AndroidHealthClinic

Mijn eenzaamheid, mijn koninkrijk

Bezoekers in dit topic

nee ik snap het niet, hij had ook drank en pen en papier bij zich dat kost allemaal gewoon geld hoor in de grote boze mensen wereld.

en hij kan natuurlijk op geen enkele manier het geld hebben verdiend VOOR dat hij 6 maanden in die hut ging zitten met zijn benodigdheden:o
 
Leeglopers die niks bijdragen? Het is een schrijver, hij zal waarschijnlijk gewoon geld verdiend hebben met de verkoop van zijn boeken he? Of dacht je dat dit via één of andere bijzondere constructie van jouw belastingcenten betaald werd of iets dergelijks? Zal hem een worst wezen wat jij ervan vindt, als hij zich dit kan veroorloven mag ie dit toch doen. Rare mensen.

Mooi stukje, herkenbaar.
Ik zou blij zijn als ik er eens een langere tijd tussenuit kon, helaas kan ik het me financieel en tijdtechnisch gezien niet veroorloven.

ok, maar wat gaat deze hippie ons leren, dat we ons meer moeten onthaasten ? schrijvers zijn pas een raar volkje en vaak ook echte schuimers
 
Van de week doc. gezien over Ed Stafford die zelfvoorzienend was op een onbewoond tropisch eiland. Hij zag er tegenop om weer naar de grote boze mensenwereld toe te gaan.
 
ok, maar wat gaat deze hippie ons leren, dat we ons meer moeten onthaasten ? schrijvers zijn pas een raar volkje en vaak ook echte schuimers

Ja man. Want alle schrijvers zijn hetzelfde. :rolleyes:
Stelletje linkse hippies!

Wat is er mis met onthaasten?
Ik kan me heel goed voorstellen dat je, wanneer je een enorm druk leven leidt met veel stress, eens een tijd in retraite gaat, nadenkt over het leven, creatieve ideeën opdoet, uitrust etc. Dat moet die kerel dan vooral doen als ie daar behoefte aan heeft en het zich kan veroorloven. Als je daar dan ook nog een boek over schrijft dat vervolgens een bestseller wordt dan is je "break" blijkbaar geslaagd.
Dat heeft dus helemaal niets met werkloze uitkeringstrekkers te maken die zogenaamd op onze kosten een half jaar ergens anders niets gaan zitten doen of iets dergelijks.
 
Ja man. Want alle schrijvers zijn hetzelfde. :rolleyes:
Stelletje linkse hippies!

Wat is er mis met onthaasten?
Ik kan me heel goed voorstellen dat je, wanneer je een enorm druk leven leidt met veel stress, eens een tijd in retraite gaat, nadenkt over het leven, creatieve ideeën opdoet, uitrust etc. Dat moet die kerel dan vooral doen als ie daar behoefte aan heeft en het zich kan veroorloven. Als je daar dan ook nog een boek over schrijft dat vervolgens een bestseller wordt dan is je "break" blijkbaar geslaagd.
Dat heeft dus helemaal niets met werkloze uitkeringstrekkers te maken die zogenaamd op onze kosten een half jaar ergens anders niets gaan zitten doen of iets dergelijks.

Mulisch en Claus waren - als ik mij niet vergis - in hun beginjaren nochtans schuimers. het zijn de eerste niet die leven op de kosten van hun vrouw of anderen terwijl ze wat zitten schrijven en zuipen, de meesten worden niet eens succesvol. ik heb geen hippie nodig om te weten dat onthaasten leuk kan zijn :D
 
een half jaar zonder dbb, nou dat wordt moeilijk
 
:orly:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

vq4bjo.jpg
 
Welk land heb je uitgekozen, topicstarter?

Haha, nog geen. Zou wel ooit eens zoiets willen doen, gewoon voor enkele maanden of langer volledig weg uit de bewoonde wereld, weg van alle drukte om niets, oppervlakkigheid.. Terug de echte tijd, tijd van de ziel beleven ipv van de kloktijd. Moet heerlijk zijn. Ben echt jaloers op die man. Een dergelijk artikel klinkt mij als muziek in de oren.

Zou btw wel graag eens naar Findhorn gaan, de spirituele gemeenschap in Schotland waar Tolle eens een retraite gegeven heeft.

Hij doet het al jaren in België, geen studie, geen werk en leven als een kluizenaar met een uitkering

Hihi
 
Ben ik de enige die de logica hier van inziet? Dit is iets waar ik toch nog best wel vaak over nadenk.

Met name dat bijna iedereen dingen doet om maar niet buiten de boot te vallen, want ga bijv. eens tegen iemand zeggen dat je geen mobiele tel hebt? Dat kan echt niet.

Ik kan een beetje techniek wel waarderen maar dat iedereen het nieuwste van het nieuwste moet hebben kan ik echt niet begrijpen en heb daar ook geen last van gelukkig.

++

Vind dat kuddegedrag ook maar verachtelijk en heb daar gelukkig ook geen last meer van. Pc van 6 jaar oud, auto 25 jaar, geen tablet, tv nog met beeldbuis, gsm ook al 4 jaar.. en ben zeker dat ik niet ongelukkiger ben dan mensen die wel omringd zijn door de nieuwste snufjes, integendeel.

Leeglopers die niks bijdragen? Het is een schrijver, hij zal waarschijnlijk gewoon geld verdiend hebben met de verkoop van zijn boeken he? Of dacht je dat dit via één of andere bijzondere constructie van jouw belastingcenten betaald werd of iets dergelijks? Zal hem een worst wezen wat jij ervan vindt, als hij zich dit kan veroorloven mag ie dit toch doen. Rare mensen.

Mooi stukje, herkenbaar.
Ik zou blij zijn als ik er eens een langere tijd tussenuit kon, helaas kan ik het me financieel en tijdtechnisch gezien niet veroorloven.

Idd, vooral omdat ie diep vanbinnen weet dat ie gelijk heeft wat betreft de huidige samenleving, economie.
 
++

Vind dat kuddegedrag ook maar verachtelijk en heb daar gelukkig ook geen last meer van. Pc van 6 jaar oud, auto 25 jaar, geen tablet, tv nog met beeldbuis, gsm ook al 4 jaar.. en ben zeker dat ik niet ongelukkiger ben dan mensen die wel omringd zijn door de nieuwste snufjes, integendeel.



Idd, vooral omdat ie diep vanbinnen weet dat ie gelijk heeft wat betreft de huidige samenleving, economie.

Money can't buy you happiness, but it can buy you a yacht big enough to pull up right alongside it.
David Lee Roth


Leeg je mailbox trouwens is
 
Misschien moet je bij de Amish gaan Corleoné?

:D
 
respect voor die man. Ik heb ooit een sook zoiets geprobeerd 3 maanden lang. het waren mooie dagen. Geen computers, mobieltjes of andere mensen om je heen. Ik kon prima mijn gedachten op een rijtje krijgen los van die bemoeiachtige maatschappij die je maar al te graag oplegt wat je moet vinden en denken. Ik kreeg er MIJN eigen gedachten bij terug. Jullie zouden het eigenlijk allemaal een keertje moeten proberen....
 
respect voor die man. Ik heb ooit een sook zoiets geprobeerd 3 maanden lang. het waren mooie dagen. Geen computers, mobieltjes of andere mensen om je heen. Ik kon prima mijn gedachten op een rijtje krijgen los van die bemoeiachtige maatschappij die je maar al te graag oplegt wat je moet vinden en denken. Ik kreeg er MIJN eigen gedachten bij terug. Jullie zouden het eigenlijk allemaal een keertje moeten proberen....
Kan ook gewoon zonder zoiets absurds te ondergaan
 
Back
Naar boven