MuscleMeat

Mijn Cutt voedings/supplementen schema

Jensyo

Novice
Waardering
2
Lengte
1m85
Massa
79kg
Vetpercentage
10%
Hey allemaal,

Sinds vorige week ben ik een Cutt fase ingegaan. Ik zou het op prijs stellen als jullie op of aanmerkingen hebben en deze willen delen.

Supplementen:
-Omega 3 pillen
-24h Fat Burner
-Bcaa poeder vorm
-Gold Standaard 100% whey
-Animo Tabs
-Assault pre work out
-Creatine Poeder vorm

Voeding:

Ontbijt:
En goed ontbijten is het halve werk. Daarom begin ik de dag met 3 koolhydraat arme boterhammen met kalkoen filet. Ook eet ik hier 250 gram magere Franse kwark bij. Verder neem ik 2 omega 3 pillen, fat burner, en 2 animo pillen in. En drink een aantal glazen water.

Lunch:
Als lunch eet ik een salade van de AH en let ik op de hoeveelheid koolhydraten die er in zitten per 100g, dit ligt vaak tussen de 4 a 8 gram.
Als ik geen Salade heb neem ik een bak magere Franse kwark of 250 gram gebakje kipfilet met 100 gram Hollandse wok groente.

Avond eten:
'S avonds varieert het eten van super slim rijst met kip filet of zalm en sla naar een AH salade of weer een mix van gebakken kipfilet met wok groente. Ook ben ik van plan 4 koolhydraat arme pannen koeken toe tevoegen als alternatieve avondmaal. Als dessert wacht er altijd 250 gram magere Franse kwark op me.

Tussendoortjes:
Tussen door neem ik 2x per dag een paar tomaten en/of een stuk koolhydraat arm brood met kalkoen filet.
Ook worden er tussen door 2x 2 animo pillen ingenomen. 4x per dag 1 scoop creatine (laad fase).

Training:
Voor mijn training ('S avonds) neem ik eerst een shake meestal 1,5 scoop met magere melk waarna ik 2 scoops bcaa en pre work out neem.
Na de work out neem ik eerst 2 scoops bcaa en sluit het af met 0,5 scoop shake gemixt met water

Avond:
Voor het slapen gaan neem ik de avond pill fat burner en 2 animo pillen.

Zaterdag:
Op de zaterdag wijk ik ietjes af dan neem ik wel een "gezonde maaltijd" alleen wordt bij deze niet op de koolhydraten gelet.

Mijn doel is om mijn spier massa te behouden en te verhogen maar tegelijkertijd mijn vet percentage van 12% naar 9~8% te brengen.

Bedankt voor het lezen, en alvast voor de eventuele op en aan merkingen!

Laatst bewerkt:
4 scoops per dag aan creatine? Volgens mij plas je dan minstens de helft eruit. Zonde van je geld!

Ik vraag me af hoeveel eiwitten je op een dag binnen krijgt...
Bij lunch: "salade", bedoel je dan koude groenten mét kip erbij of gaat het alleen over koude groenten?
Ook jouw tussendoortjes: je zal niet voledoende eiwit halen uit een paar tomaten en wat amino pillen...

Met jouw gewicht en vet% moet je toch minimum 150 gram eiwit binnenkrijgen per dag hoor... Dat is echt een minimum.

Verder denk ik (ben ik eigenlijk zo goed als zeker) dat je een té groot calorietekort creëert.
Zoals eerder gezegd werd:

Bereken je kcal-behoefte per dag, rekening houdend met het aantal uren je per week sport e.d. (dus NIET je basaal metabolisme, maar wel jouw ONDERHOUD).

Mogelijkheid 1) trek daarvan MAXIMUM 500 kcals af!
Mogelijkheid 2) bereken jouw onderhoud zonder je cardio-trainingen mee te tellen. Eet op dat aantal calorieën, maar doe veel cardio, om op deze manier ook een calorietekort te maken..

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties. Vandaag zit ik op 169.2 kg eiwitten uit voeding excl. animo pillen. Uit voeding zit ik op een totaal van 1434 kcals waarvan 87,5 gram koolhydraten voel me overigens prima hierbij. Maar om misschien een nog beter resultaat te halen zou ik bijv. meer noten en een bak tonijn kunnen/moeten toevoegen aan het dieet?

---------- Toegevoegd om 21:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:57 ----------

En wat creatine betreft vanaf morgen ga ik over op een dosering van 5 gram creatine per dag. Moet wel zegen dat geld niet heel erg een rol speelt. Heb een budget van +/- 700 euro voor supplementen en voeding p/m.

Bedankt voor de reacties. Vandaag zit ik op 169.2 kg eiwitten uit voeding excl. animo pillen. Uit voeding zit ik op een totaal van 1434 kcals waarvan 87,5 gram koolhydraten voel me overigens prima hierbij. Maar om misschien een nog beter resultaat te halen zou ik bijv. meer noten en een bak tonijn kunnen/moeten toevoegen aan het dieet?

---------- Toegevoegd om 21:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:57 ----------

En wat creatine betreft vanaf morgen ga ik over op een dosering van 5 gram creatine per dag. Moet wel zegen dat geld niet heel erg een rol speelt. Heb een budget van +/- 700 euro voor supplementen en voeding p/m.

Ik maak altijd een salade voor school. Hierin stop ik de ene dag tonijn in water, de andere dag 200 gr tartaar. Naast deze eiwitproducten voeg ik nog 1 gesneden tomaat, een halve ui, wat sla, 2 eieren en 30 gram amandelen. Omdat alles zacht is, zijn die amandelen zeer lekker in je salade. Dit alles is goed voor ongeveer 600KCAL, 70 gr eiwitten, 7 gr KH, en 23 gram vet.

Nice budget.

Als je er zoveel geld aan kan besteden zou ik persoonlijk een personal trainer inhuren en alles laten opstellen/bijhouden etc. :cool:

Wow! Zo laag in kcal's?
Ik ben kleiner dan jij, weeg minder en eet 2567kcal (E 202g, K 289g, V 67g) in mijn cut..

Omdat je 't zo lief vroeg , heb ik het eens opgezocht met jouw statts (hopelijk kloppen ze nog?) :D
bij 80 kg 12% vet :

Onderhoud 2900 kcal
Cutten ongeveer 2650 kcal
Bulken ongeveer 3200 kcal.

Je kan natuurlijk extremer gaan ook bij cut en bulk. Dan ga je in de cut naar 2400 kcal en in de bulk naar 3100kcal. Daarmee moet je zelf experimenteren.

Begin gewoon met cutten op 2650 kcal.

Ik zou zeggen, grof gerekend:
230 gram eiwit, 230 gram koolhydr en 88 gram vet
DAT ZAL AL GOED ZIJN. MAAR IN DIE VERHOUDINGEN BEN IK NIET SUPERGOED. KUNNEN DE ANDERE LEDEN EENS CHECKEN?

Ps: 1 gram vet = 9kcal
1 gram koolhydraat = 4kcal
1 gram eiwit = 4kcal
Zo heb ik het berekend

Als je niet genoeg afvalt na een paar weken, verlaag dan je koolhydraten. In de cutfase is 100 gram carbs ook acceptabel hoor.
En veeeel water drinken

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Heb hier en daar wat gespeeld met voedingswaardes en heb het aantal eiwitten iets verhoogd tot 200~230 gram per dag.
Carbs: 100~150 Gram per dag
Kcals: 1700~1800 per dag.
Vetten: 40~70 Gram per dag.

Ik ben van 12% vet naar 10.5% vet gegaan in 3 weken tijd. Wat gewicht betreft weeg ik +/- Elke dag het zelfde. (Na de eerste week 2 kilo te zijn verloren)
Hier uit trek ik de conclusie dat spiermassa omhoog gaat en vet percentage omlaag gaat.
Ik maak iedere zondag een foto om de progressie bij te houden zal dezen uploaden als het doel behaald is :).

Ik zou de maaltijd 2 uur voor het trainen zorgen voor meer koolhydraten.

Terug
Naar boven