AndroidHealthClinic

minder gewicht tillen bij 5 dagen trainen, probleem?

tuspe

Dutch Bodybuilder
Waardering
14
Lengte
1m83
Massa
75kg
Sinds ik 5 dagen train (eerst 3 dagen) merk ik dat de gewichten omlaag gaan.
niet met alles maar ik merk dat ik nog moe ben van de dag daarvoor.
en als ik indirect weer dezelfde spiergroep gebruik wordt dit zwaarder.

is dit een groot probleem?

Lijkt me precies wat je NIET wilt toch? Om 't overtraind te noemen zou misschien wat ver gaan maar ik denk dat je daar wel voor moet opletten. Geef 't even een paar dagen rust en kijk dan of je wel weer minimaal op je oude niveau zit, als dat niet zo is dan heb je een probleem, zo wel dan tja, dan kan je zo doorgaan als je denkt dat het zin heeft om zo vaak te trainen.

Waarom zou je vijf dagen per week trainen? Wat wil je er mee bereiken?

Ik zou je willen aanraden om bijvoorbeeld het volgende patroon te volgen:

WEEK 1
maandag: trainen
dinsdag: rust
woensdag: trainen
donderdag: rust
vrijdag: trainen
zaterdag: rust
zondag: trainen

WEEK 2
maandag: rust
dinsdag: trainen
woensdag: rust
donderdag: trainen
vrijdag: rust
zaterdag: trainen
zondag: rust

en dan weer week 1 herhalen.
Op deze manier train je lekker om de dag, houd je de motivatie er goed in, je overbelast niets en houd zat rust (rust=groei), en geloof me: je zult sterker worden :)

• Topic Starter Topic Starter
ik ben naar 5 dagen gedaan omdat ik op shouder / benen dag helemaal kapot ben van squats en mijn shouders niet meer kan trainen.

Wat is je trainingschema? Want dan zal duidenlijk worden of het een probleem is of niet. Ik denk dat de meeste mensen die 5 dagen per week trainen ook merken dat ze bijvoorbeeld door gewoon de volgorde van hun oefeningen te veranderen hun krachtprestaties naar boven of naar beneden kunnen halen. Ik zelf probeer ook altijd voor ik een training hou dat tot de max gaat een rustdag ervoor te hebben(bevordert mijn prestaties):D

• Topic Starter Topic Starter
borst
benen
rug
schouders
armen

wat ik persoonlijk zou doen:
rug
borst
benen
armen
rust
schouders
rust

zo ga je echt altijd alles rust gegunt hebben want bij benen pak je rug, bij schouders pak je biceps en triceps
en bij bijna alle spieren pak je schouders ook. Maar dit is wel een volgorde dat je niet veel ziet(ook de rust die zo is geplaatst). Ik heb op dit forum zo'n volgorde + rust niet veel gezien.
Eventueel de schouders opsplitsen en bij rug en borst meepakken en er een 4 split van maken en je schema gewoon doordoen zodat je nog altijd 5 dagen de week traint;)

Maar als je schouders en armen na elkaar traint is dat ook geen ramp;), dat is iets wat de meeste hier wel doen:o

hoeveel volume heb je in je workouts ? hoeveel oefeningen/sets ? hoe vaak tot failure ?

Terug
Naar boven