MuscleMeat

Mijn eerste vraag: fullbody of split schema

Miss Thing

Cool Novice
Waardering
0
Ik train inmiddels 5 weken fullbody. Ik lees/hoor dat het juist beter is om 1 keer per week 1 spiergroep aan te pakken. Nu doe ik dus 3 keer per week aan kt en dus 3 keer per week hetzelfde.

Ik wil vrnl. mijn billen en bovenbenen trainen. Maar als ik benen/billen maar 1 keer per week doe dan is mijn resultaat dan toch ook minder snel zichtbaar, of niet??

Thanx

Miss Thing zei:
Ik train inmiddels 5 weken fullbody. Ik lees/hoor dat het juist beter is om 1 keer per week 1 spiergroep aan te pakken. Nu doe ik dus 3 keer per week aan kt en dus 3 keer per week hetzelfde.

Ik wil vrnl. mijn billen en bovenbenen trainen. Maar als ik benen/billen maar 1 keer per week doe dan is mijn resultaat dan toch ook minder snel zichtbaar, of niet??

Thanx
Spieren hebben de tijd nodig om te herstellen en nadat ze zijn hersteld groeien de spieren, vandaar dat bijna iedereen elke spiergroep 1x per week traint, zodat ze goed hersteld zijn en klaar zijn voor de volgende sessie.

Doe je dit niet, dan ben je je spieren aan het overtrainen en zullen ze niet of nauwelijks groeien en dat is natuurlijk niet wat we willen :cool: !!

Wat is je doel? 1 keer per week 1 spiergroep aan pakken doe je vooral als je veel spiermassa wil kweken.

Is afhankelijk van het volume dat je toepast. 3 keer per week lichtjes aanpakken, zeg 3 setjes per spiergroep, is echt niet zoveel verschillend aan 1 keer per week 9 setjes.

Veel mensen beweren dat je je spieren maar 1 keer per week aan MAG pakken, en dat je dat dan zo zwaar en intensief mogelijk moet doen (opmerkingen als "je spier helemaal kapot maken is een juiste omschrijving). Persoonlijk ben ik het daar niet mee eens (het KAN, maar het is maar 1 manier om te groeien).

Kijk anders hier eens: www.hypertrophy-specific.com

• Topic Starter Topic Starter
re

Ik wil heel graag afvallen/afslanken, ik ben momenteel 59.5kg bij 1.65m en wil terug naar 55kg.

Ik zal hieronder schrijven wat ik hier tot nu toe doe:

3 sets van 12 bovenlichaam en 3 sets van 15 onderlichaam

Biceps:
dumbbell curl 5kg
cable preacher curl

Triceps:
Cable Triceps extension push down
andere oef weet niet hoe het heet maar is met een touw.

Rug:
Seated row

Schouders:
cable front pulldown
dumbbell front raise

Benen:
squat 20kg
leg extension
leg press
lying leg curl
standing gluteus

Buik: recht, schuin en met benen omhoog

Ik heb wel een schema gekregen van iemand en dat heet dan een pyramide set: 12-10-8-6-12 en dan steeds zwaarder. Het is tevens een fullbody schema.

Wat adviseren jullie mij?? Ik wil alleen slanker worden. Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen want ik krijg zoveel tips en schema's maar het is best moeilijk.

Like this: http://digilander.libero.it/acquarius27/Fitness/Monica Brant/Monica Brant 04.jpg

Bij voorbaat dank

Als je zo wil worden als op de foto dan moet je veel trainen veel rusten en een goede voeding hebben.

Ik mis Borst in je schema, waarom train je deze niet ???????

Het mooiste is natuurlijk als alles in verhouding staat, en daarvoor dien je alle spiergroepen te trainen.

Ik zou gaan voor 1x in de week 1 spiergroep, en hierdoor groeien je benen en billen ook gewoon hoor. je spieren dienen rust te hebben om te groeien telt ook voor je benen.

en kijk niet alleen naar je gewicht, want je hebt kans als je KT doet dat je gewicht omhoog gaat. Laat daarom je vetpercentage meten dat geeft een veel beter zicht. en kijk in de spiegel.

Voorbeeld schema zoals ik het nu doe

DAG1 BORST / TRICEPS
3 x 12-10-8 Benchpress
3 x 12-10-8 Peck Deck
3 x 12-10-8 Incline Bench press
3 x 12-10-8 Dumpel pullover

3 x 12-10-8 Cable Bent-over Triceps Extension
3 x 12-10-8 Cable Pushdown
3 x 12-10-8 Cable Pushdown one arm

DAG2 SCHOUDERS / KUITEN
3 x 12-10-8 Letaral Raise
3 x 12-10-8 Front Raise
3 x 12-10-8 Schoulder Press
3 x 12-10-8 Upraight Row
3 x 12-10-8 Shrug

3 x 12-10-8 Seated calf press

DAG3 RUG/BICEPS

3 x 12-10-8 een kabel acher in je nek trekken terwijl je zit (kan naam niet vinden)
3 x 12-10-8 Front pulldown
3 x 12-10-8 Cable Seated Row
3 x 12-10-8 Cable straight arm pulldown

3 x 12-10-8 Dumpel Curl
3 x 12-10-8 Cable one arm curl
3 x 12-10-8 Hammer Curl

DAG4 BENEN

3 x 12-10-8 Dumpel Lunge
3 x 12-10-8 Barbel full sqaut
3 x 12-10-8 Leg extension
3 x 12-10-8 Seated legg press
3 x 12-10-8 Seated legg curl
3 x 12-10-8 Seatted Hip adduction

Buik train ik vaak met de benen en schouders maar dat heeft geen vast patroon

Succes met het trainen

grtn Joyce

Bedankt Joyce!!

Borst train ik nu nog niet want ik heb siliconen en durf het niet aan!!!

Maar ik train maar 3 dagen, hoe kan ik jouw training het beste in 3 dagen doen??

Dus het is niet zo hoe vaker je een spiergroep train, hoe sneller resultaten?

Thanx

Als je wilt afvallen..zou ik elk keer na de training een half uur cardio doen

Hallo Miss Thing,

Volgens mij moet dat niks uitmaken als je siliconenborsten hebt, vraag het anders aan een arts.

jouw schema

zolang je nog geen borst kunt doen :

DAG1
RUG/BICEPS
DAG2
SCHOUDERS/TRICEPS
DAG3
BENEN/KUITEN

wanneer je wel borst erbij kunt doen

DAG1
RUG / BICEPS / KUITEN
DAG2
BORST/TRICEPS
DAG3
BENEN/SCHOUDERS

Dit s mijn idee, heeft iemand anders nog een anders suggestie ????

Je lichaam heeft rust nodig om te groeien / en het eerste jaar boek je toch het meeste resultaat.

succes

Thanx Joyce.

Ik was echt in de veronderstelling dat juist een fullbody schema meer resultaten zou leveren maar ik hoor ook weer dat je benen heel erg massief kunnen worden door 3 keer per week tevens benen te trainen. EN ik wil juist dat ze dunner/slanker worden.

Ik doe tevens 3 keer per week intervaltraining op mijn crosstrainer.

Wat is zwaar trainen dan?? Sommige beenoef doe ik 20-30kg maar legextension maar weer 10kg. Bovenlichaam is wel wat lichter.

Miss Thing zei:
Thanx Joyce.

Ik was echt in de veronderstelling dat juist een fullbody schema meer resultaten zou leveren maar ik hoor ook weer dat je benen heel erg massief kunnen worden door 3 keer per week tevens benen te trainen. EN ik wil juist dat ze dunner/slanker worden.

Ik doe tevens 3 keer per week intervaltraining op mijn crosstrainer.

Wat is zwaar trainen dan?? Sommige beenoef doe ik 20-30kg maar legextension maar weer 10kg. Bovenlichaam is wel wat lichter.
Zwaar trainen is ieder setje zo ver gaan dat je erna je hart voelt bonzen in je hele lichaam en even nodig hebt om op adem te komen. Als je moet vragen wat het is heb je het nooit gedaan, simpel.
Wb massieve benen (niets persoonlijks maar ik erger me hier zo verschrikkelijk aan) die krijg je niet PUNT.
Daarvoor zul je het bloed in je schoenen moeten trainen JAREN!! Daarnaast je hele leef- en voedingspatroon op je training aanpassen JAREN!! Ook nog eens hele goeie genen hebben, ondersteunende middelen gebruiken en/of een derde been hebben :mad: :bawling: .

Joyce zei:
Hallo Miss Thing,

Volgens mij moet dat niks uitmaken als je siliconenborsten hebt, vraag het anders aan een arts.
Ligt er aan hoe ze geplaatst zijn. Als ze geplaatst zijn onder de borstspier kan het zijn dat als deze zich gaat ontwikkelen het er vreemd uit gaat zien.
Joyce zei:
jouw schema

zolang je nog geen borst kunt doen :

DAG1
RUG/BICEPS
DAG2
SCHOUDERS/TRICEPS
DAG3
BENEN/KUITEN

wanneer je wel borst erbij kunt doen

DAG1
RUG / BICEPS / KUITEN
DAG2
BORST/TRICEPS
DAG3
BENEN/SCHOUDERS

Dit s mijn idee, heeft iemand anders nog een anders suggestie ????
Ziet er prima uit. Mijn indeling is als volgt
ma Borst/bi
wo benen/vk en zk sch
vr rug/tri/ak sch

Ik heb ze boven mijn spier!!

Begrijpt me niet verkeerd!! Maar ik ben nieuw in de kt wereld en ik heb kontakt met mensen die er al jaren in trainen (vrouwen en mannen). En de ene zegt dat vrouwen ook massieve benen kunnen ontwikkelen en de ander zegt weer dat het niet kan (zonder jaren training, dieet enz)!??!? Dus voor mij heel erg confusing, maar waarschijnlijk moet ik er zelf achterkomen hoe en wat.

Maar stel dat mijn benen wel gaan groeien, moet je dan weer lichter gaan trainen?

Ik doe momenteel dus 4 oef voor mijn benen, dat is toch wel ok? Of teveel weer?

Miss Thing zei:
Ik heb ze boven mijn spier!!
Hier kan ik niets van maken? Wat bedoel je?
Miss Thing zei:
Begrijpt me niet verkeerd!! Maar ik ben nieuw in de kt wereld en ik heb kontakt met mensen die er al jaren in trainen (vrouwen en mannen). En de ene zegt dat vrouwen ook massieve benen kunnen ontwikkelen en de ander zegt weer dat het niet kan (zonder jaren training, dieet enz)!??!? Dus voor mij heel erg confusing, maar waarschijnlijk moet ik er zelf achterkomen hoe en wat.
...mensen die al jaren trainen, je zegt het zelf al...
Miss Thing zei:
Maar stel dat mijn benen wel gaan groeien, moet je dan weer lichter gaan trainen?
dan ga je trainen op onderhoud, zonder consequent het gewicht op te voeren dus
Miss Thing zei:
Ik doe momenteel dus 4 oef voor mijn benen, dat is toch wel ok? Of teveel weer?
Nee hoor, is prima.

Sorry ik bedoelde dat mijn borstimplantaten boven mijn spier zitten.

Ik heb zojuist een fullbodyschema gekregen van een ervaren bb'er en zij zei dat vrouwen wel degelijk massieve benen kunnen krijgen!! En daarme bedoelde ze ook gewoon beginners enz. En zij raadde mij aan om juist maar 2 beenoefs te doen!! En daarmee bedoel ik dat het confusing is. Er zijn 1000 mensen met 1000 verschillende meningen.

Miss Thing zei:
Sorry ik bedoelde dat mijn borstimplantaten boven mijn spier zitten.
Dan zul je nergens problemen mee hebben. Mocht het zo zijn dat je ze net hebt, dan zou ik even met de chirurg overleggen wanneer je je bovenlichaam intensief mag belasten.
Miss Thing zei:
Ik heb zojuist een fullbodyschema gekregen van een ervaren bb'er en zij zei dat vrouwen wel degelijk massieve benen kunnen krijgen!! En daarme bedoelde ze ook gewoon beginners enz. En zij raadde mij aan om juist maar 2 beenoefs te doen!! En daarmee bedoel ik dat het confusing is. Er zijn 1000 mensen met 1000 verschillende meningen.
Klopt, dat zal ook zo blijven. Iedereen, ook ik, spreekt uit eigen ervaring, en aangezien geen twee lichamen hetzelfde reageren... Je zult er dus zelf achter moeten komen wat voor jou werkt.

Gr. D.

Hallo.

zwaar trainen is voor iedereen anders.

maar probeer 12-10-8 x doen en zorg dan dat je wanneer je 8 reps doet dat je die 8e eruit moet persen dan heb je zwaar getraint hahaha.

lekker trainen en ETEN en het komt goed

liefs Joyce

Bedankt voor jullie uitleg!!

En volgens mij moet ik het inderdaad gewoon zelf ondervinden!

Thanx

Hi! Niks mis met full body als je de grondregels maar begrijpt. Kijk maar naar wat Wazzup schrijft en gebruik vooral zijn link. Full body betekent effectiever trainen is mijn visie. Dat kun je zo zwaar maken als je zelf wilt en de kans op belssures en overtraining is minimaal.
Ik zowel split als full body getrained en beide hebben voordelen. Als je echter naar de wetenschappelijk kant kijkt lijkt full body met het juiste schema en 3 x per week een work-out het meest logische. Je bent goed bezig maar hebt waarschijnlij wat aanpassing nodig. Belangrijk bij full body zijn de zogenaamde compound oefeningen zoals bench press, leg press, neck pull etc waarbij je meerdere spieren belast met 1 oefening. Dit in tgenstelling tot isolatie oefeningen, de naam zegt het al.

Succes ermee!

Miss Thing zei:
Bedankt voor jullie uitleg!!

En volgens mij moet ik het inderdaad gewoon zelf ondervinden!

Thanx

Terug
Naar boven