Fitness Seller

Mijn keto diet!

Mijn onderhoud = 3600 kcal. dus 2700 kcal is niet zoveel toch??

eerste weekend geen refeed.
2e weekend begint mijn refeed zaterdag ochtend en eindigt zaterdag avond/nacht

Als 3600 inderdaad je onderhoud is kan het.. (lijkt mij wat hoog, maar tja ik weet niet hoe actief je bent)

Wat denk je dat keto je gaat helpen dat een niet-keto dieet op 2700 Cal je niet gaat brengen ?

Ik ben vorige week dinsdag begonnen met het Keto dieet. Met dezelfde reden als jij, snel droog worden.

De 1e paar dagen was ik niet vooruit te branden en erg moe. De 4e dag werdt dit aanzienlijk beter en voel me nu echt fit. Normaal had ik nog wel eens een dipje overdag als ik KH at, nu totaal niet meer. Ik ben ook minder nachtrust nodig.
Trainen gaat ook goed, al moet ik zeggen dat je energie sneller op is met KT. Ik train nog wel met hetzelfde en soms meer gewicht dan voor het dieet.

Wel zijn m'n darmen erg van slag (werken amper meer) dat vind ik een groot nadeel. Laatst zelfs een laxeertabletje genomen om de boel wat op gang te brengen.
Omdat je niet meer dan 20 / 25 gram KH per dag mag is het erg lastig om dit goed te houden. Heb nu fiber poeder gekocht maar daar zit ook weer 5 gr KH in per 2 schepjes.
(Mocht iemand nog tips hebben voor een betere stoelgang, graag!!!)

Succes met je dieet in ieder geval en ben erg benieuwd naar je vorderingen! Ik blijf je post volgen.

• Topic Starter Topic Starter
Als 3600 inderdaad je onderhoud is kan het.. (lijkt mij wat hoog, maar tja ik weet niet hoe actief je bent)

Wat denk je dat keto je gaat helpen dat een niet-keto dieet op 2700 Cal je niet gaat brengen ?

heb voor de zomer geprobeert te cutten met minder kcal en gewoon normaal in KH te zitten. dat werkte niet echt..dus nu proberen zonder KH :)

heb voor de zomer geprobeert te cutten met minder kcal en gewoon normaal in KH te zitten. dat werkte niet echt..dus nu proberen zonder KH :)

Hoezo "werkte niet" ?

Neem je nu evenveel Cal als toen ? Dan zal het nu ook niet werken ... misschien hou je het makkelijker vol, maar als het cal-tekort hetzelfde is is het effect ook hetzelfde.

Hoezo "werkte niet" ?

Neem je nu evenveel Cal als toen ? Dan zal het nu ook niet werken ... misschien hou je het makkelijker vol, maar als het cal-tekort hetzelfde is is het effect ook hetzelfde.

Ik denk dat mijn lichaam beter reageert op laag/geen kh + cardio dan iets onder onderhoud zitten + cardio.

zat toen rond de 3200 kcal geloof ik. werd iets droger maar merkte niet veel verschil.

ik vind dit een vrij duidelijk dieët, dus lijkt mij dit makkelijker te volgen. gewoon geen koolhydraten.

Ik denk dat mijn lichaam beter reageert op laag/geen kh + cardio dan iets onder onderhoud zitten + cardio.

zat toen rond de 3200 kcal geloof ik. werd iets droger maar merkte niet veel verschil.

ik vind dit een vrij duidelijk dieët, dus lijkt mij dit makkelijker te volgen. gewoon geen koolhydraten.

Hee, het is simpel en goed vol te houden (IMO), maar de werking staat of valt bij de hoeveelheid calorieën die je binnen krijgt, niet of die nu uit vet of koolhydraten komen

Hee, het is simpel en goed vol te houden (IMO), maar de werking staat of valt bij de hoeveelheid calorieën die je binnen krijgt, niet of die nu uit vet of koolhydraten komen

dus als ik niet genoeg vet verlies zal ik toch nog minder kcal moeten eten?
kwil namelijk niet te laag gaan ivm spierverlies:)

Ik ben vorige week dinsdag begonnen met het Keto dieet. Met dezelfde reden als jij, snel droog worden.

De 1e paar dagen was ik niet vooruit te branden en erg moe. De 4e dag werdt dit aanzienlijk beter en voel me nu echt fit. Normaal had ik nog wel eens een dipje overdag als ik KH at, nu totaal niet meer. Ik ben ook minder nachtrust nodig.
Trainen gaat ook goed, al moet ik zeggen dat je energie sneller op is met KT. Ik train nog wel met hetzelfde en soms meer gewicht dan voor het dieet.

Wel zijn m'n darmen erg van slag (werken amper meer) dat vind ik een groot nadeel. Laatst zelfs een laxeertabletje genomen om de boel wat op gang te brengen.
Omdat je niet meer dan 20 / 25 gram KH per dag mag is het erg lastig om dit goed te houden. Heb nu fiber poeder gekocht maar daar zit ook weer 5 gr KH in per 2 schepjes.
(Mocht iemand nog tips hebben voor een betere stoelgang, graag!!!)

Succes met je dieet in ieder geval en ben erg benieuwd naar je vorderingen! Ik blijf je post volgen.

Wat eet je dan? Zemelen kan wel eens helpen.

maandag begin ik:) ben benieuwd

En, eerste carb-loze dag doorgekomen :D

En, eerste carb-loze dag doorgekomen :D

merkte niet veel verschil de eerste dag. ben wel 1.1 kg afgevallen.
vandaag de 2e dag ben ik een stuk vermoeider. hopen dat dit snel voorbij gaat:)

hoelang duurd het voordat je in ketose zit?
heb net ketostix gehaald, alleen nog niet gebruikt

2 a 3 dagen kan het al zijn.
ik heb trouwens dit weekend een discussie gehad met mijn buurman, hij is geopereerd aan zijn hart die nog maar voor 25% werkt nu.
hij moest een dieet gaan volgen van de arts en het is een keto-dieet. echter heeft hij geen laaddagen zoals wel aangeraden wordt. zijn stofwisseling zal toch steeds minder worden? iemand die dit kan verklaren toevallig?
wel ga ik deze week nog even langs want hij heeft wel speciale producten zoals een goede broodvervanger.....

merkte niet veel verschil de eerste dag. ben wel 1.1 kg afgevallen.
vandaag de 2e dag ben ik een stuk vermoeider. hopen dat dit snel voorbij gaat:)

hoelang duurd het voordat je in ketose zit?
heb net ketostix gehaald, alleen nog niet gebruikt

2 dagen, na een goede workout gaat het erg hard, kan dus ook binnen 2 dagen al :)
Lege bekende gevoel idd....., verdwijnt wel weer!

Over die ketostix.

gewoon over t "kussentje" aan het uiteinde pisse right?

Kan je noggis je voedingsschema posten ?

Terug
Naar boven