
Excuses had ik niet verwacht.

Stofzuigen kan statische lading inderdaad opladen, al moet het heel gek lopen wil je computer daardoor doorbranden. Dan heb je wel meestal meer dan 220v nodig wil je, je videokaart laten fikken.

Hahaha, jij adviseerde mij nog om een eigen computer te bouwen laat 2009 toen ik een nieuwe computer zocht.

Kan ook zo zijn dat het door iets anders kwam hoor daar niet van, m'n videokaart was doorgebrand op m'n oude doordat de propellor vast zat onder de stof :p

Als je zo'n persluchtbusje gebruikt wel de bus recht houden anders komt er vocht mee.

stofzuiger gaat niet veel helpen omdat dit niet het stof tussen de cpu koeler weghaald, wat de hoofdzaak is om weg te blazen.
Om nu hiervoor een compressor te kopen is wat te gek, zo'n sprayduster/perslucht flesje kost een 8 euro hier bij ons in de zaak en doet het heel prima en gaat ook langer mee dan je denkt.

Fles wel recht houden ander spuit je vocht mee.

Ik raad trouwens iedereen aan om dit te doen. Dagelijks komen er pc's binnen met enorm veel stof.. voeding defect doordat de cpu koeler overtoeren en verder draait.. mb's kapot.

Stofvrije pc gaat je veel miserie besparen.

Laatst bewerkt:
Hahaha, jij adviseerde mij nog om een eigen computer te bouwen laat 2009 toen ik een nieuwe computer zocht.

Kan ook zo zijn dat het door iets anders kwam hoor daar niet van, m'n videokaart was doorgebrand op m'n oude doordat de propellor vast zat onder de stof :p

Oh, haha vergeten. PC bevalt wel?

Terug
Naar boven