AndroidHealthClinic

Mijn Rippetoe log!

MartijnVe16

Cool Novice
Waardering
0
Vanaf maandag 29-9-2008 ga ik een Rippetoe log bij houden.
heb hiervoor ook al before pics gemaakt en die zal ik zodirect erbij posten;)
wat info over mezelf:
Ik ben 17 jaar, doe nu een jaar fitness,een half jaar alleen maar cardio en aankloten met KT.. ben nu maand of 4-5 serieus bezig met kracht training.
Heb hiervoor 115 kilo gewogen, en ben flink wat afgevallen in de tijd van de cardio.. Zit nu tegen de 86-87 kilo aan.
Nu ga ik het rippetoe schema volgen om meer massa aan te komen(geen idee hoelang.. denk totdat er verder weinig progressie wordt gemaakt;) ). daarna ben ik van plan om te gaan cutten.
Verder heb ik nog nooit gedeadlift en gesquat, dus zal ik laag beginnen, en in het begin elke training met 2,5kg verhogen tot ik op mijn max zit vanwaar ik verder zal gaan.
mijn benchpress zit op de 75, maar daar begin ik wss eerst met de 60kg mee, en bouw het op(na max. een maand op de 75+ zitten(hoop ik:D))
Hier de before pics;)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
&
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wel zitten in deze foto's lekkere striemen van de rieten stoel:P
(niet letten op mijn spek ,, die werk ik weg na de rippetoe=D)

Ik hoop dat mensen mijn log zullen volgen, en zal alles dagelijks replyen/posten/whatever =D

• Topic Starter Topic Starter
Iemand en idee hoe ik mijn foto's gefixed krijg?:P

Succes! met rippetoe kom je er wel en netjes dat je zoveel af bent gevallen!

Suc6 jongen! :cool:

Knapdat je van al die kilo's af bent gekomen.
Zo te zien heb je best de potentie om lekker groot te worden.
Blijf gezond eten, en hard en regelmatig trainen, dan komt het zeker goed.
"Cutten" is iets voor (vééél) later man, eerst zo veel mogelijk massa! (jááááren massa trainen!) :D

Ik ben benieuwd naar de gewichten en de reps die je er mee haalt, en zal regelmatig eens checken.

Nogmaals, Suc6! ;)

Succes kerel en nu knallen voor gewichtstoename, maar dan spieren!

:thumbs:

Gaat helemaal goed komen met rippetoe! Succes kerel!

hehe=D dankje mannen!
vanavond mn eerste training, als ik terug ben zal ik alles posten :D
:dance:

heb het ook gevolgd, super schema man! Men squat ging zo de hoogte in :)

ik had vorige week even 1xtje gesquat(1e keer) even testen,, man! wat had ik het weekend spierpijn in mijn benen/kont:P

haha dat is alleen de 1e keer hoor die spierpijn, als ik 2 weken niet squat en weer begin dan loop ik 4-7 dagen alsof ik flink naar de wc moet ! Als je eenmaal bezig bent vooral met 3x in de week dan gaat het wel beter

godver de godver wat was de training k*t..
alles was bezet.. uiteindelijk kon ik bankdrukken, ging lekker.
3x5x 60kg gedaan, ging erg simpel, volgende x met 2,5 kilo verhogen.

wou k gaan squaten(helaas in smith machine maar ga opzoek na andere sportschool die een squat rack heeft) begon gast te zeiken dat de smith machine niet goed is ect ect. en dat ik maar met losse gewichten moet doen+ nog meer gezeik(maar wou verder niks uitleggen,, waardeloze instructeurs..)
met een kleine pest humeur ging ik verder na de deadlift.. ging wel aardig, voor de eerste keer, maar wil het rustig op bouwen dus heb maar eerst 70 kilo gedaan, ging verder perfect.. volgende training met 5 omhoog.
verder nog gedipt, ging best zwaar!:O, maar heb 2x8 net kunnen halen(met weerstand).
al met al viel het best mee, maar was in pest humeur omdat ik daar niet normaal kan squaten! dus snel naar nieuwe sportschool binnen kort( en wss smith machine tot die tijd gebruiken)

Laatst bewerkt:
godver de godver wat was de training k*t..
alles was bezet.. uiteindelijk kon ik bankdrukken, ging lekker.
3x5x 60kg gedaan, ging erg simpel, volgende x met 2,5 kilo verhogen.

wou k gaan squaten(helaas in smith machine maar ga opzoek na andere sportschool die een squat rack heeft) begon gast te zeiken dat de smith machine niet goed is ect ect. en dat ik maar met losse gewichten moet doen+ nog meer gezeik(maar wou verder niks uitleggen,, waardeloze instructeurs..)
met een kleine pest humeur ging ik verder na de deadlift.. ging wel aardig, voor de eerste keer, maar wil het rustig op bouwen dus heb maar eerst 70 kilo gedaan, ging verder perfect.. volgende training met 5 omhoog.
verder nog gedipt, ging best zwaar!:O, maar heb 2x8 net kunnen halen.
al met al viel het best mee, maar was in pest humeur omdat ik daar niet normaal kan squaten! dus snel naar nieuwe sportschool binnen kort( en wss smith machine tot die tijd gebruiken)
Squats gaan ook goed met dumbbells hoor.
En de deadlift is bij rippetoe echt hoe hij heet éh, iedere herhaling moet hij "dood" op de grond liggen, dus geen "touch and go"! ;)
Al met al viel de training toch nog wel mee dan... ???
Gewoon volhouden! :cool:

Kunnen de squats ook met dumbbells?: O dan moet ik dat even opzoeken hoe ik het vast moet houden enalles =D komt goed!;) morgen lekker workout B! , heb er zin in:dance:

Kunnen de squats ook met dumbbells?: O dan moet ik dat even opzoeken hoe ik het vast moet houden enalles =D komt goed!;) morgen lekker workout B! , heb er zin in:dance:
Ik doe de squats ook noodgedwongen met dumbbells.
Je ontwikkeld er ook nog eens wat gripkracht mee omdat je behoorlijk zware dumbbells toch vrij lang in je handen moet houden.
In mijn geval zijn het dumbbells van 50kg, en ik kan je zeggen dat het niet meeviel de eerste tijd... :o

hehe bedankt!
ik ga morgen weer trainen en dan moet ik ook weer squaten;)
zal het meteen uit proberen!

Kan zeker, in begin deed ik het ook aangezien mijn rug allebhalve was bij squatbeweging met baar.
Maar eens je te hoog in gewicht gaat, is een baar toch veel handiger ;)

Hey man, goed om te zien dat je een log begint.

Ik zou als ik jou was niet de squats in de smith machine doen maar met een losse stang. Je voelt het verschil ook supergoed.

Ik heb mijn abonnement bij mijn vorige sportschool afgezegd omdat hun geen enkele losse stang hadden, voor een die een volledig krachthonk heeft, ik ben er superblij mee.

Wacht niet te lang met je voedingschema, je vooruitgang in kracht is hieraan gelinkt.

Veel succes!

Kan zeker, in begin deed ik het ook aangezien mijn rug allebhalve was bij squatbeweging met baar.
Maar eens je te hoog in gewicht gaat, is een baar toch veel handiger ;)
Dat is zeker! :p
Ik doe ze zoals gezegd met 2x50kg, en die dumbbells zijn een b*ch om beet te houden... :o
Gelukkig doe ik er niet zo heel veel herhalingen mee! ???

Terug
Naar boven