MuscleMeat

Mijn voedingschema, nog tips?

Firewolx

Cool Novice
Waardering
4
UPDATE: Post 7 aantal dingen veranderd.

Hallo beste mensen,

Ik plaats deze topic zodat jullie mij misschien kunnen helpen met mijn voedingschema. Ik heb voor mijzelf een voedingsschemasamengesteld en ik zou graag jullie mening erover willen horen.

Natuurlijk hier wat informatie over mij en mijn doelen:

Gewicht: 63.2 kilo
Lengte: 178 cm
Leeftijd: 16 jaar
Vetpercentage: ~9.8%
BMR: 1713
Workout: Rippetoe 3 keer per week, ik gebruik deze guide als mijn 'mentor'.
Somato type: Meso-endomorph lichaam
Doel: Bulken (naar 70-75 kilo als het lukt).
Dagelijkse 'overige' beweging: Heel weinig, ik doe aan geen andere sport en ga met de scooter naar school.

Ik hoop dat jullie uit deze informatie kunnen halen of dit onderstaande voedingsschemabij mij past. Als jullie extra informatie nodig hebben, laat het me weten! Ik heb gekozen voor ~2550 Kcal (met 30/50/20 eiwit/kh/vet verhouding) inname per dag, misschien is dit teveel, misschien te weinig. Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen en het spijt me als het ongewenst is om dit soort vragen te stellen.

Ook misschien handig om te weten is dat ik op school zit van 8.15 tot ongeveer 15.30. Dus de maaltijden daartussen zijn de pauzes en kan ik qua tijd niet echt verstellen. Ik train ongeveer van 8 tot 9 uur. (UPDATE: Nieuwe Trainingsuren sinds post 7 van 18.00 > 19.00-19.15)

Thanks, Joey R.

UPDATE:
Tweede Versie van Voedingschema is sinds post 6 upgeload. In post 6 staan de verschillen, bedankt!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het te weinig is. Ga maar is rond de 3500 kals zitten. In de ochtend een flinke bak havermout of brinta(100 gr) met magere melk i.p.v die boterhammen. Je keuze voor Rippetoe is in ieder geval erg goed.

Succes!

Breng sowieso even wat meer variatie in je schema, je eet van 07:15 tot 16:30 alleen maar brood ??? Op een gegeven moment kun je geen brood meer zien!
Zoek eens naar alternatieven...

Verder om 16:30 geen liter water drinken, dat slaat nergens op. Gewoon water drinken wanneer je dorst hebt en verspreid over de dag. Dit hoef je verder ook niet in je schema te zetten zolang je maar minimaal 1,5 liter binnenkrijgt (liefst wat meer)

Verder zou ik de amandelen skippen om 22:15, te veel vet nog zo laat op de avond. Eet liever een bak magere kwark.
0,5 L water om 22:15 ook skippen al is het alleen maar dat je niet de hele nacht naar de plee moet

• Topic Starter Topic Starter
3500 Kcal? Is dat niet verschrikkelijk veel voor iemand met een BMR van 1732? Volgens de topbodybuilder Kethnaab van bodybuilding.com staat hier dat ik als normale tiener als richtlijn kan aannemen dat ik ongeveer 20 keer mijn gewicht in kcal per dag moet eten. Gewicht is dan gemeten in engelse ponden, dus 63 kilo = 138 pounds. 138 x 20 = 2760. Dan zou 3500 me eerder vet maken dan gespierd (denk ik).

En ik heb zoveel brood genomen, omdat ik niet van plan ben om hele maaltijden mee naar school te nemen, brood is gewoon het makkelijkst. Ik zou overigens inderdaad wel 's ochtends iets anders kunnen eten zoals een bak Kwark. Goed idee.

En er stond ergens in een sticky dat het belangrijk is dat ik 1 liter water per 1000kcal drink. Ik weet niet of het water in melk hier ook onder valt.. Waarom zou ik water eruit moeten halen dan? Als ik het niet in mijn schema zet dan drink ik het ook niet, ik drink nooit water 'zomaar'.

Het zou inderdaad kunnen dat de vette amandelen zo laat in de avond niet goed zijn, maar ik moet toch aan mijn vet komen en amandelen is een uitstekende bron met onverzadigde vetten. Weten jullie een alternatief voor wat extra onverzadigd vet? Ik vind zelf halfvolle melk teveel verzadigd vet hebben (1 gram per 1.5 gram vet). Ik wil het liefst niet minder dan 80% onverzadigd vet.

Bedankt :)

Ik zou niet echt luisteren naar wizzie, die lult poep.. Probeer het eerst eens, ik denk te weinig.. 3100/3200 zou ik doen.. Vetten in de avond kan goed, doe het al maanden.. elke avond 50 gram noten bij mn kwark.. Neem er dan geen Koolhydraten bij (Enkel die uit de kwark)

Melk valt ook onder water, dus 1 Liter melk + 2 Liter water is oke...

1) Voeg 500 gram kwark toe voor slapen
2) Meer brood + Kipfilet
3) Vetten VEEL ste laag.. 1.2 Gram BW, houd dat aan..
4) Toen ik dat woog zat ik rond de 3000 kcal..

Ik zou niet echt luisteren naar wizzie, die lult poep.. Probeer het eerst eens, ik denk te weinig.. 3100/3200 zou ik doen.. Vetten in de avond kan goed, doe het al maanden.. elke avond 50 gram noten bij mn kwark.. Neem er dan geen Koolhydraten bij (Enkel die uit de kwark)

Melk valt ook onder water, dus 1 Liter melk + 2 Liter water is oke...

1) Voeg 500 gram kwark toe voor slapen
2) Meer brood + Kipfilet
3) Vetten VEEL ste laag.. 1.2 Gram BW, houd dat aan..
4) Toen ik dat woog zat ik rond de 3000 kcal..

Heey super bedankt voor je reactie, neemt wat onduidelijkheden weg :D Ik zal mijn voedingsschemaaanpassen zodat ik op de 3100 calorieen zit. Maar ik wil nog steeds maar 20% van calorie inname gebruiken voor vet, zoals het op die Rippetoe guide staat op bodybuilding.com. Dus ik denk dat ik ongeveer 69gram vet ga eten dan maar, dat is 1.1x mijn BW.

Even nog een extra vraagje. Velen adviseren kwark, ik heb het echter nog nooit gegeten. Ik weet wel dat ik geen één soort kaas lust behalve smeerkaas/gesmolten kaas. Smaakt kwark netzoals andere kazen? Kwark is ook kaas volgens mij.

Bedankt.

Heyya iedereen, ik heb mijn voedingsschemaweer eens aangepast en kan je downloaden via de bijlage in de eerste post (versie 2).

Veranderingen: Ik train nu van 18.00 tot 19.00-19.15 uur.
Ik heb supplementen toegevoegd. Elke dag caseïne voor het slapen gaan (ik lus geen kwark :s) en na het trainen dextro en whey shake.

Ik heb de volgende richtlijnen gebruikt van deze site: Pre, During & Post Workout Nutrition :
*60-90 minuten voor trainen eten: Protein = 0.25g/lb TBW en Carbs = 0.25g/lb TBW (per LB staat er inderdaad, 1 kilo = 2.2 lb ).
*binnen 30 minuten na training: Protein = 0.25g/lb TBW Carbs = 0.25-0.5g/lb TBW
*Op rustdag 2949,38 Kcal en op sportdag 3193,08 Kcal.
*Verhouding (afgerond) op rustdag is 26.75/53.13/22.65% en op sportdag 28.76/52.39/21.34% Ei/Kh/Vet

Als iemand nog een alternatief ontbijt voor mij kan vinden rond 7.15 ipv die 3 broodjes, laat het mij alsjeblieft horen! :) Ik lust helaas geen kwark.

Denken jullie dat dit nieuwe schema goed genoeg is? Of zouden jullie er nog iets aan veranderen?

Bedankt, Joey R.

Terug
Naar boven