MuscleMeat

Minimale leeftijd voor een cut

Arno225

Dutch Bodybuilder
Waardering
75
Lengte
1m73
Massa
70kg
Vetpercentage
15%
Hallo, ik ben nu 15 jaar en weeg rond 73kg 1m73 en ben rond 15/16% ik heb ongeveer een half jaar gecleanbulkt en ik zou eingenlijk graag weer wat vet% er af willen. Mijn vraag is dan: ben ik te jong om eens te gaan cutten? Alvast bedankt!

Is niet echt leeftijd gebonden maar zou liever in een bulk zitten als ik 15 jaar ben en 1.72.

no hate

Nee.. zolang je maar je groentes eet jongeman

Hallo!

Ik ben misschien niet de meest ervaren persoon hier, maar hoop dat ik je duidelijk kan maken dat je natuurlijk nooit te jong bent om te cutten. Bereken gewoon je kcal behoefte en ga daar maximaal 500 kcal onder zitten. Als dit lastig is (i.v.m. eten dat je thuis krijgt, etc etc) zul je dit kcal tekort kunnen halen door cardio te gaan doen.

Als je echt groot wilt worden, vergeet even die vetpercentage en gewoon door bulken. Is dat niet het geval en je wilt je klaarmaken voor de zomer -> cutten. Het is zoals boven vermeld niet leeftijdsgebonden, dus ga je gang maar.

Kijk even uit wat je doet. Iedereen roept zomaar wat..

Lijkt me nooit goed als je je lichaam te weinig gaat geven terwijl er nog zoveel moet vol groeien bij jou.
zowel fysiek als organen/botten.

Had ertst niet gereageerd aangezien ik het niet onderbouwen kan maar voel me bijna verplicht nu.

Terug
Naar boven