Fitness Seller

Mijn toekomstige trainingsschema. Suggesties?

maxvanonna

Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
84kg
Vetpercentage
12%
Goedemorgen mensen,

Ik zal mij zelf even voorstellen. Ik ben Max en ben 23 jaar. Ik weeg zo'n 84 kilo en ben 1.89m.
Naast fitness voetbal ik 3x in de week. Ik fitness nu zo'n 2 jaar en maak al redelijke progressie. Alleen ik heb nog nooit een vast trainingsschema gevolgd. Ik heb namelijk het idee dat mijn spieren de afgelopen tijd onvoldoende rust kregen omdat ik weinig overzicht in wat ik wanneer trainde. Ik train met voetbal op dinsdag en donderdag en speel een wedstrijd op zondag. Ik heb pas een paar keer de benen getraind omdat ik dacht dat ik deze met voetbal al trainde, wat niet geval is!

Ik heb een trainingsschema opgesteld, zoals jullie hieronder kunnen zien. Hebben jullie tips of opmerkingen zodat ik dit mee kan nemen in mijn schema.

Bedankt alvast!

Trainingsschema

Maandag:
Schouders - Benen

Dinsdag:
Rug – Triceps

Woensdag:
Borst – Biceps

Donderdag:
Rust

Vrijdag:
Schouders - Rug

Zaterdag:
Biceps – Triceps

Zondag:
Rust

De dag voor borst geen triceps trainen.
Doe dan rug biceps
Borst triceps

• Topic Starter Topic Starter
Oke, ga ik het zo oppakken. Dankje!

Graag gedaan

De dag voor borst geen triceps trainen.
Doe dan rug biceps
Borst triceps

Kun je ook onderbouwen waarom Rug - Biceps en Borst - Triceps?
Ik doe het nl. precies andersom, en heb het idee dat er altijd een controverse is daaromtrend.
Ik ben van mening dat je je kleine spiergroep lekkerder traint als het niet eerst is uitgeput door de grote spiergroep die je daarvoor gedaan hebt.
Je kunt het ook omdraaien. Dan zijn de spieren alvast vermoeid en maak je ze daarna juist helemaal af.
Ik doe het liever andersom en dat werkt voor mij prima.
Boek nog steeds vooruitgang met alles, dus blijf het nog wel even zo doen.. :)

Kun je ook onderbouwen waarom Rug - Biceps en Borst - Triceps?
Ik doe het nl. precies andersom, en heb het idee dat er altijd een controverse is daaromtrend.
Ik ben van mening dat je je kleine spiergroep lekkerder traint als het niet eerst is uitgeput door de grote spiergroep die je daarvoor gedaan hebt.
Je kunt het ook omdraaien. Dan zijn de spieren alvast vermoeid en maak je ze daarna juist helemaal af.
Ik doe het liever andersom en dat werkt voor mij prima.
Boek nog steeds vooruitgang met alles, dus blijf het nog wel even zo doen.. :)

Dat gaat toch ten koste van je grote spiergroepen?dan kan je toch zo zwaar niet meer traine want dan zijn je kleine spieren al moe.zou het wel verstaan als je triceps rug en biceps borst doet.

:) Zo bedoel ik het niet. Ik doe altijd eerst de grote spiergroep..
Borst - Biceps ; Rug - Triceps

Waar ik ook vaker aan denk , is dat je met bank drukken en presses ook je triceps meepakt. Dus als je die de dag ervoor ook al gepakt hebt, belast je ze twee maal in twee dagen.

Ga je nog oefeningen in je schema verwerken of pak je gewoon op chestday de borstoefeningen waar je zin in heb?

:) Zo bedoel ik het niet. Ik doe altijd eerst de grote spiergroep..
Borst - Biceps ; Rug - Triceps

A zo :-) dat is geen probleem.ik doe dat ook veel.maar het ging er over dat je geen triceps moet trainen de dag voor borst.als er een dag tussen is kan het geen kwaad.

Terug
Naar boven