AndroidHealthClinic

Moedervlekken verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skatermarvin

Superior Athlete
Elite Member
15 jaar lid
Stimjunk
Oliebol
10.000 likes 10.000 berichten 10 media-items
Waardering
33.490
Lengte
1m80
Massa
89kg
Vetpercentage
50%
Hey Dbb'ers,

Ik ga aankomeende woensdag naar de dokter om een drietal moedervlekken te verwijderen (2 op rug en 1 onder m'n arm).
Heb alleen een paar vraagjes want weet niet wat ik kan verwachten.

- Doet de ingreep pijn?
- Heb je achteraf pijn?
- Krijg je er duidelijke littekens van?
-hoelang kan ik niet sporten..ik bedoel ik ga op woensdag, kan ik dan maandag al weer sporten?

Hoop dat er hier iemand ervaring mee heeft en mij wat meer kan vertellen!

Groet Marvin

Volgens mij doet zoiets wel pijn achteraf ja...tijdens weet ik niet ivm verdoving wel of niet.

Ik heb er twee laten verwijderen. Een op de buik en een op mijn bovenarm. Beide door de huisarts gedaan onder plaatselijk verdoving. Dat laatste is een klein prikje van weinig betekenis. Napijn? Niet gehad.

Zou de dag ervoor een hele zware training doen, daarna moet je sowieso een paar dagen rusten en kan je imo weer gewoon verder trainen. Ligt er een beetje aan hoe groot de moedervlekken zijn.

Waarom laat je ze wegdoen?

• Topic Starter Topic Starter
heb er ook laten weghalen op de onderrug,borst.En het doet geen pijn.En al helemaal geen napijn.Het enigste wart je kunt voelen is het prikje in de onderrug{maar dat is niet wat ik pijn noem.

Ik heb er twee laten verwijderen. Een op de buik en een op mijn bovenarm. Beide door de huisarts gedaan onder plaatselijk verdoving. Dat laatste is een klein prikje van weinig betekenis. Napijn? Niet gehad.

Zou de dag ervoor een hele zware training doen, daarna moet je sowieso een paar dagen rusten en kan je imo weer gewoon verder trainen. Ligt er een beetje aan hoe groot de moedervlekken zijn.

Maar was het niet zo dat moedervlekken ook verwoven zijn aan zenuwen? Of ben ik nu verkeerd?

Bij mij deed het achteraf wel wat pijn als ik bewoog. Alle je voede die draadjes trekken.
Het litteken is afhankelijk van u huidtype.
Mijn dermatoloog zei dat ik 2weken niet mocht sporten omdat het dan een zeer lelijk litteken ging worden maar ben wel een beetje gaan trainen maar niet met zware gewichten.

Bij mij deed het achteraf wel wat pijn als ik bewoog. Alle je voede die draadjes trekken.
Het litteken is afhankelijk van u huidtype.
Mijn dermatoloog zei dat ik 2weken niet mocht sporten omdat het dan een zeer lelijk litteken ging worden maar ben wel een beetje gaan trainen maar niet met zware gewichten.

waar had je deze moedervlekken en waren deze groot?

Onder mijn borst, maar was niet zo groot.

Dit hebben ze bij mij ook gedaan jaren terug, zelfde reden. Stelt werkelijk niks voor.

en kan ik als ik ze woensdag laat verwijderen, maandag al weer sporten denken jullie?

Ik heb een vrij grote laten weghalen (1,5 cm en 1 cm diep) precies tussen mijn schouderbladen. Daar werd wel nadrukkelijk bij gezegd GEEN zware dingen tillen. Daar werd dan een zak aardappels mee bedoelt. Afhankelijk van de plek is het denk ik een beetje opletten met trainen. Een hechting of een netgenezen wond mag niet heel veel spanning op de huid hebben.

Nee deed niet veel pijn en ja was vanwege potentieel gevaar. Het ding gaat naar het lab en over een paar weken hoor je of het kanker was of niet, tenminste zo was het bij mij.

Maar was het niet zo dat moedervlekken ook verwoven zijn aan zenuwen? Of ben ik nu verkeerd?

Mij niet bekend iig. De reden voor weghalen was verschillend, eentje ging jeuken en dan is het beter om deze weg te halen. Deze zat op mijn bovenarm. Die op mijn buik was zo'n hele dikke waar ook haren uit groeien, geen gevaar, maar die wilde ik zelf graag we hebben en lag er toen toch :).

Beide waren nu niet echt groot, nog geen halve centimeter, en geen littekens aan over gehouden en heb me de dagen erna ook niet ingehouden. Maar goed, toen was ik nog niet aan het trainen.

Ik heb een vrij grote laten weghalen (1,5 cm en 1 cm diep) precies tussen mijn schouderbladen. Daar werd wel nadrukkelijk bij gezegd GEEN zware dingen tillen. Daar werd dan een zak aardappels mee bedoelt. Afhankelijk van de plek is het denk ik een beetje opletten met trainen. Een hechting of een netgenezen wond mag niet heel veel spanning op de huid hebben.

Nee deed niet veel pijn en ja was vanwege potentieel gevaar. Het ding gaat naar het lab en over een paar weken hoor je of het kanker was of niet, tenminste zo was het bij mij.

heb er een op m'n schouder blad, 1 midden op me rug (op me ruggen graad)
en 1 iets verder dan onder m'n oksel..

denk dus even geen deads en bors..:(:( grrr!!

heb het ook keer laten doen, doet niet speciaal pijn, wonde moet genaaid worden, maar met verdoving voel je dat niet echt.
rug is wel klote zit veel spanning op, bij mij was het na 2 weken nog niet dicht en dan moesten de draaidjes uit, was al lichtjes beginnen ontsteken en moest opnieuw genaaid worden, dat voelde ik dan wel ff :D
ik zou er gewoon mee trainen, maar opletten dat je de boel niet openscheurt, vb niet chinnen als het op je rug zit

heb het ook keer laten doen, doet niet speciaal pijn, wonde moet genaaid worden, maar met verdoving voel je dat niet echt.
rug is wel klote zit veel spanning op, bij mij was het na 2 weken nog niet dicht en dan moesten de draaidjes uit, was al lichtjes beginnen ontsteken en moest opnieuw genaaid worden, dat voelde ik dan wel ff :D
ik zou er gewoon mee trainen, maar opletten dat je de boel niet openscheurt, vb niet chinnen als het op je rug zit

Dan train ik denk maandag en dinsdag zo vreselijk hard dat ik wel even 4 dagen kan rusten..soort deload..

Van is langer niet te trainen ga je niet sterven zenne...

Kan iemand een plaatje van het litteken posten? ik ben hier wel heel erg benieuwd naar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven