Fitness Seller

Moeilijke stoelgang door??? vlees

ik heb het eens gehad met psylliumvezels gehad...
Nam een gram per dag ofzo en kreeg me toch harde keutels....

komt waarschijnlijk doordat het zoveel vocht opzuigt dat het keihard word...
Ondanks dat ik meer water dronk bleef ik keutels draaien.
Toen ik verminderde, werd het ook minder hard...

dus mwa, dit zijn ook psylliumvezels, niet te vergelijken met normale vezels uit brood enzo... dus eigenlijk was me reactie zinloos. :D

Ik kan altijd zeer moeilijk poepen. Ik hoef het vaak niet eens elke dag.
Dit is erg vervelend.
Op ten duur is me buik zo opgezwolle dat het pijn gaat doen. Ik heb dan echt zon zwangere pens. Ziet er niet uit.

Ik heb geen idee dit komt. Me voeding is in orde. Zitten ook voldoende vetten in en vezels.

Het valt me op dat naar een BBQ, dus veel vlees dat het helemaal vast gaat zitten. Dan moet ik soms 2/3 dagen niet naar de WC.

Dat is echt niet niet fijn, me taile is dan 3/4 cm groter als normaal.

Heb op google proberen te zoeken, maar kom alleen forums tegen over Honden poep:mad:.

Iemand anders bekend met dit probleem?

Probeer eens meer oplosbare vezels en minder onoplosbare vezels. Oplosbare vezels zitten vooral in fruit. Bij elke maaltijd een citrusvrucht ofzo.

• Topic Starter Topic Starter
Ik eet zelf al jaren geen vlees. Onder andere om het probleem wat jij omschrijft. Je kunt natuurlijk gewoon eens een maand geen vlees eten en kijken wat voor effect dat heeft op je lijf.

Ik kreeg vooral last van mijn buik bij rood vlees. Gevogelte viel mee, varkensvlees was ook niet zo'n ramp (maar dat vond ik goor :P). Door even te stoppen en dan langzaam weer vlees toe te voegen aan je dieet kun je kijken wat je wel goed verdraagt. En misschien ligt het wel helemaal niet aan je vleesconsumptie, maar dat weet je dan ook meteen.

een stukje gebak helpt je wel aan de vlotte kak

Vlees heeft wel tijd nodig om verteerd te worden, zeker rauw vlees en rood vlees ... dit kan soms tot 48 uur in je lichaam blijven. Veel drinken en vezels en vooral goed kauwen zoals hierboven gezegd is doing the trick. Als je vezels neemt, moet je zeker goed en veel drinken, want anders gaat het tegen je werken .....

Grtz,

Aad

rijpe kiwi's is volgens mij ook goed

Bedankt voor alle tips.

Over dat vlees. Ik heb er namelijk ook over gelezen, dat vlees eten bij sommige mensen probleem geeft zoals hier boven word verteld.

Ik ben nu in ieder geval 2 dagen goed aan het kouden. En vandaag 3x op de wc gezeten:).
Maar kan ook door de eca komen.

Veel appels en pruimen eten helpt ook zei m'n huisarts. Daar komt je stoelgang van op gang.

Wat erg goed helpt is lijnzaad (bijv. gebroken lijnzaad van zonnatura)
Kun je gewoon bij je brinta of kwark in gooien en na een paar dagen merk je vaak al verschil. gewoon 2 of 3 eetlepels per dag. :)

Of gewoon muesli eten!
Een kwartiertje tot 20min nadien heb ik krampen!!
Vroeger ging ik moeilijk soms zat er een weekje tussen!!!
Heb m'n voeding aangepast en kan soms 3x per dag gaan....

Goed kauwen heeft goed geholpen. Bedankt voor de tips;)

Terug
Naar boven