MuscleMeat

Mijn Rippetoe log!

Je bent pas 2-3 weken bezig, dan is het nog niet gigantisch zwaar. Ga jij nu al met 5kg verhogen, dan ga je te snel vast lopen. Hou je gewoon vast aan die 2.5, de gewichten komen wel.

Veel succes!

EPK is right!

• Topic Starter Topic Starter
De 5kg's zijn met squat/deadlift;) de rest doe ik met 2,5(althans, dat was mijn bedoeling;))

Ik kijk persoonlijk wel hoe Mark Rippetoe het bedoelt, en baseer daar een beetje mijn training op...
Als ik te zwaar ga, en bijv. in plaats van 5 herh. kan doen, dan doe ik de drie die wel lukken, en doe de volgende keer hetzelfde gewicht wel 5x.
Geen Rippetoe, accoord...
Maar het werkt wel goed voor me.
Gisteren makkelijk 5x120 gedaan, maar tijdens de 3de herhaling voelde ik iets in mijn rechterborstspier, en heb de 130 maar even uitgesteld tot maandag...
Dippen is met mijn lichaamsgewicht een behoorlijk zware oefening, en ik had dus eerst ook best moeite met 2 sets van 8...
Nu doe ik makkelijk 3 sets van 8, en wil eigenlijk een riem...
Squat en deadlift doe ik even niet want ik heb vorige week een verdchoven tussenwervel opgelopen in mijn rug...
Liggend in m'n bed notabene! :o

Ik heb het idee dat je goed/lekker bezig bent Martijn! :cool:

Training van vandaag!

Squat--
Nogmaals 90kg, omdat vorige keer het idee had dat het net iets te zwaar was,maar het ging nu erg lekker,volgende training met 2,5-5kg omhoog!

Bench--
ook nogmaals 70kg, omdat ik deze per week wil verhogen, maar na de 3x5x70kg, nogmaals 1x5x70kg gedaan, en toen een rust van 1-2min, en voor het proberen de 72,5kg gedaan, ging erg lekker dus volgende week de 72,5!:D

Deadlift--
lekkere warming up, toen 95kg, ging erg lekker en ben zeer tevreden over de techniek.

Dips--
Het lukt nu gewoon met lichaams gewicht,dit wil ik nog een weekje uithouden,en dan nog wat extra weerstand met een riem of dumbbell tussen de beentjes;)

Een heerlijke training! echt!

lekkere sessie!

Geen rippetoe training ivm last onderug ( wss door het werk(fietsen laden))
beetje met dumbbells gespeeld, niks bijzonders;)was maar dat ik het idee kreeg dat ik aan het sporten was:P
Woensdag weer rippetoe!

Woensdag gewoon weer lekker er tegen aan! :cool:

vandaag weer lekker getrained, alleen geen deadlift in verband met de rug.
Training van vandaag!

Squat--
lekkere warming up, toen de 95kg gedaan, ging erg lekker maar toch de volgende x nogmaals 95 zodat ik niet te snel vast loop.

Bench--
lekkere warming up, toen de 72,5kg, voelde niet speciaal aan, dus volgende week door knallen naar de 75! heb na de 3x5x72,5kg setjes nog geprobeert mijn 1RM vast te stellen, en dat is 90kg geworden! over een tijdje de 100!:D

Deadlift--
beetje met stang, en 1 maal x5 met 60kg, toen gestopt omdat ik de rug begon te voelen(onder rug)

Dips--
lekker gedipt met BW, nog 1 weekje max! vasthouden,en dan met tegen gewicht erbij!:D

Na de training, heb ik nog lekker 30 min gecardioed omdat ik nog bakken met energie had!
10min rennen,10min crosstrainer en 10 min roeien.

Was een erg lekkere training en ik ga vaker de cardio erna doen! voelt erg prettig;)

En een beetje cardio is zeker niet slecht voor een mens, al zullen sommigen zeggen dat het ten koste gaat van je spiermassa opbouw, en je dus minder snel zwaarder zult worden... :D

Suc6 Dude! ;)

je wordt idd minder snel(ivm vet?:D) of zit ik nu in de verkeerde richting? want als het de spiergroei belemmerd dan weet ik het wel:P

je wordt idd minder snel(ivm vet?:D) of zit ik nu in de verkeerde richting? want als het de spiergroei belemmerd dan weet ik het wel:P
Kijk, ik ben geen Mark Rippetoe of Dr. Hatfield ofzo, maar ik kan me zo voorstellen dat het twee dingen zijn die oeilijk te verenigen zijn...
Aan de éne kant w train je in principe uithouding om vet te verbranden, want dat is toch eigenlijk wat cardio is.
Mensen die hier goed in zijn hebben meestal niet veel spiermassa, geen grote spieren...
En aan de andere kant train je voor kracht en massa dus dat staat daar volgens mij lijnrecht tegenover...
In wat voor mate cardio je spiermassa ontwikkeling in de weg staat heb ik geen idee van, als het al zo is...
Ik denk wel dat het goed is om beide te doen, maar ken wel mensen die absolutt geen cardio doen om bovengenoemde redenen.
Maar ja, er zijn zoveel zelfaangestelde experts dat het soms wel eens moeilijk is onderscheid te maken wat je nou wel, en wat je maar beter niet kunt aannemen. ;)

goeie training martijn , ik heb een tijdje cardio na de kt gedaan - puur om wat droger te worden , nu heb ik afgelopen twee maanden alleen op massa en kracht getraind om weer wat voller te worden , in november pak ik de cardio weer op maar beperk ik nog maar tot 2 x per week

uitvoering does it all!

Ligt niet aan de uitvoering hoor!(na zien van al die filmpjes van jou link);) had/heb al afentoe van de rug voordat ik met de deadlift begon! toch bedankt voor de link! zal meerdere filmpjes van andere oefeningen nakijken!:D

Gister workout B gedaan.. ging erg lekker

--------------------------------------------------------------------------------

Terug van Training:

Workout B;

Squat--
lkkre warming up, iets langer dan normaal(stond teveel te praten...) toen nogmaals 95kg, ging veel soepeler als vorige x(maar zal wss tussen de oren zitten)

Military press--
40kg, niet heel zwaar, maar ook niet licht, lekker tussen in, hiermee volgende training 2,5kg omhoog

Bend over Row--
55kg, gaat me makkelijk af, maar begint steeds ietsjes zwaarder te worden!:D nu eerst 2x10 en toen 2x8 reps gemaakt

Chinnen--
niet mijn oefening, weer tegenstandje gebruikt, maar gaat me wel per week net iets beter af! over een tijdje komt de BW!:D

Lekker sessions!!

Doorknallen!

Martijn squat jij wijdsbeens of voeten schouderbreedte?

Terug
Naar boven