Tja, wat is wijsheid. Je bent 17 en zit midden in je pubertijd, een leeftijd waarin bijna iedereen knokt met zichzelf of met z’n omgeving. Het ene moment heb je een up, het volgende moment een down, het hoort er allemaal bij.
Toch zit het geheim in jezelf, daar moet je het zoeken. Je kunt je afvragen of de mensen je mogen, geloof me dat doen ze, maak je daar maar niet druk om. Lusteloos, geen zin in eten, je fysiek niet in orde vinden zijn allemaal zaken die je meemaakt in ‘’the spur of the moment’’. Probeer je er over heen te zetten en geniet van de mooie dingen om je heen. Een cliché, ik weet het maar het werkt echt.
Als je moeite hebt met je fysiek, werk daar dan langzaam aan. Geloof me, iedereen die hier ‘’groot’’ is heeft daar hard en lang aan moeten werken, ik zelf ben al 6 jaar druk bezig om het e.e.a.. te bereiken en dat kost bloed zweet en tranen en tevreden zijn we maar zelden Je bent 17 jaar en dat is een mooie leeftijd, praat met mensen hier hoe je je fysiek kunt aanpakken en als je het de tijd geeft zul je zien dat ook jij zal groeien.
Kom op, schouders eronder en geloof in jezelf. Er komt een dag dat je zelfvertrouwen terug is en je met een glimlach op deze periode terug kijkt. Voor nu heel veel succes en ga ervoor!
grz