Fitness Seller

Mijn schema/trainingen teveel van het goeie, of toch niet??

johnyyy

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
891
Lengte
1m85
Massa
90kg
Hallo mensen,

Ik wil graag me schema even posten zodat jullie je mening kunnen geven.
Tot nu toe lijkt het me niet teveel van het goeie, maar misschien hebben jullie toch goeie tips?!

Maandag:
1,5 uur kickboksen

Dinsdag:
Upper Body

Woensdag:
Lower Body

Donderdag:
1,5 uur kickboksen

Vrijdag:
Upper Body

Zaterdag:
Lower body

Mijn schema ziet er als volgt uit:

1: Upper body

Barbell Bench Press 4x8
Cable seated Row 4x8
Dumbell Incline Fly 3x12
Wide Grip Lat Pulldown 3x12
Barbell Shoulder Press 3x12
Incline Dumbell Row 3x12
Barbell Curl 2x12
Barbell Lying Triceps Extensions 2x12

2: Lower Body
Barbell Squat 4x8
Lying Leg Curls 3x12
Leg Press 3x12
Leg Extensions 3x12
Seated Calf Raises 3x12
Decline Crunch 3x12

3: Upper body
Barbell Incline Bench Press 4x8
Wide Grip Lat Pulldown 4x8
Dumbell Fly 3x12
Cable Seated Row 3x12
Dumbell Lying Rear Lateral Raise 3x12
Dumbell Shoulder Shrug 3x8
Dumbell Concentration Curls 2x12
Triceps Pushdown 2x12

4: Lower Body
Barbell Deadlift 4x5
Leg Press 4x10
Leg Extensions 4x12
Thigh Abductor 2x12
Thigh Adductor 2x12
Seated Calf Raises 4x20
Crunches 3x12

Stel dat ik nu in een week maar 2 of 3x kan fitnesse kan ik altijd de week erop gewoon met bvb training 4 beginnen.
Als dit nou vaak voorkomt is het misschien beter om een 3 daags schema te maken?
Maar ik vind het nu zo wel netjes omdat ik nu 2x p week alle spiergroepen aanspreek.
Waneer merk je als je lichaam overtraind is?
En stel dat dit gebeurd, is het dan slimmer om Training 1+2 de ene week te doen en de week erop 3+4 zodat ik toch iets of wat met oefeningen combineer?
Enigste wat ik dan nog mis bij training 1 is deadlifte, en die zou ik er dan eventueel nog bij moeten pakken?

Ik zou woensdag rust nemen je lichaam gaat na een tijd niet meer groeien als je geen voldoende rust neemt ,
Oefeningen vind ik goed kies je zelf trouwens wat voor jou het beste is ...

Wnr je lichaam oververmoeit geraakt rn niet meer zal groeien zal je voelen in je kracht , minder tros kunnen doen en minder gewicht aan kunnen dan de maand er voor

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat ik idd misschien beter 3x per week ken gaan fitensse naast mijn 2x per week kickboksen..
Maar nu is mijn vraag:
Zou ik dan een 3daags split schema aanhouden: Borst/triceps - Rug/biceps - Schouders/Benen.
Of zou ik mijn 4 daags Ub/Lw schema doorwisselen?

Het optimaal gainen van massa kan in principe makkelijk hand in hand gaan met vechtsport training. als je maar genoeg eet. de vraag is alleen of je lichaam wel aan voldoende rust komt, dit is bij iedereen verschillend. in de meeste gevallen is het denk ik toch te veel van het goede ja.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat ik voorlopig gewoon 3 dagen ga fitnesse en 2 dagen ga kickboksen..
Mijn fitness trainingen duren ongeveer 40/45 minuten, dus dat is redelijk netjes.
Ik doe per week gewoon 3 trainingen en wissel ze door omdat het eigelijk voor 4 dagen is.
Enigste wat ik dan niet 1x p week train is deadlift.. en verder spreek ik alles 2x aan.
Ik kan ook altijd nog kiezen om ze door te wisselen en zowizo minimaal 1x p week te deadlifte ook al kom ik bvb op training 1,2 en 3 uit en mis ik de deadlift van training 4.. Deze voeg ik dan gewoon bij 2 toe!

Stel dat het na 6/8 weken nog niks is, ga ik een 3 daags split schema borst/triceps training 2 rug/biceps training 3 schouders/benen proberen en stel dat dat nog niet werkt en ik nog steeds mezelf overtraind voel gewoon de ene week training 1+2 en de 2e week training 3+4.

Iemand verder nog goeie tips/ideee? Misschien minder sets maken?

Terug
Naar boven