Hallo mensen
Ik heb eindelijk een schema’tje in elkaar gedraait maar ik zit nog met een aantal dingen waar ik niet uit kom. Om te beginnen:
• Ik train nu ongeveer 10 weken, 2x per week.
• Mijn doel is meer massa kweken.
• Mijn prioriteiten liggen bij de borst en de armen.
• Ik heb een goede gym hier met eigenlijk wel alles wat je kan wensen.
• Ik kan 2-3x per week trainen, probleem is hier een beetje dat het is op Dinsdag, Woensdag en dan evt. zaterdag/zondag (afhankelijk van wat ik de avond ervoor doe, de gym is in het weekend maar tot 1300 open, en als ik de avond ervoor uit ben geweest trek ik dat niet
).
Waar ik een beetje mee zit is dat ik 2 dagen achter elkaar train en dan de rest van de week niet (tenzij ik ook op zaterdag/zondag zou gaan…). Is dit slecht? Ik heb zelf het idee dat het beter is om de trainingen wat meer te spreiden over de week (maarja dat gaat lastig
)
Ik heb de volgende oefeningen in gedachten:
• Benen
Seated leg press.
Leg Curl.
Standing Calf Raise.
Standing Reverse Calf Raise.
• Rug
Seated Row.
Cable Pulldown.
Shrugs (op de machine voor Calf Raises).
• Schouders
Shoulder Press / Military Press
Upright Cable Row
Seated Rear Lateral Raise
• Borst
Barbell Bench Press
Cable Fly’s (Staand, 3 manieren voor elk deel van de borst 1).
• Armen
Dumbbell Curl
Barbell Preacher Curl
Triceps Dips
One Arm Triceps Extensions
• Buik
Incline Leg-Hip Raise
Decline Sit-Ups
Decline Crunch
Oblique Crunch
Doe nu alles 4x10,10,10,10 maar ik zie bij anderen vaak 3x10,8,8,6 bijvoorbeeld, zou ik dit aan moeten passen?
En hoe zou ik het beste de trainingen in kunnen delen? Full body lijkt me niet zo lekker 2 dagen achter elkaar…? Dus ik denk dat ik er een split schema van maak.
Dinsdag: Benen, Rug, Schouders en Buik.
Woensdag: Borst, Armen en Buik.
En als ik dan tijd heb op zaterdag/zondag kan ik daar misschien wel een full body doen? Het is dan al een dag of 3 geleden dat ik wat gedaan heb. Ik hoor wel dat een split+full body schema eigenlijk niet kan maar ik denk dat het zo best zou werken, of denk ik nu heel erg krom
Afijn, ik wil ook graag gaan beginnen met deadlift en squats waar zou ik die het beste bij kunnen doen? En welke oefeningen zou ik moeten veranderen/weglaten/toevoegen?
Veel vragen ik weet het
, maar ik hoop dat jullie er naar willen kijken, bij voorbaat dank 
Ik heb eindelijk een schema’tje in elkaar gedraait maar ik zit nog met een aantal dingen waar ik niet uit kom. Om te beginnen:
• Ik train nu ongeveer 10 weken, 2x per week.
• Mijn doel is meer massa kweken.
• Mijn prioriteiten liggen bij de borst en de armen.
• Ik heb een goede gym hier met eigenlijk wel alles wat je kan wensen.
• Ik kan 2-3x per week trainen, probleem is hier een beetje dat het is op Dinsdag, Woensdag en dan evt. zaterdag/zondag (afhankelijk van wat ik de avond ervoor doe, de gym is in het weekend maar tot 1300 open, en als ik de avond ervoor uit ben geweest trek ik dat niet
).Waar ik een beetje mee zit is dat ik 2 dagen achter elkaar train en dan de rest van de week niet (tenzij ik ook op zaterdag/zondag zou gaan…). Is dit slecht? Ik heb zelf het idee dat het beter is om de trainingen wat meer te spreiden over de week (maarja dat gaat lastig
)Ik heb de volgende oefeningen in gedachten:
• Benen
Seated leg press.
Leg Curl.
Standing Calf Raise.
Standing Reverse Calf Raise.
• Rug
Seated Row.
Cable Pulldown.
Shrugs (op de machine voor Calf Raises).
• Schouders
Shoulder Press / Military Press
Upright Cable Row
Seated Rear Lateral Raise
• Borst
Barbell Bench Press
Cable Fly’s (Staand, 3 manieren voor elk deel van de borst 1).
• Armen
Dumbbell Curl
Barbell Preacher Curl
Triceps Dips
One Arm Triceps Extensions
• Buik
Incline Leg-Hip Raise
Decline Sit-Ups
Decline Crunch
Oblique Crunch
Doe nu alles 4x10,10,10,10 maar ik zie bij anderen vaak 3x10,8,8,6 bijvoorbeeld, zou ik dit aan moeten passen?
En hoe zou ik het beste de trainingen in kunnen delen? Full body lijkt me niet zo lekker 2 dagen achter elkaar…? Dus ik denk dat ik er een split schema van maak.
Dinsdag: Benen, Rug, Schouders en Buik.
Woensdag: Borst, Armen en Buik.
En als ik dan tijd heb op zaterdag/zondag kan ik daar misschien wel een full body doen? Het is dan al een dag of 3 geleden dat ik wat gedaan heb. Ik hoor wel dat een split+full body schema eigenlijk niet kan maar ik denk dat het zo best zou werken, of denk ik nu heel erg krom
Afijn, ik wil ook graag gaan beginnen met deadlift en squats waar zou ik die het beste bij kunnen doen? En welke oefeningen zou ik moeten veranderen/weglaten/toevoegen?
Veel vragen ik weet het
, maar ik hoop dat jullie er naar willen kijken, bij voorbaat dank