AndroidHealthClinic

Mijn zelfgemaakte schema , graag tips en advies.

• Topic Starter Topic Starter
ps. Er zit weinig variatie in , zelf kan ik zoiets lang volhouden en het scheelt mij gewoon enorm in het aanschaffen van producten + het is enorm gemakkelijk ook in combinatie met werk.

Veel teveel eiwitten. Je hebt ca 2-2,5 gr eiwit per kg lichaamgewicht nodig. Dat is zo een 160-200 gram.
Ik zou hiervoor meer koolhydraten pakken. Als je de shakes schrapt zit je al een stuk beter.

Welke zou ik dan precies vervangen en waar zou ik evt. kh toevoegen? Gewoon wederom brood? Ik neem namelijk s'ochtends en na het trainen standaard een shake voor de snelle eiwitten.

Ik zou de shake niet elke ochtend gebruiken. Meer wanneer je geen tijd hebt om te ontbijten.

Gewoon voor snelle eiwitten alvorens ik met mijn '''echte'' ontbijt begin. Het lichaam heeft toch snel snelle eiwitten nodig omdat het is uitgehongerd? Of zie ik dit verkeerd?

Het lichaam heeft toch snel snelle eiwitten nodig omdat het is uitgehongerd? Of zie ik dit verkeerd?

Dat zie je totaal verkeerd.

Verkooppraatjes gebaseerd op halve waarheden en onvolledige informatie.

In de wereld gebracht door supplementenboeren en andere commercieel belanghebbenden bij de manipulatie van jouw koop en eetgedrag...

Nogal tegenstrijdig is iedereen met zijn ''feiten''. Hoe denk jij erover dan? Wat kan ik het beste nemen?

Momenteel wat ik gemaakt heb.

Bijlagen

Nogal tegenstrijdig is iedereen met zijn ''feiten''. Hoe denk jij erover dan? Wat kan ik het beste nemen?

Zoveel mogelijk via gewone voeding circa 2 gram (hoogwaardig) eiwit per kg lichaamsgewicht/per dag naar binnen krijgen verdeeld over voldoende maaltijden over de dag. (3-6) That's it.

Dat zijn algemeen geaccepteerde feiten en daar zit verder niets tegenstrijdigs in.

Vanuit praktische overwegingen is het geen probleem om ook gebruik te maken van een paar eiwitshakes, zolang dit maar geen vervanging wordt van een een normaal voedingspatroon. Wat ik in je excel sheet zie, lijkt op het eerste gezicht in orde.

Verder heb ik er -in tegenstelling tot veel informatieverstrekkende partijen op het internet- geen belangen bij wat jij wilt geloven of niet, dus probeer zelf kritische keuzes te maken op basis van al die informatie beschikbaar.

Vuistregel is meestal dat de 'waarheid' veel eenvoudiger is dan men wil doen geloven.
Daarnaast geldt voor de meeste miraculeuze supplementen: Als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dit ook meestal zo.

Laatst bewerkt:
Top dankjewel voor je reply. Ook fijn om een bevestiging te kriigen dat het eten er opzich in orde uit ziet , buiten het feit dat het heel eentonig is.

Dit is voor mij gewoon heel makkelijk qua budget en werk. Ik ga nog even kijken of ik die shake kan vervangen voor iets anders. Thanks voor de feedback , ik ga er zeker wat mee doen!

Je kan die eiwitshake gewoon weglaten. Je hebt al meer dan zat eiwitten zonder die shake. Je hebt aan 140-175 gram al zat.
Ik zou wat meer beleg op brood doen.. 30 gram kip voor 2 boterhammen + 2 crackers of 1o gram pindakaas op 1 boterham.. dan moet je je beleg zoeken...

Weeg je je rijst ongekookt af? Want je gebruikt nu voedisngwaardes van ongekookte rijst. Gekookt is dat ca 300-350 gram..

Ah thanks. Ja dat hoort gekookt 150gram te zijn , 60 gram ongekookt staat gelijk aan 100gram rijst. Thanks , dit zal ik dan ook moeten veranderen. Ik ging inderdaad al uit van dit principe. De shake zou ik dan vervangen en meer beleg toevoegen , eiwitten heb ik dus genoeg , wat raad je me dan aan als beleg? Teveel pindakaas is weer verzadigd vet en dus niet heel goed? Of zie ik dit verkeerd?

In die rijst scheelt het al 325 kcal dat je teveel hebt gerekend... dus je hebt nog wel wat kcal op te vullen.
Rijst ongekookt wegen en invoeren dus. Ik zou hoe dan ook 100 gram ongekookte rijst pakken.
Vervang de cracottes door brood oid.
Mogelijk ook meer koolhydraten aangezien je al genoeg eiwitten hebt. Vetten kan prima uit pindakaas.
Denk qua beleg anders ook eens aan appel of banaan op brood.

Hey super bedankt. Ik nu even wat puzzelen en de wijzigingen maken!

De eiwitshake geschrapt , meer KH toegevoegd , de crackers weggehaald en meer beleg toegevoegd in vetten en snellere kh. Is dit beter? Ook heb ik 250gram magere kwark geschrapt , is dit handig of niet? Het zijn langzame eiwitten , heb ik genoeg aan die hoeveelheid?

Bijlagen

Terug
Naar boven