Raskolnikow
Novice
- Waardering
- 1
Hey iedereen,
Ik wil even men trainingsschema tonen zodat er eventueel verbeteringen kunnen aangebracht worden. Zonder kritiek van buitenaf geraak je ook nergens.
Ik ben 1.92 m groot en weeg 93 kg (ik ben niet dik, heb V-vorm btw) Ik doe al 4 jaar krachttraining.
En ohja ik ben 22 jaar.
Ik ga 3 keer per week.
A (schouders en rug)
Dumbbell press
Side lateral raises
Upright row
Shrugs
Deadlifts
Seated row
Dumbbell rows
B (borst en triceps)
Bench press
Dumbbell flies
Decline bench press
Butterfly (met één arm)
Cable triceps extension
Dumbbell triceps extension
Dips
C (benen en biceps)
Back squat
Leg press
Leg Curl
Leg extension
Calf raises
Dumbbell curl
Preacher curls
+ iedere keer 2-3 buikspieroefeningen.
Ik doe 4 x 10 herhalingen, behalve bij bankdrukken (plat) daar ga ik tot het uiterste, max 6 keer 100 kg. Squatten deed ik vorige winter ook tot 105 kg maar ik ben dan veel gaan fietsen (wielrennen) waardoor ik niet echt meer zin had om te squatten.
Dus ik train niet zo heel zwaar. Ik probeer gewoon men spiermassa stabiel te houden wat ook lukt.
Maar ik zou graag scherper staan. Ik doe al elke keer 30-45 min cardio (met doel vetverbranding) en binnen dit en 2 weken kruip ik terug op de fiets voor tochtjes van 2-3 uur.
Maar ik vraag me af of ik men trainingsschema (ivm krachttraining) moet wijzigen om scherper te staan of maakt dit niets uit? Moet ik meer reps doen met minder gewicht? En moet ik dezelfde oefeningen doen in deze dagvolgorde?
Alvast bedankt voor jullie advies.
Ik wil even men trainingsschema tonen zodat er eventueel verbeteringen kunnen aangebracht worden. Zonder kritiek van buitenaf geraak je ook nergens.

Ik ben 1.92 m groot en weeg 93 kg (ik ben niet dik, heb V-vorm btw) Ik doe al 4 jaar krachttraining.
En ohja ik ben 22 jaar.
Ik ga 3 keer per week.
A (schouders en rug)
Dumbbell press
Side lateral raises
Upright row
Shrugs
Deadlifts
Seated row
Dumbbell rows
B (borst en triceps)
Bench press
Dumbbell flies
Decline bench press
Butterfly (met één arm)
Cable triceps extension
Dumbbell triceps extension
Dips
C (benen en biceps)
Back squat
Leg press
Leg Curl
Leg extension
Calf raises
Dumbbell curl
Preacher curls
+ iedere keer 2-3 buikspieroefeningen.
Ik doe 4 x 10 herhalingen, behalve bij bankdrukken (plat) daar ga ik tot het uiterste, max 6 keer 100 kg. Squatten deed ik vorige winter ook tot 105 kg maar ik ben dan veel gaan fietsen (wielrennen) waardoor ik niet echt meer zin had om te squatten.
Dus ik train niet zo heel zwaar. Ik probeer gewoon men spiermassa stabiel te houden wat ook lukt.
Maar ik zou graag scherper staan. Ik doe al elke keer 30-45 min cardio (met doel vetverbranding) en binnen dit en 2 weken kruip ik terug op de fiets voor tochtjes van 2-3 uur.
Maar ik vraag me af of ik men trainingsschema (ivm krachttraining) moet wijzigen om scherper te staan of maakt dit niets uit? Moet ik meer reps doen met minder gewicht? En moet ik dezelfde oefeningen doen in deze dagvolgorde?
Alvast bedankt voor jullie advies.
Laatst bewerkt: