AndroidHealthClinic

Moeite met stoppen met roken (& blowen)

Misschien moet je kijken naar de reden waarom je de behoefte hebt om te gaan blowen en die oorzaak aan te pakken.

Heb zelf ook m'n momentjes met drugs, incidenteel met feesten en dat soort dingen. Kan volgens mij weinig kwaad. Maar wat jij hebt moet vast een oorzaak hebben, of het is een gewoonte geworden, dan moet je misschien hulp gaan zoeken.

Is onderzocht en helaas is gebleken dat het minder mensen lukt om gestopt te blijven als ze geleidelijk stoppen.
Ik ben van de één op de andere dag gestopt dankzij het boek van Allen Car.
Klinkt miss heel suf maar dit heeft mijn gedachtengang veranderd en een knop omgezet in mijn hoofd.
Dit maakte het voor mij veel makkelijker dan toen ik cold turkey stopte.
Precies dit.
Of het boek onzin is of niet, maakt me niets uit. Ook bij mij heeft het mijn gedachtegang veranderd waardoor ik op een gegeven moment zelfs zin kreeg om te stoppen met roken.
Geen sigaret meer aangeraakt sinds enkele jaren, en rookte erg stevig (zo'n 2 pakjes per dag).

2 pakkies. Wat moet jij gestonken hebben zeg.

Hi allemaal,

Na lang te hebben getwijfeld, wil ik het hier toch plaatsen. Ik ben nu 19, en rook en blow vanaf mijn 13e/14e redelijk constant, tot groot ongenoegen. Ik heb havo er door verkloot, menig ruzie gehad thuis et cetera.

Ik ben nu op een punt gekomen dat het stukken beter gaat in mijn leven. Ik studeer, ben gelukkiger dan eerst en train 5 keer per week.

Ik zit alleen nog met een punt, daar waar de topictitel om draait. Ik weet niet of ik het hier mag posten, maar kon ook niets vinden over de regels betreft posten, mijn telefoon werkt niet zo handig atm :D.

Ik ben op een punt gekomen dat ik echt dolgraag wil stoppen met roken en blowen, maar hier echt veel moeite mee heb. Ik woon op kamers, en een ommetje naar de shop is zo gemaakt.

Elke keer wanneer ik 1 a 2 dagen gestopt ben, denk ik van och het kan wel weer, en haal ik weer voor 12.50 op een dag aan wiet en sigaretten.

Ik kom hierdoor af en toe ook in geldnood, motivatietekort en slecht humeur. Toch is er elke keer iets waardoor ik het toch haal, en ik kan me dat niet kwalijk nemen op mijn add/adhd.

Mijn vraag is nu aan jullie; hebben jullie tips of motivatieboosts op het gebied van stoppen hiermee? Ik wil het dolgraag, maar het is me tot nu toe niet gelukt.

Ik hoop op een beetje begrip, aangezien ik het nu wel zat ben en serieus verder wil.

Hartelijk bedankt,

Tentstok

PS: als het niet toegestaan is om hier over te posten, word ik hier graag op geattendeerd!

Been there. 6 jaar lang non-stop geblowd. Toen toch echt de knoop doorgehakt en 3/4 maanden helemaal niets geblowd om van de verslaving af te komen.
Daarna aangedurfd om het te beperken tot één keer in de 2 weken ongeveer, en dat gaat al bijna 2 jaar prima zo. Het is nu ook weer daadwerkelijk leuk om te doen, als ik weer een keertje haal, wat tijdens de verslaving gewoon niet meer het geval was.

Het klinkt makkelijker gezegd dan gedaan, maar het feit blijft echt: gewoon niet doen, en gewoon niet halen. Er is geen andere manier.

2 pakkies. Wat moet jij gestonken hebben zeg.
Al rookte ze 5 pakjes per dag, ik zou d'r gewoon muilen.

• Like
Waarderingen: vntl
13 jaar gerookt en gedaan (JWZ) en ben nu gestopt met beide, simpelweg als je er echt klaar mee ben nok je ook ermee.

Probeer je gedachten te verzetten : ik bv. werd ontzettend passief ervan, sinds ik ben gestopt met "roken" is me huis altijd opgeruimd (fijn gevoel) ik investeer meer tijd in belangrijke dingen zoals het voorbereiden van eten i.p.v. half werk / afhaal halen.

Tevens heeft het ook op je sport en je sociale leven een hele slechte invloed en als ik eerlijk ben dacht ik altijd dat is onzin maar moet zeggen nu ik ( pas 2,5 maand ) goed bezig ben krijg ik aan alle kanten te horen dat ik beter gedrag vertoon ( socialer ben )

Geloof me het is ontzettend fijn om gewoon weereens normaal en helder te kunnen nadenken.

Het is gewoon een knop die je om kan zetten.... als je echt verandering wilt dan doe je het gewoon.

Klinkt heel hard maar het is wel zo ( Mijn mening )

Terug
Naar boven