AndroidHealthClinic

Mijn Rippetoe log!

Goed dat je aan een log begint, en blijf ook posten zodat wij het kunnen volgen!

• Topic Starter Topic Starter
ik ga wss vanavond nog kijken bij een andere sportschool(zit 100 meter max. van mijn eigen af xD) maar heb gehoord dat hun wel squat rack enalles hebben, dus vanavond maar even rondkijken;)

Niet wezen sporten... ga er morgen kijken(maat traint dan ook).
tijd bezig geweest met eet schema, zal hem zodirect posten! graag commentaar erop;)!

Vandaag workout B gedaan,

3x5 Squat op 60 kilo, ging erg soepel/makkelijk volgende training met 5 omhoog

3x5 Standing military press op 30 kilo, ging ook erg soepel/makkelijk dus ook met 5 omhoog bij de volgende training
3x5 Bent Rows, de rows, wat vind ik dit geen leuke oefening, het lukt me niet om een rechte rug te krijgen! ben zo krom als wat! dus hierop moet ik blijven oefenen, zonder gewichten, alleen om de rug recht zien te krijgen.
2x8 Chin-ups, deze vond ik ook erg zwaar, en heb ze niet 2x8 kunnen afmaken, dus deed op 2x5, ik blijf het proberen, zodat over een tijdje de 2x8 lukt!:D

verder was het een fijne training, en voelde hem goed in mijn benen/rug.
Ondertussen zoek ik wat tips op over hoe ik mijn rug nu recht kan houden,, iemand miss wat tips?;)

Lukt het echt niet om de rug een beetje rechter te krijgen ga ik over op de pendlay rows, maar probeer liever nog een tijdje de bent over;)

:lifter:

Net weer lekker getrained:D workout A gedaan.
Workout A -
squats - 3x5 eerst lekkere warming up, naar de 80 gegaan(ging normaal, niet soepel, wel goed de techniek uitgevoerd, niet te licht, ook niet te zwaar, volgende training met 2,5 omhoog)
benches - 3x5 Hier was ik van plan om hem met 62,5 kg te doen, maar ik kon de schijven niet 1,2,3 vinden dus met 65 gedaan, ging ook erg soepel, alleen volgende training miss weer 65 of door naar 67,5)
deadlifts - 1x5 hier lekkere warming up gehad, en toen 1x5 met 80KG gedaan, niet te zwaar,niet te licht, normaal)
dips - 2x8 ( dips gingen wel redelijk, met wat tegen weerstand dat wel.)

Al met al was dit een zeer lekkere training en voel hem goed in de beentjes.

Maandag meer!:evilnana::wl:

Omdat ik maandag niks geposted heb, zet ik hem hierbij in;)

Workout B
3x5 Squat--- ging lekker, 80kg, maar omdat ik vorige x teveel gewicht erop gedaan heb heb ik vandaag weer 80 gedaan en dan de week erop weer meer KGtjes erop knallen!
3x5 Standing military press--35kg, ging lekker, alleen de laaste 2 van de laaste rep begon de arm toch een beetje te trillen!:O
3x5 Pendlay of Bent Rows-- HEB DE BOR onder de knie! woo!:D rugje netjes recht gelegd, alleen ben het gewicht vergeten hoeveel: / maar zat volgens mij rond de 40-50kgtjes.. zal vrijdag kijken hoeveel het nou was.:S:P
2x8 Chin-ups...best zwaar, 2x5 gedaan en nog 1xtje 1x3 erachter.. blijven knallen zodat over n tijdje met BW 2x8 gaat;)

----------
Woensdag(vandaag)
Workout A
3x5 Squat--- 80kgtjes, ging lekker, volgende training 5kg erbij
3x5 Bench Press--- 67,5kg, ging te soepel, en volgende training de 70.
1x5 Deadlift-- beetje warming up met 50-60kg, toen 1x5 90kg gedaan, voelde hem lekker in de spieren van de onder rug! ;) volgende training met 5 omhoog.
2x8 Dips-- met wat tegenstand, minder dan vorige x, maar alsnog zwaar!;-)

Heb nu alweer zin in vrijdag om lekker te knallen!

Gelezen... ;-)
Goed bezig éh!

vandaag eerder wezen trainen dan normaal, workout B gedaan,, ging zeer lekker!: O

Workout B
3x5 Squat--- ging erg lekker, beetje warming up en toen de 3x5 met 85KG gedaan, volgende training 5kg erbij.
3x5 Standing military press--35kg gedaan, had het idee dat vorige x te moeilijk was, maar nu ging het erg soepel(heb er stiekum 2x35kg extra gedaan)
3x5Bent Rows-- 45 kilo, maar ging veels te makkelijk, wel rug netjes recht gehouden! :D
2x8 Chin-ups-- OEPS! heb geen chin ups gedaan, maar dips!:O, ik dacht al wat gaat het makkelijk(2x8xbodyweight) wat normaal niet lukt, en nu zonder problemen!:p

was een zeer lekkere training, alleen nu eventjes met de dumbbells spelen boven (5-10min) voor vervanging van de gemiste chin-up!

Laters:klink:

Vandaag heerlijk getrained, heerlijk gezweet, en heerlijke pomp!
Workout A
3x5 Squat---
90kilo! woo! ging erg lekker, goede uitvoering, heerlijk gewoon!:D

3x5 Bench Press---
lekkere warming up, niets bijzonders, uiteindelijk 70kilo! ;O ging erg lekker, alleen ik denk dat ik vrijdag nogmaals 70kg doe en volgende week 72,5!

1x5 Deadlift--
Beetje warming up, en toen de 95kilo gedaan!:D alleen had het gevoel dat hij uit mijn handen weg glipte, dus mss handschoentjes ofzo(heb ook welleens mensen met van die soort ''touwtjes/draadjes?'' zien lopen.

2x8 Dips--
Raar.... gewoon zonder tegen gewicht :/ , het lukt gewoon ineens:S terwijl ik eerst tegen gewicht nodig had! ben alleen andersom gaan zitten! maar het lukt gewoon met bodyweight!:D

al met al was de training met 1 woord te beschrijven.. : HEERLIJK!.

echt mooi hoe alle stats zosnel omhoog vliegen, had bijv. eerst maximale bench van 1x75, en zit nu op de 3x5x70kg :D

Laters!

Terug van Training:

Workout B;

Squat--
Lekker warming up, toen naar de 90KG!;):D

Military press--
37,5kg, ging lekker, volgende training de 40.

Bend over Row--
50kg, erg simpel, heb alles maar 10x gedaan ipv van 5, volgende training weer 5 erbij.

Chinnen--
Zwaar!=D, met beetje tegen gewicht!, wel steeds minder!:0

lekkere training, zweten als een gek=D, nu maar even wat brood ofzo naar binnen werken!;)

Gaat goed éh..? :cool:
Stimulerend als je lekker vooruit gaat.
Ik zit met m'n ouwe lichaam weer op zo'n 5x120kg bankdrukken! :D
Ook als je uit de jaren zestig stamt werkt Rippetoe! :p

Ga zo door jongen!

Ik heb net je log ook van begin af aan gelezen.
Leuk om te lezen, je hebt ongeveer dezelfde stats als ik, alleen ben ik wat lichter. Erg leuk om te lezen dus!
Als je ook veel vooruit gaat qua figuur, weet je mij ook te overtuigen om toch eens Rippetoe te gaan doen. Een maat van mij heeft net onze groep gejoined, dus die laat ik mooi met Rippetoe beginnen en dan kijken hoe hij gaat.

M'n stats zullen nog wel omhoog schieten(hoop ik) aangezien ik pas? 2-3 weken met rippetoe bezig bent! tot nu toe (lijkt/voelt) het al n boel te helpen qua kracht, dus ik heb hoop! =D, elke training gooi ik nog minimaal 2,5kg of 5kg erbij, dus het gaat nog prima!

5x120?:O ! heerlijk!:D
hoop over n tijdje ook rond dit gewicht te zitten:D;)

mp is ook al aardig!

Ik zou toch graag binnen 1 maand, max 2, op de 80 zitten =D, maar moet wel lukken als ik per training of week 2,5kg erbij doe, als ik per week zou doen kom ik op de 80;) dus per week 2,5kg, zou wel mooi zijn :D, dus wie weet over n maandje!;)

@ hummer
heb jij mss ook ergens een logje ofzo die ik bij kan houden? =D

Nee ik heb geen log...
Ben nu 3,5 mnd bezig.
Ik moet een hoop kilo's in vet kwijt, en wil (weer) flink sterk worden.
Dat valt niet mee, "lijnen" en in kracht toenemen, maar het gaat redelijk.
De kilo's vliegen er niet echt af...
Ik ben nu ongeveer 11,5 kg kwijt, wat niet slecht is op 3,5 mnd natuurlijk. :D
Iedereen ziet wel dat ik ben afgevallen, maar door de training kom ik zelfs een beetje aan af en toe! :rolleyes:
Ik had niet gedacht dat een log interesant zou zijn om bij te houden, maar ik merk dat ik het zelf ook best leuk vind om het log van bijv. jou een beetje te volgen, dus wie weet! ;)
Ik was mezelf behoorlijk aan het "overtrainen" (ja dat kan op mijn leeftijd! :o daar zul jij minder snel last van hebben denk ik... ;) daarom ben ik ook een beetje met Ripppetoe begonnen, dat gaat beter)
Toen ik begon kon ik 8x80kg bankdrukken, vorige week deed ik 8x110kg, en als ik een spotter had gehad was waarschijnlijk 10x110kg ook wel gelukt...
Dus ook ik ga lekker vooruit met mijn "Rippetoe" (gebaseerde) trainingen van 3-5x3-5 herhalingen! :cool:

Nette prestatie hoor!;) afvallen en sterker worden tegelijk.
Jah, ik moet ook een aantal kilotjes vet weg, maar op rustdagen doe ik afentoe cardio(bijv. vanavond) maar als ik wat later(maandje 2/3/4) wat meer cardio, en minder eten(cutten) voor het zomer zodat ik n beetje fatsoenlijk over het strand kan rondwaggelen:p, daarna weer lekker bulken!;) maar idd, beetje rippetoe achtig helpt me heel erg(wss ook omdat ik nog nieuw hiermee ben;) ). maar ik hoop echt dat ik over een maandje aan de 80 zit, zoniet, max.een maand daarna!:D

Terug
Naar boven