AndroidHealthClinic

Military press 1RM

Boyunderstood zei:
Ik krijg last van me onderrug als ik staande MP met zo veel gewicht doe:( Dus ik hou het op 40 kg.

Als je last krijgt van je rug, is dit meestal omdat het gewicht te zwaar is en je dit wil oplossen door rug te hollen & er een bovenkant borst oefening van te maken.

rug recht houden dus, gewicht komt wel.

mvg.

MortalBB zei:
Zittend bij de Smith-apparaat.
dat is dus totaal niet hetzelfde als dat je staand met losse barbell zou pakken....

OT: zittende mil. press 80kg 4 reps wel eens gedaan. (1RM bench toen 130kg)

zoutzak zei:
dat is dus totaal niet hetzelfde als dat je staand met losse barbell zou pakken....

OT: zittende mil. press 80kg 4 reps wel eens gedaan. (1RM bench toen 130kg)
idd, smith machine zittend is anders dan staand losse barbell.

Ja los max 1x 70-75 denk ik,. terwijl ik in de smith daar gewoon een setje mee maak....

Ik doe hem zittend met de stang voor mijn hoofd langs ongeveer 3x 8 x 70 kg ofzo
Met dumbbells doe ik 3 x 8 x 34 ofzo

ik geloof dat schouders mijn sterke kant is. ik zat na 6 weken trainen op 36 kilo dumbbell (per hand). en dat was goed voor 3 sets met 8 reps.

Vroeger (lang geleden, toen ik sterker was) 12x85 (nooit getopt). Nu misschien 6x75 strikt. Beide staand.

pff wat een hoop gewicht.. MP heb ik eik nog nooit gedaan, maar standing front press draaide ik me setjes 55-60 kg gisteren. Maar ben wel verkouden atm.

Frenkpie zei:
pff wat een hoop gewicht.. MP heb ik eik nog nooit gedaan, maar standing front press draaide ik me setjes 55-60 kg gisteren. Maar ben wel verkouden atm.
Volgens mij deden wij gewoon military press hoor, als ik zo die gif zie hoe die oefening wordt uitgevoerd, precies zo.

Ik doe military press niet op de smith maar op zo'n ander machien. Bij de smith machine ga je in een perfecte rechte baan naar boven, maar bij dat machien ga je in een kleine ronding naar boven. Zie het als een machine press die iets hoger staat, daar ga je ook in een kleine ronding naar boven. Leg je een andere nadruk, blessuregevoeliger? Doet nog iemand die oefening op die manier?

Gisteren voor het eerst gedaan. Kwam op 47,5 voor 1 herhaling. Mijn banken is 80kg dus dat is een verhouding van 59%....

Ik kan schoulder press met 6-10reps met 30kg.

Military press, dat is voor je he? Die kon ik los met 60kg ong. 4-5x.

Vrijdag Mil press gedaan:

50 kg 10x
60 kg 8 x
65 kg 6 x

Matig dus... moet ff aan werken !

Terug
Naar boven