MuscleMeat

M'n resultaatjes (update van 30/09/2007)

klerkie

Cool Novice
Waardering
0
M'n resultaatjes

Bon... Ik had deze gegevens ook reeds gepost in een andere topic van me maar gezien het onderwerp van de topic volledig anders was, heb ik besloten om er een aparte sectie van te maken. Zo is het én voor jullie, én voor mezelf iets makkelijker...

Bon... Hier komt het dus...
Ter info: Ik ben herbegonnen met trainen op 12/06/2007 na een drietal jaar volledig (maar dan ook volledig) stil te hebben gezeten...
Jammer genoeg heb ik gedurende deze drie jaar een strikt dieet van pitta en bier gevolgd waardoor ik nu de gevolgen ervan moet dragen...

Bedoeling is dat ik me tweewekelijks laat opmeten en m'n voeding laat aanpassen (indien nodig). Normaal gesproken zal dus ongeveer iedere twee weken deze topic aangepast worden.

Nu zaterdat moet ik me opnieuw laten opmeten, maar dan hebben jullie alvast deze gegevens...

Deze gegevens dateren van eind augustus...
Vorig gewicht: 103kg
Huidig gewicht 102,7kg

Vorige waarde biceps: 2mm
Huidige waarde biceps: 2mm

Vorige waarde triceps: 6mm
Huidige waarde triceps: 5mm

Vorige waarde rug: 20mm
Huidige waarde rug: 18mm

Vorige waarde taillie: 15mm
Huidige waarde taille: 10mm

Vorig vetpercentage: 17,3mm
Huidig vetpercentage: 14,7mm

Vorige vetvrije massa: 85,19kg
Huidige vetvrije massa: 86,87kg

Om het overzicht een beetje te behouden ga ik hieronder een nieuwe reply starten met de nieuwe resultaten.

Mvg,
Klerkie

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Datum opmeting: 30/09/2007

Vorig gewicht: 102,7 kg
Huidig gewicht: 103,2 kg

Huidige waarde biceps: 2mm

Vorige waarde triceps: 5mm
Huidige waarde triceps: 5mm

Vorige waarde rug: 18mm
Huidige waarde rug: 16mm

Vorige waarde taille: 10mm
Huidige waarde taille: 12mm

Vorig vetpercentage: 14,7%
Huidig vetpercentage: 14,7%

Vorige vetvrije massa: 86,87kg
Huidige vetvrije massa: 88kg

Dit zijn dus de huidige gegevens waarover ik beschik. Doordat m'n vetpercentage onvoldoende snel achteruit gaat, werd het dieet aangepast van 2239Kcal naar 1983Kcal. Er werd hoofdzakelijk gesnoeid in de koolhydraten en ik kreeg een nieuwe vetverbrander, zijnde AMP Ergolean. Ik doe dit ondertussen anderhalve week en kan als tevreden man met de nodige voorzichtigheid zeggen dat ik ondertussen een goeie kilo ben kwijtgeraakt. Of dit enkel vet is, of er misschien ook verlies aan spiermassa is, zal zaterdag beantwoord worden als ik me opnieuw moet laten opmeten.

In afwachting daarvan heb ik echter nog enkele vragen voor jullie. Er werd me verteld dat het enigszins normaal is dat je eerst bovenaan je vet verliest en pas dan onderaan (daar kan ik me nog ergens in vinden). Dan werd er ook nog gezegd dat er zelfs de mogelijkheid bestaat dat het vet uit de borst en rug 'zakt' en zich tijdelijk gaat vastzetten rond de buikstreek. Dit zou verklaren waarom de meting op m'n rug verkleind is en die rond m'n buik vermeerderd.
Wat zijn jullie ervaringen hierin?

Als laatste vraag zou ik graag weten hoe het juist met die vetpercentages zit? Volgens het digitale toestel zou ik een pak meer vet hebben dan via het tangetje. Ik hecht meer geloof aan het tangetje dan aan het toestel, maar als ik mezelf vergelijk met anderen die zeggen dat ze een bepaald vetpercentage hebben, moet ik toch zeggen dat ik veelal denk meer te hebben dan hen...
Hebben jullie enig idee hoe het zou kunnen komen dat ik me hierin zo vergis (of bestaat hierover geen twijfel en vergis ik me helemaal niet?)

Hoe dan ook, de metingen spreken voor zich! Als ik zaterdag opnieuw ben langsgeweest, zet ik ze opnieuw online.

Mvg,
Klerkie

Post je trainingen dan:p

foto's zeggen zoveel meer dan woorden....

er wordt wat af gemeten tegenwoordig....:rolleyes:

Wat betreft het trainingsschema:

Borst - Rug
Bankdrukken 4*15
Fly 4*15
Pull over 4*15
Pompen op halters 4*15
Lat Pulldown 4*15
Roeien 4*15
1 arm row 4*15
1hr cardio (moonwalk) op hartslage 135 - 140

Benen
Squat 4*15
Legcurl voor 4*15
Legcurl achter 4*15
Kuiten 4*15
Geen cardio

Schouders
Nekpress 4*15
Voorwaarts heffen 4*15
Zijwaarts heffen 4*15
Achterwaarts heffen 4*15
Shruggs 4*15
1hr cardio (moonwalk) op hartslag 135 - 140

Biceps - Triceps
Dips zonder tegengewicht 3*10
Pushdown 4*15
Triceps extension 4*15
Tricepscurl 4*15
Bicepscurl z-baar 4*15
Bicepscurl halters 4*15
Concentration curl 3*15
1hr cardio (moonwalk) op hartslag 135 - 140

Wat betreft die foto's

Deze is van toen ik begon:
[Link niet meer beschikbaar]

En deze is van een maandje geleden:

Ah jah, bijna vergeten:
Het trainingschema hierboven is eigenlijk de oude versie. Sinds een tweetal weken experimenteer ik met maar één spiergroep per dag te trainen maar dan wel telkens er een uurtje cardio bij te doen. Ik zit nu aan een gemiddelde van minimum 5 tot gemiddeld 6 keer per week in de fitness (één uur kracht - één spiergroep en één uur cario)

train je je core niet..?
zie niks voor onderrug/buik...

Initieel was er inderdaad niets voor de onderrug voorzien. Ik tracht echter iedere keer als ik de rug train, er één oefening voor de onderrug bij te doen (waarbij je benen gestut worden en je zo naar beneden buigt). Ik kan maar één oefening doen voor de onderrug omdat ik er jammer genoeg maar één ken...

Groetjes,
Klerkie

Nieuwe opmeting 13/10/2007

Heb me deze ochtend opnieuw laten opmeten. Dit waren de gegevens...

Datum vorige opmeting: 30/09/2007

Vorig gewicht: 103,2 kg
Huidig gewicht: 101,3 kg

Huidige waarde biceps: 1mm

Vorige waarde triceps: 5mm
Huidige waarde triceps: 4mm

Vorige waarde rug: 16mm
Huidige waarde rug: 16mm

Vorige waarde taille: 12mm
Huidige waarde taille: 10mm

Vorig vetpercentage: 14,7%
Huidig vetpercentage: 13,2%

Geschatte vetvrije massa: 88kg

De resultaten van deze week waren dus best wel goed te noemen. Nu, ik moet me er ook weer niet te veel van voorstellen... er is nog een heuse job te doen. Nu, alle beetjes helpen en met een beetje geluk duik ik bij de volgende opmeting onder de 100kg. M'n buik moet en zal verdwijnen :hedbang:

Om dat te 'vieren' heb ik mezelf dan maar nog eens overtuigd een foto'tje op het net te plaatsen. Kweet dat er nog wat werk aan de winkel is, maar het is alvast een begin... (je kan vergelijken met de andere foto's die ik reeds geplaatst heb).

Mvg en tot binnen 2 weken,
Klerkie

Terug
Naar boven