Fitness Seller

Mijn lichaam weigert nog te slapen

Bezoekers in dit topic

ik zit aan de risperdal(ben terug aan het afbouwen naar een onderhoudsdosis van 1-2 mg) voor andere zaken, en ik kan je zeggen dat het geen middeltje is voor als slaapmiddel te nemen.

Dat lamme, vermoeide gedoe heb je heel de dag door, motivatieloos, concentratieproblemen, ontbreken van enige coïtusdrang, je de flikker zweten en ik ben 10 kg bij op 2 maand.

ms is een beta-blokker simpeler als oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Wat bij mij vooral helpt is niet gaan liggen denken, **** waarom kan ik nou weer niet slapen. Gewoon gaan liggen met de radio aan en lekker niks doen. En dan nog kan het soms uurtje of 2 duren. In iedergeval niet gaan stressen of over iets gaan nadenken want dan lukt het helemaal niet meer.

Of wat ik ooit ergens heb gelezen is dat na minimaal 48 uur wakker te zijn je bioritme zich reset.
Geen idee of het echt zo is, maar bij mij lijkt het te werken als je bv jetlag hebt of einde van zomervakantie om weer beetje in schoolritme te komen.
 
Je hebt wel een ziek fysiek gast. Waarom dan piekeren?
 
Update: alweer 2 slapeloze nachten. Eergisteren geen minuut geslapen. Gisteren wel (vriendin was blijven slapen waardoor in kalmer was). Nu lig ik nog steeds wakker, het is al 7uur gepasseerd :-(

Ik neem nog steeds trazodone maar dat werkt niks en daarbij ik zou liever niets pakken, dus ik denk ermee te stoppen.

Mijn slaapprobleem verbetert wel niet.
Heb nochtans al jullie tips goed opgevolgd en ben er ook van overtuigd dat die zouden moeten werken. Wat is er dan mis met mij?

Ook heb ik de indruk dat mijn bloeddruk gestegen is en krijg ik hartoverslagen. Denk wel dat dit een gevolg is van de insomnia...
 
heb je de meditatie al eens een kans gegeven?

lastig is om online een cursus te volgen en een beeldvorming te creëeren. maar zorg dat je bevindt in een schaduwrijke, semi-donkere kamer.
geen speciale poses, gewoon gaan zitten zodat je je lekker voelt.

mijn persoonlijk beginpunt voor meditatie is altijd een geforceerd gedachtebeeld. ik stel mij (het klinkt waarschijnlijk raar, maar het werkt voor mij) altijd een A4 papiertje voor..
blijf enkel geforseerd denken aan dat door jouw vastgesteld geforceerd gedachtebeeld. de eerste 20 minuten zal lastig zijn, omdat je onbewust andere gedachten wil toelaten in je bewustzijn. maar blijft gefocust op dat gedachtebeeld. spreid die gedachte uit totdat het je gehele beeldvorming overneemt.
bij mij neemt het meestal 20 minuten in beslag en dan ben ik ff weg:o
soms 40 minuten, maar laatst zelfs 2,5 uur.

het is geen directe remedie, maar het geeft wel innerlijke rust, even totale leegte. en dat sluit weer aan bij je basis voor je benodigde ritme.

wel enorm k*t voor je, heb het zelf 2 jaar gehad, slapeloze nachten. was een hel...

succes man.
 
Hey kerel!

Toen ik je bericht las dacht ik direct aan meditatie. Ik heb het zelf geleerd als middel om te mezelf te komen en gebruik het nu vooral als techniek om te slapen ;) Het duurt wel even om aan te leren, dus het kan een week of 2 duren voordat je er echt baat bij hebt, maar mijn advies is om het absoluut te proberen. De baten van meditatie gaan verder dan wellicht weer kunnen slapen, met een beetje mazzel leer je je meer thuis voelen in de connectie tussen je lichaam en geest (wat moeilijk gaaf is).

Mijn vorm van meditatie is door middel van focus op ademhaling. Google het eens & heel veel succes.

Ps. En dan zeker combineren met geen tv, een warm drankje vooraf, en de andere tips van de vorige pagina. Lekker ontspannen sfeer proberen te creëren.
 
Hey guys. Ik zit in mijn laatste week conge. Dan start ik met een nieuwe job, dot brengt ongetwokfeld onbewuste stress mee. Maar toch zo volledige nachten wakker blijven kan niet zijn!

Ik wil dus starten met meditatie maar weet gewoon niet hoe eraan beginnen. Is er een website waarop het volledig staat uitgelegd "hoe starten"?
 
http://www.health.com/health/condition-article/0,,20189101,00.html

dat tellen heb ik btw ook nog gedaan, heel rustig ademhalen en iedere keer 1 optellen wanneer je uitademt, het relaxeert alleszins immens

ik heb zo ooit nog eens op een of andere cursus een trukje geleerd om dingen los te laten.

Je gaat op de rand van je bed zitten en je plant je 2 voeten stevig op de grond. Je beeldt je in dat het twee buizen zijn en dat er in je hoofd 2 schakelaars met 2 metertjes zit, wanneer je draait aan de ene schakelaar voel je door de rechterbuis je gedachten naar buiten stromen, je monitort je vooruitgang door naar de rechtermeter in je hoofd te kijken. Dan zet je deze schakelaar dicht en draai je de andere open, de linkerbuis is een ingang, waardoor de rust binnenstroomt in je lichaam, je kijkt naar je linkermetertje en je ziet de rust alsmaar stijgen tot je klaar bent om je neer te leggen.

Het klinkt immens lame, maar het is gelijkaardig aan de visualisatie die topsporters gebruiken en voor mij gaf het een ander gevoel alleszins
 
Laatst bewerkt:
@Papachico: bedankt alle tips & tricks zijn welkom. Ik ga het vanavd proberen. Ik heb binnen een uurtje een afspraak kunnen maken met een gedragsneuroloog. Ben eens benieuwd wat die gaat aanraden.
Ik hou jullie op de hoogte.
Allesind enorm bedankt voor al jullie reacties zover!
 
Als je medicatie zou pakken ga dan zeker niet aan de risperdal.
Het werkt veel te lang en de volgende dag ben je nog verkloot.
Medicijnen als zolpidem vind ik waardeloos.
Kan je beter voor een volwaardige benzo gaan als temazepam.
Alleen zou ik dit ook niet doen omdat deze zeer verslavend zijn.
Het beste zou je bij de dokter proberen seroquel te krijgen.
Dit is wel een atypische antipsychotica en heeft een kortere halfwaarde tijd.
Het gooit je platter en maakt jou meer mee als risperdal,zolpidem of een volwaardige benzo als temazepam.
Aangezien het een niet te lange halfwaarde tijd heeft is het al uitgewerkt voor je wakker word.
25mg tot 50 mg is genoeg om er voor te zorgen dat het moeilijk is om ter plekke wakker te blijven.
 
Als je medicatie zou pakken ga dan zeker niet aan de risperdal.
Het werkt veel te lang en de volgende dag ben je nog verkloot.
Medicijnen als zolpidem vind ik waardeloos.
Kan je beter voor een volwaardige benzo gaan als temazepam.
Alleen zou ik dit ook niet doen omdat deze zeer verslavend zijn.
Het beste zou je bij de dokter proberen seroquel te krijgen.
Dit is wel een atypische antipsychotica en heeft een kortere halfwaarde tijd.
Het gooit je platter en maakt jou meer mee als risperdal,zolpidem of een volwaardige benzo als temazepam.
Aangezien het een niet te lange halfwaarde tijd heeft is het al uitgewerkt voor je wakker word.
25mg tot 50 mg is genoeg om er voor te zorgen dat het moeilijk is om ter plekke wakker te blijven.

Ik heb daarnet Bromazepam 6mg meegekregen. Ervaringen hiermee? Het zou echter wel tijdelijk zijn. Wat vinden jullie? De dokter zei alvast dat het niet 'moest', als ik wil proberen zonder is dat ook goed.
 
Halfje Trazolan (50mg) is ook wel erg weinig. Kreeg zelf lange tijd 200mg plus een zooi andere middelen erbij. Risperdal alleen voor te slapen vind ik een erg vreemde gedachtegang, aangezien het gemiddeld genomen weinig versuffend/sedatief is en ook behoorlijke gewichtstoename, alsmede nare bewegingsstoornissen kan veroorzaken. Geen mild middel.

Die bromazepam of wat voor "pam" dan ook, is verslavend. Je hebt er al snel steeds meer van nodig en na kortere of langere tijd merk je helemaal niets meer van het effect (tolerantie). De standaard benzo is trouwens oxazepam, dat wordt verreweg het meeste gebruikt. Ik heb zelf Lorazepam en dat heeft een gemene verslaving veroorzaakt. De benzodiazepinen zijn eigenlijk alleen voor tijdelijk gebruik nuttig (dagen, weken) om zo de cyclus van slapeloosheid te doorbreken. Probleem is dat hoe slechter je slaapt, hoe meer zorgen er ontstaan over de slapeloosheid en dat veroorzaakt dus nog meer slapeloosheid. In zo'n situatie kan het eenmalig of kortdurig gebruik van een benzo zinnig zijn.

Ga eerst na of je een bepaald supplement bent gaan gebruiken de laatste tijd. Kan iets onschuldigs zijn zoals chlorella algentabletten of een of ander bodybuilding supplement. Eerst dit soort invloeden uitsluiten.

Nozinan (levomepromazine) is een zeer zwaar slaapmiddel wat ik voor af en toe gebruik heb maar dat zul je niet zo gauw krijgen. Promethazine is iets wat je aanzienlijk makkelijker kunt krijgen van de arts. Seroquel wordt ook nog wel eens voorgeschreven voor slapeloosheid maar hou wel voor ogen dat Seroquel (en bv Risperdal, Zyprexa) antipsychotica zijn, die je in wezen alleen voor een sederende bijwerking gaat innemen... De zolpidem heb ik ook gehad, in een hoge dosering, maar dat veroorzaakte delieren waarbij ik hevig verward werd. Daarom raad ik het niet aan.

Gezien je verhaal zou ik om Promethazine vragen, dat is een relatief standaard slaapmiddel waarbij je niet het tolerantie effect hebt van de benzodiazepinen (bromazepam etc).
 
mijn moeder heeft precies dezelfde problemen.

ik herken mezelf ook in jouw verhaal. door dat piekeren kom je al helemaal niet meer in slaap..

mijn moeder heeft ook van alles geprobeerd maar niets werkte.

totdat ze ''slaapsap'' had gevonden op het internet.
http://www.easysleepplaza.com/

ik gebruik het heel af en toe als ik echt niet kan slapen. het is echt top spul want ik val er echt 100% in slaap van. (binnen een kwartier) terwijl ik soms meer dan een uur nodig heb..

zou het ff checken man
 
Hee man,

Ik zie dat je nogal veel dingen krijgt aangeraden hier dus ik hoop dat je nog een beetje het overzicht kan behouden. Anyways, ik heb zelf ook een tijdje problemen gehad met slapen omdat ik ook lag te piekeren snachts als ik bijv een belangrijke afspraak had de dag erna. Uiteindelijk heeft mijn huisarts antidepressiva (citepoleram) voorgeschreven en daardoor maak ik me een stuk minder zorgen en slaap ik nu normaal. Mijn geest is eigenlijk nu een stuk stabieler geworden en laat zich niet snel van de wijs brengen door een of andere afspraak. Ik zie dat je ook 5 htp heb geslikt, en dat is in essentie ook een antidepressiva, nu vraag ik me af in welke dosis en hoe lang?

Verder ben ik het eens met wat de mensen hier zeggen, pak het bij de oorzaak aan. Al die slaappillen enzo zijn echt maar tijdelijk en zullen niets op lange termijn oplossen. Nu is het bij mij dat ik echt een soort van attitudeverandering ben ondergaan in de manier waarop ik naar dingen kijk als die bijv. stressvol kunnen zijn. Ik kijk positiever tegen dingen aan en maak me stuk minder zorgen om dingen.

Iemand zei het al eerder: 'Mss proberen in te zien, beseffen dat hetgene je de volgende dag moet doen helemaal niet zo belangrijk is.' Dat is de essentie, dat het allemaal wel goed komt. Overigens is het niet in 123 op te lossen, maar uiteindelijk kom je er wel!
 
topic niet gelezen maar ga eens bij een slaapcentrum langs
 
Thx! Welke van de 4 gebruik je en raad je aan?

nummer 1 zou ik niet nemen, zit een vrij sterke antihistamine in, kan je enorm suf van worden en langdurig gebruik heeft zn nadelen.

nummer 2 bevat melatonine, moet je normaal al eens geprobeerd hebben, indien niet, zou ik deze eerst aanraden.

nummer 3 en 4 is rommel met placebo-effecten.

Denk dat je beter pure melatonine haalt.

edit: zie in op dat je die al gehaald hebt. Tijd niet aan verspillen dus.

Ik zou een beta-blokker proberen. Propranolol. Gaat eerder de oorzaak aanpakken van de slaapproblemen(stress/niet kunnen loslaten) ipv de slaapproblemen zelf.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven