XXL Nutrition

MMA of KT ???

tunux

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
366
Lengte
1m85
Goedendag, Ik doe de laatste tijd dus 3 x in de week MMA en 3 x in de week Krachtraining. Laat het nou net zo zijn dat ik door MMA een hoop blessure's oploop 4 blessure's in de laatste 3 maanden. Iets waar ik voorheen nooit last van had toen ik enkel alleen KT deed. Ik MOET en WIL krachttraining blijven doen, en ik vind MMA ook leuk maar op deze manier lig ik er steeds uit... what to do?
ik vind zelf BB'ing en MMA zeer moeilijk te combineren. gewoon te weinig tijd om alles uit te voeren.
Daarbij komt ook nog eens dat ik gewoon een fulltime baan heb. En ik doe een Thuis-studie via NTI.
Meerdere mensen met dezelfde problemen?
iemand advies?

MMA is supergaaf, maar als je je hersenen nog nodig hebt in de toekomst zou ik het laten varen. Zelfs voetballers krijgen hersenschade van kopballen in verloop van tijd, dus een paar stoten op je smoel zijn ook niet gezond.
Daarbij is mma puur cardio en bb het tegenovergestelde van. Gaat inderdaad dus niet echt goed samen..

• Topic Starter Topic Starter
MMA is supergaaf, maar als je je hersenen nog nodig hebt in de toekomst zou ik het laten varen. Zelfs voetballers krijgen hersenschade van kopballen in verloop van tijd, dus een paar stoten op je smoel zijn ook niet gezond.
Daarbij is mma puur cardio en bb het tegenovergestelde van. Gaat inderdaad dus niet echt goed samen..
Dit dacht ik zelf ook al. In ieder geval bedankt :)

Heb het ook een tijdje geprobeerd te combineren. Persoonlijk vond ik het erg moeilijk omdat je bij 2 trainingen op 1 dag moeilijk bij beide (kracht / MMA) 100% kan geven. Nu snap ik ook wel dat je het het beste om de dag kan doen (ene dag Kracht andere dag MMA) maar hierdoor verloor ik weer een hoop Kracht omdat ik op deze manier minder vaak naar de Fitness kon.

Ik heb er van genoten zolang ik het heb gedaan maar zoals Jwdoetookmee ook al zegt het is niet echt bevorderlijk voor je hersenen.

Kwestie van prioriteiten stellen, wil je breed worden of goed kunnen vechten? Zelf combineer ik 3 a 4 keer MMA per week met het rippetoe powerlifting schema thuis op de vrije dagen.

Kwestie van prioriteiten stellen, wil je breed worden of goed kunnen vechten? Zelf combineer ik 3 a 4 keer MMA per week met het rippetoe powerlifting schema thuis op de vrije dagen.

Sluit ik me volledig bij aan. Daarnaast is een combi (mits juist geperiodizeerd) prima mogelijk er lopen genoeg vechters rond die de gemiddelde DBB outliften.

Slecht voor je hersenen ? Misschien als je op hoog niveau regelmatig ko gaat, maar anders toch niet ? Ik combineer kickboxen met kt. Minimaal 2 keer per week kt en een keer of 3 kickboxen. Als ik te weinig tijd heb, dan doe ik in het weekend beiden op 1 dag. Gaat prima.

Slecht voor je hersenen ? Misschien als je op hoog niveau regelmatig ko gaat, maar anders toch niet ? Ik combineer kickboxen met kt. Minimaal 2 keer per week kt en een keer of 3 kickboxen. Als ik te weinig tijd heb, dan doe ik in het weekend beiden op 1 dag. Gaat prima.

Elke stoot op je porem is niet bevorderlijk voor de kwaliteit van 'the grey matter'.
Op hoog niveau krijg je natuurlijk vaker een stoot op je b**kes, en goed hard ook, maar ook bij gewoon sparren zal er af en toe een fikse tik tussen zitten.

Als gewone recreant is het onmogelijk beide echt goed te doen, wil je in een van beide echt iets bereiken moet je een keuze maken denk ik.. als je voor mma gaat kun je wel prima krachttraining doen dat in dienst staat van mma. Bodybuilding icm mma is sowieso niet te doen vind ik.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor jullie reactie's. ik ga toch voor bb'ing. ik denk dat ik hier meer aan heb op het lange termijn. ook aangezien ik wil gaan werken in een branche waar het zeker niet is toegestaan met allerlei blauwe ogen op je werk te verschijnen. Het was leuk voor zolang het duurde maar het is gewoon niet anders, helaas!

bedankt voor jullie reactie's. ik ga toch voor bb'ing. ik denk dat ik hier meer aan heb op het lange termijn. ook aangezien ik wil gaan werken in een branche waar het zeker niet is toegestaan met allerlei blauwe ogen op je werk te verschijnen. Het was leuk voor zolang het duurde maar het is gewoon niet anders, helaas!

Ik vond het ook een moeilijke dillema. Als je dan weer een half jaartje bb en je kijkt naar de UFC of k-1 dan ga je het echt wel missen... Ik doe daarom nu gwn krachttrining bij de vechtsportschool en vaak buiten les tijden zelf rollen of kickboksen met vrienden (of andere die daar trainen maar niet contstant mss 1 2x in de week soms ook niet.

Tip; doe geen wedstrijden en ga eventueel in een training ipv van sparren op elkaar even lekker uitleven op zo'n boksbal ofso. Het is zeker te combineren, maar je moet je niet voorstellen als een echte bodybuilder, wel als iemand die ripped is, want dat zijn de meeste MMA-ers zeker wel, alleen bodybuilder kan je ze niet noemen. Ik vind persoonlijk een ripped MMA-er beter uitzien dan een soms toch overdreven bodybuilder(no offence, en alleen in de extreme gevallen). Ik doe ook gewoon triathlon en krachttraining, en ik zie er dan uit als een gemiddelde ripped MMA-er, maar zeker geen bodybuilder.
Heb je Allistair Overeem ooit gezien, ik denk dat menig bodybuilder zoals hem uit wil zien, zo valt het wel te combineren.. succes met je keuze!

Sparren waarbij combinaties naar het hoofd gemaakt worden is in weze altijd schadelijk voor je hersenen. Dit valt echter wel mee wanneer je niet op wedstrijd niveau bezig bent. Waarom ga je niet een tijdje alleen focussen op het grappling gedeelte, gecombineerd met een goed 3 daags fullbody regime?

Terug
Naar boven