AndroidHealthClinic

Military press

xeoMe

Dutch Bodybuilder
Waardering
41
Lengte
1m77
Massa
79kg
Elke keer als ik Military Press uitvoer gaat bij me rechterschouder wat fout.
Zelf al doe ik het nu gewoon de uitvoering zonder stang of enig gewicht voel ik mijn gewrichten kraken soort van. alsof het niet op de juiste plek staat.
Heb nu ff 25x de uitvoering gedaan zonder gewichten nu is het wel weg maar of het voor altijd weg is is een raadsel ik update wel morgen ochtend.
Hebben jullie hier wel vaker last van bij enige andere spiergroepen.
Het doet niet pijn ofzo het is gewoon een raar gevoel met een eng geluid :D

ff rustig aan met weinig gewicht. schouders zijn erg kwetsbaar en eenmaal verkloot duurt herstel vaak lang.

Dat heb ik dus ook, bij dezelfde oefening alleen heb ik het in mijn linker schouder. Doet geen pijn of wat dan ook maar hoor mijn schouder dan een beetje ''klikken''. Iemand zei tegen me dat er dan misschien lucht tussen de botten zit (??) ofzoiets maar ik heb niet zoveel verstand van die dingen dus heb geen idee wat het nou is. Kan net zo goed lulkoek geweest zijn.

Maar inderdaad, waarschijnlijk gewoon ff rustig aan doen en dan verder kijken. Ik had er gisteren geen last trouwens. Vorige week wel.

Misschien je rotator cuff wat meer trainen waardoor je schouder wat beter in het kapsel zit?

• Topic Starter Topic Starter
me rotator cuff zit wel goed vaak getrained dus daar zal het probleem niet liggen denk ik zelf.
Ik pak shouders ff rustig aan vooral military press dan of oefeningen waarmee ik heb voel.
Thnx

Kijk uit met je schouder. Herstel duurt erg lang, en kan zelfs chronisch worden.

Maar euh... je hebt pijn en je hebt pijn. Sommige pijn kun je gewoon doorheen trainen. Hoe voelt het precies?

schouders zijn idd erg kwetsbaar en ik spreek uit eigen ervaring, eenmaal je een blessure hebt heb je echt voor lan,ge tijd een probleem en das niet prettig :s

dus doe wat rustig aan met gewicht

good luck!

Toen ik begon met pressen had ik ook altijd een knak bij iedere rep, maar ben gewoon blijven opbouwen en na een tijd was dat weg.

Toen ik begon met pressen had ik ook altijd een knak bij iedere rep, maar ben gewoon blijven opbouwen en na een tijd was dat weg.

Ik heb hetzelfde bij de front raise, mijn schouder knakt ook steeds als ik mijn arm bijna horizontaal heb, krijg dan ook pijnscheuten in m'n schouders

Jep, ik heb dit bij dumbbell upright rows, het is wat met die schouderoefeningen:p

Heb ik ook gehad, maar gelukkig geen last meer van. Is op een gegeven moment gewoon overgegaan.

Het gewicht gecontroleerd laten zakken..... inplaats van neer laten pleuren.

Believe me.... Ik weet er alles van.

• Topic Starter Topic Starter
Het gewicht gecontroleerd laten zakken..... inplaats van neer laten pleuren.

Believe me.... Ik weet er alles van.

Dit doe ik ook :)
Gisteren schouders getrained alleen bij het begin van military press bij de warmup had ik het even daarna geen last gehad.

het is waarschijnlijk was kraakbeen of lucht wat tussen de gewrichten zit het doet totaal geen pijn het is gewoon een raar gevoel en geluid. Niks ernstigs denk ik zelf.
Maar blijf wel uitkijken voor blessures.

No train is no life.

Hier nog een, mijn linkerschouder knakt al zolang ik me kan herinneren, geen pijn en wel kunnen pressen. Wel oppassen met overbelasten dus inderdaad goed luisteren en vooral goed voelen en correct uitvoeren, dan kan het in principe niet verkeerd gaan ...

Grtz en succes,

Aad

Hahaha, "lucht tussen je botten"

Schoudergewricht is een complex gewricht met vele spieren die zich er mee bemoeien. Door de krachtraining kan het gebeuren, doordat de spieren wat korter en dikker worden dat het gewricht inderdaad wat uit het lood staat. Dit gebeurt vaak als je bijvoorbeeld wel je deltoideus en borst veel traint, maar geen aandacht besteedt aan de schouder (cuffspieren)

Doe idd voorzichtig met dit soort verschijnselen, want het kan blijvende schade veroorzaken aan het kraakbeen in het gewricht. Warming upje doen voor je "echt" gaat beginnen helpt ook.

goodluck

---------- Toegevoegd om 16:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:07 ----------

Dit doe ik ook :)

het is waarschijnlijk was kraakbeen of lucht wat tussen de gewrichten zit

En zeg dit aub NOOOIT weer ??????

Terug
Naar boven