Fitness Seller

Mijn schema, goed of aanpassen?

Ik zie bij je gewichten staan dat je bench 5x5 hoger is dan je squat 5x5, weet je zeker dat je dan 1x pw benen wilt blijven trainen? Denk dat je verhoudingen nog niet helemaal lekker zijn. 3 oefeningen voor je biceps, 3 voor je triceps, en 4 voor je benen....

Als je bench hoger is dan je squat zou ik toch ook iets gaan veranderen.

Hoogstwaarschijnlijk lopen benen helemaal niet voor op de rest,integendeel.

waarom voor de 5oefeningen borst bijvoorbeeld en elk 5setjes?
ik zou persoonlijk voor 3 oefeningen borst gaan met 5setjes of 5oefeningen met 3setjes.

Hey, ik wil je niet afbreken ofzo maar ben je zeker dat je je oefeningen goed uitvoerd? Ik kan me niet voorstellen dat je met de flys 20kg en de35kg shrugs dit correct doet. Zijn deze per db of totaalgewicht?

- 13.5kg cable raises? Lijkt me toch extreem hoog om nog maar een paar maanden te trainen.

- leg extension moet hoger kunnen. Is dit per been of totaalgewicht?

Je kuiten zou ik ook geen 5x5 doen maar zo zwaar mogelijk tot failure. Ik doe deze sinds een paar maanden tijdens mijn schouder training. Ben hier zeer tevreden over.

Nogmaals dit is niet om iemand af te breken of de betweter uit te hangen.

Grts

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Hey, ik wil je niet afbreken ofzo maar ben je zeker dat je je oefeningen goed uitvoerd? Ik kan me niet voorstellen dat je met de flys 20kg en de35kg shrugs dit correct doet. Zijn deze per db of totaalgewicht?

- 13.5kg cable raises? Lijkt me toch extreem hoog om nog maar een paar maanden te trainen.

- leg extension moet hoger kunnen. Is dit per been of totaalgewicht?

Je kuiten zou ik ook geen 5x5 doen maar zo zwaar mogelijk tot failure. Ik doe deze sinds een paar maanden tijdens mijn schouder training. Ben hier zeer tevreden over.

Nogmaals dit is niet om iemand af te breken of de betweter uit te hangen.

Grts

Naar mijn mening doe ik de oefeningen goed, de gewichten zijn per dumbbell. Side Raises met cable op 13.5kg gaat nu zonder moeite met 5x5, zo heel hoog is dit toch niet, of wel? De Leg Extension is per been. En voor de kuiten, ga ik proberen!

- Als ik de side raise kan ik max 2-3 sets 8x10 kg als ik deze correct uitvoer, tot op schouder hoogte. Soms betrap in mezelf op gebogen arm, dan zet ik deze direct op terug 7.5kg. Ik neem wel geen pauze tussen men sets.

- Leg extension zou ik eens proberen met beide benen tot je veel hoger geraakt in gewicht. En meer sets+reps:)

Grts
Lolwhut? 35 kg dumbell shrugs te zwaar? Met zo'n beperkte ROM doet 35 kg nauwelijks wat.

Wat wil je nu zeggen? Dat hij nog zwaarder moet gaan?

Het zal wel aan mij liggen. Verlies mijn grip met db shrugs. Als ik db shrugs doe neem ik ze liever lager voor ze volledig uit te voeren. Anders krijg ik ze niet omhoog;)

Het zal wel aan mij liggen. Verlies mijn grip met db shrugs. Als ik db shrugs doe neem ik ze liever lager voor ze volledig uit te voeren. Anders krijg ik ze niet omhoog;)
Tja, dan is grip je beperkende factor, je traps kunnen namelijk gigantisch veel aan.Er is dan ook niemand die een deadlift zal falen op zijn traps. Probeer anders eens lifting straps, dan valt de beperking in grip kracht al weg.

Terug
Naar boven