AndroidHealthClinic

mijn schema

• Topic Starter Topic Starter
Hallo,
ik doe al bijna 2 maanden aan fitniss. ik ben 2 weken geleden echt serieus begonnen.ik weeg 70 kilo en ben 167 cm lang. het volgende, ik train nu per week 6x cardio van 45 min. en doe crunsh 3 setje van 50. en de onderkant van mijn buik train ik met andere crunsh. 3 setjes 25, de zijkanten van mijn lichaam train ik ook dagelijks.
ik wil graag mijn vetpercentage verlagen. ik weet niet precies wat mijn vetpercentage is maar, heb wel een buikje.

mijn voedingschema,

in de ochtend loop ik kranten doe minimaal 90 min. over. ik zal vast wel calorieen verbranden.

ochtend
7;00 200 ml water.
300 ml magere melk
5x brood met kaas en boter(omega 3 en 6 )

tijdens school
2x appel
3 boterhammen.

15;15 200 gram rijst. + groente(spinazie)+ aardappelen + 150 gram vlees.

naar fitniss.

17;30 klaar met fitness.
eerste half uurtje eet ik niks.

18;00 appel.
salademix ( sla+appel+banaan+wortel+komkommer)

19;00 eet ik 50 gram walnoten.

20;00 250 gram magere kwark

is dit een goede schema?wat kan ik schrappen of bij doen

en zou ik met deze schema,s mijn vetpercentage verlagen ?
zou ik na 3 a 4 maanden een 6-packje zien ?

Hallo,
ik doe al bijna 2 maanden aan fitniss. ik ben 2 weken geleden echt serieus begonnen.ik weeg 70 kilo en ben 167 cm lang. het volgende, ik train nu per week 6x cardio van 45 min. en doe crunsh 3 setje van 50. en de onderkant van mijn buik train ik met andere crunsh. 3 setjes 25, de zijkanten van mijn lichaam train ik ook dagelijks.
ik wil graag mijn vetpercentage verlagen. ik weet niet precies wat mijn vetpercentage is maar, heb wel een buikje.

mijn voedingschema,

in de ochtend loop ik kranten doe minimaal 90 min. over. ik zal vast wel calorieen verbranden.

ochtend
7;00 200 ml water.
300 ml magere melk
5x brood met kaas en boter(omega 3 en 6 )

tijdens school
2x appel
3 boterhammen.

15;15 200 gram rijst. + groente(spinazie)+ aardappelen + 150 gram vlees.

naar fitniss.

17;30 klaar met fitness.
eerste half uurtje eet ik niks.

18;00 appel.
salademix ( sla+appel+banaan+wortel+komkommer)

19;00 eet ik 50 gram walnoten.

20;00 250 gram magere kwark

is dit een goede schema?wat kan ik schrappen of bij doen

en zou ik met deze schema,s mijn vetpercentage verlagen ?
zou ik na 3 a 4 maanden een 6-packje zien ?

Ik zou in de ochtend sowieso een proteinenshake nemen, want je krijgt te weinig eiwitten binnen die kaas haal die maar van je brood af en vervang die door mager vlees. Je kan ook switchen op havermout of pap. Boter zou ik ook schrappen en ik zou vis in je schema gooien, als je echt droog wilt worden dan wel afvallen koolvis, pangafilet, toniijn etc. Neem ook wat lijnzaadolie voor je omega 3 en 6 en na je training wat dextrose voor je energiebehoefte (bloedsuikerspiegel) en ook een shake want in de ochtend en na je training beland je in een catabolefase dit houdt in dat je het lichaam gevoed moet worden anders treed er spierafbraak op dus na je training dextrose (snelle koolhydraten) en whey eiwitten nemen in de vorm van een proteinenshake.

Succes kerel

ps mochten bepaalde termen niet duidelijk zijn zoek ze dan even op internet.

Laatst bewerkt:
ik ga vanaf maandag beginnen met shakes
thanx voor je tips

no prob neem er dan een in de ochtend bij je ontbijt en na je training en als het kan dan kan je er nog een in de middag nemen maar met 2 shakes en kwark nootjes en je andere voeding zit je wel redelijk goed als je uitgaat van 2 gr eiwit inname op 1 kg lichaamsgewicht. doe je best was zelf ook 15 toen ik ooit begon en heb mezelf overtroffen dus waar een wil is is een weg :D

no prob neem er dan een in de ochtend bij je ontbijt en na je training en als het kan dan kan je er nog een in de middag nemen maar met 2 shakes en kwark nootjes en je andere voeding zit je wel redelijk goed als je uitgaat van 2 gr eiwit inname op 1 kg lichaamsgewicht. Doe je best was zelf ook 15 toen ik ooit begon en heb mezelf overtroffen dus waar een wil is is een weg :d

+1

ik heb gelezen , als je die dag traint dat je dan 400 koolydraten moet innemen. en niet trainingsdagen mag je maar 100 koolydraten innemen ?p>
klopt dit ?

en

is mijn schema goed. zal ik hiermee een 6=pack bereiken , als ik zo doorga ?

ik heb gelezen , als je die dag traint dat je dan 400 koolydraten moet innemen. en niet trainingsdagen mag je maar 100 koolydraten innemen ?p>
klopt dit ?

en

is mijn schema goed. zal ik hiermee een 6=pack bereiken , als ik zo doorga ?

maar wat wil je spieren kweken of enkel een 6 pack ala breezerboy?

als ik jou was zou ik voor allebei gaan en qua koolhydraatinname zou ik gewoon hetzelfde eten als op niet trainingsdagen, omdat je lichaam herstelt als je rust, dus nog wel de juiste voeding nodig heeft.

die kaas haal die maar van je brood af en vervang die door mager vlees. Je kan ook switchen op havermout of pap. Boter zou ik ook schrappen

+1

Kaas heb je niet zoveel aan behalve veel kcal en verzadigd vet, niet echt goed als je vet wilt verliezen (wat je aangeeft te willen). Calcium kun je beter uit magere melkproducten halen (dat doe je ook al en dat is voldoende). Inderdaad mager vlees is beter: kipfilet, rosbief, magere ham, runderrookvlees etc. Boter schrappen zou ik ook zeggen of vervangen door een beetje halvarine (vitamine d). Als je brood eet neem in ieder geval volkorenbrood voor de vezels.

fitniss is bah.. :barf: :dunno:

voor fitniss is je eetschema eigenlijk al heel goed, maar om spieren te kweken zou het eventueel niet optimaal kunnen zijn.
voorbeelden genoeg op dit board.

ik dacht eerst om 6-pack te trainen. en daarna wou ik me bezig houden met spieren kweken. dus de komende maanden train ik voor 6-pack . wanneer ik daarmee klaar ben.

dan ga ik gewoon meer eten . meer eiwitten en kooly. . spieren kweken.

Shakes zou ik gewoon dagelijks gebruiken tijdens je bulk...

ik dacht eerst om 6-pack te trainen. en daarna wou ik me bezig houden met spieren kweken. dus de komende maanden train ik voor 6-pack . wanneer ik daarmee klaar ben.

dan ga ik gewoon meer eten . meer eiwitten en kooly. . spieren kweken.

Als je nou eens een fatsoenlijke krachttraining doet 3x in de week dan val je makkelijker af, en zie je dus eerder die buikspieren. Je hebt niks aan die buikspieren als ze groter worden en daarmee je buikvet naar voren duwen - dan lijk je juist nog dikker! Daarbij is het afschuwelijk om te zien hoe een gozer met paparmen, blubberbenen en een sixpack voorbij komt.
Alles trainen, en bulken na de zomer als je die zomer zo belangrijk vindt...

Terug
Naar boven