AndroidHealthClinic

mijn 'schema'

TR3x

Novice
Waardering
0
ik ben vorige maand beginne te trainen en ik heb zo een beetje een schema (ik train wel alleen maar thuis..) ik pomp 18 x 12 en ik doe 4 x 30 sit-ups ... gespreid over 2 'trainingen' op een dag dan doe ik ook nog concentration curls 12 x 12 (zon 9 kilo)... weet niet of dit echt goed is :s en ik doe dit elke dag (geen rust) en ik heb gehoort dat dat niet goed is geen rustdagen pakken... kan iemand me zeggen of dit goed of slecht is en heeft iemand mss nog andere oefeningen dat ik kan doen (als beginner) met alleen men lichaamsgewicht en 1 dumbbell (dumbbell kan verzwaard worden tot 15+ Kilogram) (en ik heb ook nog gewichten voor rond de armen (0.75 kilo) en de benen (1 kilo)...) ..

TR3x zei:
ik ben vorige maand beginne te trainen en ik heb zo een beetje een schema (ik train wel alleen maar thuis..) ik pomp 18 x 12 en ik doe 4 x 30 sit-ups ... gespreid over 2 'trainingen' op een dag dan doe ik ook nog concentration curls 12 x 12 (zon 9 kilo)... weet niet of dit echt goed is :s en ik doe dit elke dag (geen rust) en ik heb gehoort dat dat niet goed is geen rustdagen pakken... kan iemand me zeggen of dit goed of slecht is en heeft iemand mss nog andere oefeningen dat ik kan doen (als beginner) met alleen men lichaamsgewicht en 1 dumbbell (dumbbell kan verzwaard worden tot 15+ Kilogram) (en ik heb ook nog gewichten voor rond de armen (0.75 kilo) en de benen (1 kilo)...) ..

Door dagelijks te trainen doe je meer slecht dan goed hoor!!! Je breekt je spieren af, maar je geeft ze geen tijd om te herstellen:eek: Ik weet niet wat je doel is uiteraard, maar volgens mij ga je met behulp van één enkele dumbbell nooit echt groot worden hoor:D
Als ik je post lees, stel ik vast dat je enkel de buikspieren en de biceps traint...dit zijn juist 2 spiergroepen waar iemand die echt gespierd wil worden, zich relatief weinig mee bezighoudt..

Begin bijvoorbeeld met je borst es te trainen (hoewel dit moeilijk zal zijn met het beschikbare materiaal)...je kan bijvoorbeeld verschillende variaties van de push-ups (close, wide) doen!

Goede oefeningen met één dumbbell: One-arm tricep overhead extension, reverse curls en verder ken ik er iet echt hoor...

Zo, ik hoop je een beetje geholpen te hebben hiermee..wat ik je nu allemaal verteld heb, heb ik ook geleerd op dit forum hoor! Er zijn een hele hoop ervaren mannen die echt wel weten hoe het moet, vandaar de raad om het forum eens goed af te speuren op zoek naar bruikbare tips! Ik weet bijvoorbeeld ook niet of je op je voeding let e.d. en hoe minder informatie je geeft, hoe minder specifiek we kunnen zijn in onze beoordeling!

Allesinds nog veel succes en post op tijd wat fotootjes vanuit je 'fitnessroom':cool:

TR3x zei:

18x12 pompen.. da's opdrukken toch.

Beetje zinloze en niet gebalanceerde training. (echt niet goed dus)

TR3x zei:

Chins (optrekken) , Dippen , Pistols( 1 been squatten) , opdrukken , side/front/rear laterals met 1 arm, triceps extension etc etc. Genoeg mogelijkheden maar eigenlijk zou je ook naar een sportschool kunnen gaan.....

• Topic Starter Topic Starter
thnx voor al het advies :p ik let niet zozeer op men voeding, ik eet wat men moeder voor me klaarmaakt :p maar dat is meestal wel gezond en veel vis en kip ... ik eet ook 1 ei per dag .. ik drink veel melk en ik eet grany's een hele dag door :D (kan niet van die koekjes afblijven) en ik drink (buite melk) enkel water ( zon 4 à 5 liter per dag)... in de eerste maand toen ik nog geen schema had en maar 2 à 3 dagen in de week trainde (voornamelijk concentration curls en opdrukken met men armen ver open) kwam er redelijk wat spiermassa bij maar het lijkt alsof dat allemaal terug aan het weggaan is :( :treuren:

Terug
Naar boven