XXL Nutrition

Mijn trainingsschema commentaar graag

spikeyjon

Novice
Waardering
0
Ik train sinds 2 maanden, ik train vooral voor kracht, ook wil ik niet teveel massa aankomen omdat ik ook volleybal.

Ik train sinds kort 4 keer per week dus ik vond het tijd voor een echt schema. In het fitness centrum waar ik train zijn aardig wat gewichten voor handen en ook een hoop apparaten.

Het schema dat ik in gedachten had

Ma: Borst/ Biceps/ Voorarmen/ Triceps
Di: Benen/ Kuiten/ Rug/ Schouders

Do: Borst/ Biceps/ Voorarmen/ Triceps
Vr: Benen/ Kuiten/ Rug/ Schouders

-Borst
Barbell Bench Press
Pec deck machine
Dumbbell Flyes

-Biceps
Barbell Curls
Machine Curl

-Voorarmen
Reverse Wrist Curl
Wrist Curl

-Triceps
Cable pushdown
Machine triceps extension

-Kuiten
calf raises (met gewicht)

-Benen
Lying leg curl
Horizontal leg press
Barbell back squat

-Rug
Lat Pulldown
Oefening met machine (vooral onderrug)

-Schouders
Dumbbell Lateral Raise
Dumbbell Upright Row

Voor elke oefening wou ik 3 setjes van 8 reps nemen, later dat ik misschien meer setjes doe of bv 6-8-10 reps doe. Wil eerst kijken hoe het gaat met 3x8.

Na elke training doe ik nog 15 minuutjes cardio om wat calorietjes te verbranden :p.

Graag zou ik horen welke oefeningen ik beter weg kan laten of bv. een paar oefeningen die ik er zeker in zou moeten hebben. Of dat mijn schema gewoon zuigt om mee te beginnen haha :D. Alle input is dus welkom!

Misschien is het beter een fullbody schema kiezen, waarbij je elke training je hele lichaam traint.

Train je hele lichaam even hard, grote spieren (zoals benen, rug, borst) iets harder te trainen dan kleinere spieren (schouders, armen).

Probeer tijdens het trainen eerst de grote compound oefeningen te doen, dus squat, deadlift, bench press, bent over row en military press.

En probeer zoveel mogelijk met losse gewichten te trainen.

• Topic Starter Topic Starter
Ok, bedankt voor je commentaar, maar met een fullbody schema zou ik erg lang bezig zijn +- 2 uur, daarom dat ik ook voor 4 keer in de week heb gekozen en dan ongeveer een uur bezig elke keer.

Kzal straks update van mijn schema bijplaatsen met die extra oefeningen en kga vervanging zoeken voor de machine oefeningen :).

Update:

-Borst
Barbell Bench Press
Pec deck machine
Dumbbell Flyes

-Biceps
Barbell Curls
Concentration Curls

-Voorarmen
Reverse Wrist Curl
Wrist Curl

-Triceps