AndroidHealthClinic

Mijn trainingsschema, 4 daags

Danny01

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m92
Massa
85kg
Hey,

Momenteel heb ik een 4 daags trainingsschema in elkaar geknutseld wat er zo uit ziet:

Dag 1: Borst en tricep
- incline chestpress
- chest press (machine dan wel bankdrukken)
- dumbbell flyes
- pectoral
- Drie tricep oefeningen op de cable jungle (kennen jullie vast wel :P)

Dag 2: Benen en buik
- Leg press
- leg extention
- leg curl
- kuiten (gestrekte benen bij het apparaat van de leg press)
- 3 buikoefeningen (life fitness, bosu crunch en russian twist)

Dag 3: Rug en biceps
- lat pull
- pull up
- Pulley
- romanian deadlift (moet nog even wennen aan deze oefening)
- bicep curl
- concentration curl
- hammer curl

Ik moet mijn schouderoefeningen hier nog in verwerken. Ik zat eerst aan een 5 daagsschema te denken waarbij ik schouder en buik als 4de dag zou doen, maar qua tijd lijkt een 4 daagsschema mij handiger.
Kom maar op met commentaar op mijn schema (ik ben hier nog niet zo lang mee bezig) en adviezen voor mijn schouderoefeningen (waar zal ik die plaatsen?)

Alvast bedankt! :)

---------- Toegevoegd om 17:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:40 ----------

Extra informatie:

Ik train nu 1,5 jaar maar niet echt actief (jullie kennen dat vast wel)

Mijn doel is om te gainen, ik wil gespierder en natuurlijk zwaarder worden. Ik doe dan ook rond de 8 reps (buikoefeningen zijn uitzonderingen)

Ik kan 4 keer per week trainen en heb in principe alles tot mijn beschikking (ik train in een vrij grote gym)

Ik ben nu 1,92 en weeg 78 kilo.

Danny

je wilde een 5 daags schema, gaat een 4 daags schema doen en post en 3 daagsschema? even iets duidelijker, dan kunnen we je helpen. hoeveel dagen ga je trainen

EDIT

ga je vierdaags doen dan idd aparte schouderdag, bv

- Military press
- upright rows
- side raises
- bend over raises

anders verdelen over rug en borstdag, waarin je de achterkant schouder pakt bij de rug, en de voorkant bij je borst

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reactie!

Ja, ik wil dus 4 dagen per week gaan trainen. Maar dan drie verschillende schema's zodat ik dan elke week 1 schema dubbel pak.

En zijn 7 oefeningen per training voldoende? Ik doe er ongeveer 45 minuten over, dus het zou wel wat langer mogen denk. (9 oefeningen max als je setjes van 8 doet en op massa wilt trainen?)

Danny

Terug
Naar boven