AndroidHealthClinic

Mijn trainingsschema!!!!

Gizmo1978

Novice
Waardering
0
Hey allemaal,
Heb me gisteren aangemeld hier en hoop dat jullie misschien wat opmerkingen hebben over mijn trainingsschema.
Ik train 3x per week ongeveer 1,5u per keer.
Ben 29 jaar, 190m en 79 kg. Ik train nu 2 jaar

Maandag
Borst:
Bench Press
Incline bench press
Cable standing fly
Dumbbell fly
Biceps:
Barbell curl EZ stang
Dumbbell curl
Concentration curl

Woensdag
Benen:
Full squat
Leg press
Leg extensions
Lying leg curl
Standing calf raise
nog voor kuiten, bank voor smith-machine, halter op bovenbeen, voet op verhoging en gaan....
Schouders:
dumbbell shoulder press
Upright row
Rear lateral raise
Lateral raise

Vrijdag
Rug:
Roemeense deadlift
Bent over row barbell
Bent over row dumbbell
Chins
Cable rear pulldown
Triceps:
Cable Pushdowns
Dips

Zo, dat was ff opzoeken al die termen. Ik train altijd 3 setjes van 8 tot 10 herhalingen. Geen piramides e.d.

Voedingsschema moet ik nog maken maar ik lust geen vis dus moet maar er maar eens goed voor gaan zitten. Deze post ik nog snel.

Heeft iemand suggesties, aanpassingen, opmerkingen???

Ik train buikspieren af en toe. Je gebruikt ze toch al veel bij veel oefeningen dus denk dat dit niet zo vaak nodig is??

Thanx alvast

• Topic Starter Topic Starter
Was nog ff wat vergeten te zeggen (thanx 3xl voor sticky)
Ik train voor massa. Ik ben vrij lang dus ook mager, slank, noem maar iets.
Dussss, hard benen trainen want dat is het moeilijkste. Borst komt wel op maar nog niet echt goed. Onderkant van borst is moeilijk omdat ze op de sportschool (pelikaan health club in Breda) geen bank hebben of iets voor decline bench press vandaar de cable standing fly.

Hi en welkom,

Ik zou om te beginnen korter per keer gaan trainen. Ik vind dat je erg veel rust neemt tussen de oefeningen. Gewoon ff je hoofd op hard-core mode zetten en knallen. 1 min rust tussen de sets hooguit 2.

Ik zie dat je een 3-way split doet waarbij je alle keren je triceps direct of indirect traint. Dat is dus echt iets wat je moet veranderen.

Ik zou als je 3 keer per week wil gaan of fullbody trainen of onder/boven.

Buikspier train ik zelf juist iedere keer... maar de meningen verschillen erg hoe je die het beste kan trainen. Niet trainen betekend iedergeval geen vooruitgang volgensmij.

Denk dat je voeding het grootste probleem is. Want na 2 jaar trainen kan je makkelijk tussen de 10 a 15 Kg aankomen. Misschien heb je het rustig aangedaan, maar dat is dan wel in strijd met je doel. Wil je echt aankomen ga dan niet overdreven benen trainen enzo... maar let op je voeding.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Succes met groeien ;)

Nog een laatste tip. Pas je schema regelmatig aan... vervang eens een oefening met vrije gewichten voor een machine of kabels en visaversa.

hey N1no
Ik train inderdaad express mijn borst met biceps omdat ik met borst inderdaad ook mijn triceps aanspreek en dus niet voluit kan gaan omdat ze na de borst training 'moeier' zijn. Nu ik ze op een andere dag train, train ik ze eigenlijk 2x per week. Op sportschool zeiden ze dat dit beter was.
Tsja, echt aangekomen ben ik iid nie, voeding is niet goed.
Ik houd ongeveer 2 min. aan tussentijds dus kan dit wel verkorten. Maar ik train wel hard en als het niet meer gaat gewoon nog eentje.
Maar thanx alvast voor je info.

Kijk, die triceps gebruik je wel elke dag dat je traint. Borst en schouders indirect en tri's direct. Omdat je triceps zo geen vooruit gang kunnen boeken kan je je borst en schouder ook niet maximaal trainen, waardoor je daar minder of zelfs geen progressie boekt.

Ik zou echt voor een 2-way split gaan en dan 2 oefeningen per spiergroep 8 reps.

oke, zal het eens gaan proberen. Thanx voor de info.

Terug
Naar boven