XXL Nutrition

mijn eerste voedingschema

crazymoo

Novice
Waardering
0
Lengte
1m94
Massa
119kg
Vetpercentage
25%
Hallo allemaal,

sinds vandaag weet ik dat ik 120 kilo weeg :mad: en dat terwijl ik 18 jaar ben ik zit sinds kort op fitness ik zou graag op de snelste manier willen afvallen. en dat moet natuurlijk met een goeie eet schema. ik ben zelf niet echt goed in het maken van een eet schema, maar ik heb het toch geprobeerd. kan iemand mij helpen bij het maken van een eet schema ?!

Hulp een Tips zijn welkom !! (Alvast erg bedankt !!!)

Bijlagen

ik weet dat je water er niet bij zet omdat je denkt dat dit geen voedingswaarde heeft. Toch is het heel belangrijk voldoende vocht tot je te nemen en dan bedoel ik vooral water, thee of desnoods crystal clear als je water te saai vind. probeer per kilo lichaams gewicht 0.03 liter water te drinken op normale dagen.

120*0.03=3.6 liter op normale dagen
en op sportdagen zou ik er zeker een liter bijdoen.

Tevens zou ik niet zeggen dat pinda's goed voor je zijn voor het afvallen, wel heeft het invloed op je sportprestaties.. wel zou ik kiezen voor ongezouten pinda's. Ondanks dat pinda's het aminozuur tryptofaan bevat wat serotonine aanmaakt wat de eetlust bevorderd schijnt dat 2x per week niet lijdt tot gewichtstoename dus eet gerust pinda's maar dan zou ik het beperken tot sportdagen.

Het schema is wel héél erg weinig... Zelfs om af te vallen zul je meer moeten eten, maar dan wel keihard erbij trainen:D
Bereken je caloriebehoefte op: http://www.giantpt.com/voeding-gewicht/algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte.html
Ga hier vervolgens zo'n 500kcal onder zitten (meer hierover in de voeding stickies).
Daarbij ga je HIIT cardio en krachttraining doen (meer hierover in de training stickies).
Houd het een maand vol en bekijk het resultaat. Ga je te snel of te langzaam, dan moet je dus bijstellen.
Ga je lekker zo, dan kun je nog een maand doorgaan.
Verwacht niet dat je van vandaag op morgen alles wat je af wilt vallen kwijt bent en dat het zeker ook zwaar zal zijn, maar je bent ertoe in staat je doelen te halen en je zult gegarandeerd resultaat zien!

Hallo allemaal,

sinds vandaag weet ik dat ik 120 kilo weeg :mad: en dat terwijl ik 18 jaar ben ik zit sinds kort op fitness ik zou graag op de snelste manier willen afvallen. en dat moet natuurlijk met een goeie eet schema. ik ben zelf niet echt goed in het maken van een eet schema, maar ik heb het toch geprobeerd. kan iemand mij helpen bij het maken van een eet schema ?!

Hulp een Tips zijn welkom !! (Alvast erg bedankt !!!)
je weeg 120 en op je stats staat 115? 5 kilo in 1 dag verloren? :P

• Topic Starter Topic Starter
ik weet dat je water er niet bij zet omdat je denkt dat dit geen voedingswaarde heeft. Toch is het heel belangrijk voldoende vocht tot je te nemen en dan bedoel ik vooral water, thee of desnoods crystal clear als je water te saai vind. probeer per kilo lichaams gewicht 0.03 liter water te drinken op normale dagen.

120*0.03=3.6 liter op normale dagen
en op sportdagen zou ik er zeker een liter bijdoen.

Tevens zou ik niet zeggen dat pinda's goed voor je zijn voor het afvallen, wel heeft het invloed op je sportprestaties.. wel zou ik kiezen voor ongezouten pinda's. Ondanks dat pinda's het aminozuur tryptofaan bevat wat serotonine aanmaakt wat de eetlust bevorderd schijnt dat 2x per week niet lijdt tot gewichtstoename dus eet gerust pinda's maar dan zou ik het beperken tot sportdagen.

Erg bedankt voor je informatie. van het water begrijp ik helemaal. Maar op welke moment is het beste dat ik de pinda's eet voor of na het trainen ?

---------- Post toegevoegd Thu 15 Dec 2011 om 21:58 ----------

Erg bedankt voor de Reacties !!! ik ben vandaag mij zelf effe precies mijn gewicht gaan meten en mijn vet uit komsten waren dit :

Leeftijd : 18
Lengte : 1,90cm
Gewicht : 119,1kg
bmi :33.0
Vet : 25,1%
vet-massa : 29,9kg
Lichaamsvoch : 65,kg
BMR : 10621 KJ
2538KCAL

dit is dus ongeveer mijn gewicht

Terug
Naar boven