Fitness Seller

Moeite met stoppen met roken (& blowen)

Op dokters recept kun je Champix verkrijgen. Dit zijn pillen waarbij roken heel smerig wordt en je behoefte aanzienlijk afneemt. Deze kuur duurt 3 maanden. Ik meen dat het ongeveer 150 euro kost, maar dat is het waard.
Je zult zelf het grote verschil merken met sporten, wat zo fijn is!

Heel veel succes en respect dat je de eerste stap gezet hebt!

Op dokters recept kun je Champix verkrijgen. Dit zijn pillen waarbij roken heel smerig wordt en je behoefte aanzienlijk afneemt. Deze kuur duurt 3 maanden. Ik meen dat het ongeveer 150 euro kost, maar dat is het waard.
Je zult zelf het grote verschil merken met sporten, wat zo fijn is!

Heel veel succes en respect dat je de eerste stap gezet hebt!
Roken is zonder pillen ook heel smerig.

Gewoon niet stoppen dat is makkelijk

marlboro -> marlboro gold -> kent white en dan cold turkey, zo heb ik het gedaan, werkt als een tiet.

Klasgenoot van mij (pakje per dag, stress baan) heeft een laserbehandeling ondergaan. Dit helpt voor de lichamelijke verslaving, nicotine uit je systeem. Daarna is het aan jezelf... En komt het aan op karakter. Periode van lichamelijke verslaving is relatief kort tov de mentale verslaving.

eenmaal verslaafd, altijd verslaafd denk ik. ik denk nog vaak zat aan een peukie met een bakkie pleur

Heel simpel antwoord eigenlijk: Stoppen met roken is niet leuk!
Op geen enkel moment zul je er ook maar een moment plezier aan beleven.
Je zit in t begin sjaggie op de bank boos te worden op alles en iedereen.
Je vind ineens de avonden gigantisch lang duren.
Je kunt boos worden om de meest stomme dingen.
Ineens wanhopig bezigheden gaan zoeken om er maar niet aan te denken.
Blablablabla je kunt zoveel dingen bedenken.

Zelfs na jaaaren gestopt te zijn heb je nog steeds momenten dat je het mist.

Gelukkig worden die momenten steeds minder dat je je zo ruk voelt.

Tot je je beseft dat je er zomaar een jaar vanaf bent en dan blij bent dat je er echt mee gekapt bent.

Stoppen met roken was veel makkelijker als stoppen met blowen.

Blij dat ik er vanaf ben.

Maar je moet wel echt willen stoppen anders wordt het niks.

Voor mij de grootste fout in m'n leven geweest om te beginnen met roken en blowen. Jarenlang zwaar verslaafd geweest aan alle twee. In één keer mee gestopt, ik heb 3 maanden lopen janken! Zo blij dat ik er vanaf ben!

godver ik baal juist dat ik weer ben begonnen met blowen .. zat binnen een maand op me oude niveau :roflol: nu weer aan het afbouwen gelukkig

Roken, blowen, drinken.....allemaal vormen van verdoven. Wat in jezelf probeer je weg te drukken? Je haalt iets kunstmatig uit een middel maar het zit ook in jezelf. Je hebt dat middel niet nodig.

Stoppen met een verslaving is omgaan met verslavingsgedrag en niet alleen stoppen met het middel. Ik ging blowen om te kunnen ontspannen en te slapen en heb geleerd om me te kunnen ontspannen zonder dat middel. Alleen maar puur op wilskracht stoppen met blowen helpt niet want het onderliggende verslavingsgedrag blijft intact.

Ik ben aan alle drie verslaafd geweest.

En heel practisch en motiverend deze app die bijhoud welke gezondheids effecten je haalt door x dagen gestopt te zijn aantal niet gerookte sigaretten en bespaard geld. Ik zit al op duizenden euro's bespaard geld. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.EAGINsoftware.dejaloYa (ook verkrijgbaar in itunes)

Je kan ook blowen omdat je het lekker vind en niet omdat je iets wilt onderdrukken.

van dichtbij gezien wat roken en blowen met je kan doen. 1 Roker ging dood aan diverse neveneffecten aan de longen en de ander had zulke verteerde aderen dat een hartaanval haar bijna fataal werd, kan nog beperkt dingen doen.
1 blower is compleet het spoor bijster door onderliggende psychische zwakte en de ander is alles kwijt geraakt.
De enige juiste keuze is stoppen. Nu ben je als niet roker mss 'minder populair' maar later ren je rokers van nu lachend voorbij..

Je kan ook blowen omdat je het lekker vind en niet omdat je iets wilt onderdrukken.

De disussie is dat je wil stoppen en je daar moeite mee hebt. Dan speelt er in mijn ogen altijd iets onder de oppervlakte. Ik zei ook jaren dat ik mijn blow lekker vond......maar 3-6 keer per dag of meer dan een fles wijn omdat ik wijn lekker vind..... tuurlijk niet. En ik doel niet gelijk op trauma's onderdrukken. Als je net als ik ooit je niet meer kan ontspannen uit je werk zonder een middel is er in mijn ogen iets niet goed. Als je een blowtje lekker vind en doet dat om de paar weken is er niks aan de hand (behalve dat roken slecht is)

wat vind je dan lekker?, je gaat uit je mond stinken, je aders verkleinen, je hart gaat langzamer of juist sneller, je vergeet alles, je wordt er sloom van, vergeetachig. enigste wat ik me ike ervan kan bedenken is dat ik er t*ring veel honger van kreeg de rest was gewoon klote

wat vind je dan lekker?, je gaat uit je mond stinken, je aders verkleinen, je hart gaat langzamer of juist sneller, je vergeet alles, je wordt er sloom van, vergeetachig. enigste wat ik me ike ervan kan bedenken is dat ik er t*ring veel honger van kreeg de rest was gewoon klote

was weer begonnen te blowen nu iets meer dan een week weer gestopt .. resultaat is .. voel me weer veel beter :-)

Terug
Naar boven