AndroidHealthClinic

Stelling Moet ik gaan cutten of bulken. En kan iemand met het eetschema helpen.

thomasjansen

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
63kg
Hallo allemaal:),

Ik ben nu 2 jaar aan het trainen in de sportschool. Het eerste jaar sporten ik maar 1 of 2 keer in de week. Dit was ook toen die tijd alleen maar cardio omdat ik toen de kick van het krachttrainen nog niet ontdekt had. Later werd ik een soort van verslaafd aan het krachtrainen en sind die tijd verlang ik onderhand altijd er na om naar de sportschool te gaan;) Ik sport nu mistens 4 keer in de week en hierbij let ik ook op mijn eten. Maar mijn eetschema is niet heel uitgebreid en weet ook nooit of ik het nu goed doe of niet.

Ik weet dat ik ongeveer 2.5 gram eiwitten per kilogram lichaamsgewicht moet innemen. En dat koolhydraten erg belangerijk zijn maar verder dan dat kom ik niet echt. Verder neem ik ook creatine. Eiwitten en weightgainer heb ik ook thuis staan maar ben ik even mee gestopt omdat ik bang was te veel aan te komen omdat ik niet goed weet wat ik nu in moet nemen. Ik probeer elke dag aan mijn eiwitten te komen door 3 pakken magere melk te drinken en hierbij neem ik vaak kip of tonijn. ( Ik weet ongeveer waar de eiwitten inzitten)

Nu heb ik een paar foto's mee gestuurd van mijn lichaam. Ben benieuwd of jullie vinden of ik beter een paar maanden nog kan bulken en daarna kan gaan cutten of gelijk met de cut moet beginnen. Ik ben 1.70 lang en weeg 63 kilo. Kan zelf niet schatten wat mijn vetpercentage is en bij mijn sportschool hebben ze alleen zo'n weegschaal waar mee je het vetpercentage kan berekenen die nooit kloppen.(jaja ik zit op zo'n goedkope sportschool. ;))

Nu is mijn vraag dus uiteindelijk. Vinden jullie dat ik moet gaan cutten of bulken? En wat voor een schema moet ik dan hiervoor maken die bij mij past. Misschien dat jullie mij daar mee kunnen helpen.

alvast heel erg bedankt
groetjes thomas Jansen

333.jpg

Naamloos.jpg

222.jpg

4444.jpg

555.jpg

Laatst bewerkt:
cutten en bulken is aan jou de keus man. Ik persoonlijk vind dat je te hoog in je vp zit. Aan de andere kant weeg je maar 63 kg en ik persoonlijk zou graag wat zwaarder wegen. allemaal persoonlijk dus zelf je keus in maken.

eiwitten meer uit andere bronnen halen: rosbief, pangasius, tilapiafilet, kipfilet, mager runder gehakt, kip, ei-eiwitten(desnoods hele eieren), whey enz.
koolhydraten uit rijst, brood, (volkoren) pasta suikers uit: vitargo, fruit.
vetten: visolie-capsules, vissen(zoals hierboven) tilapiafilet, pangasius, zalm.
Eten grillen of koken. En anders bakken in zonnebloem olie.

eiwit shake's met water! En melk eruit dat zorgt voor dat je vrij veel vocht vasthoud. En die eiwitten kan je ook uit andere producten halen.

Heb excel bestandje toegevoegd waarin je kan zien hoeveel eiwitten, koolhydraten en je vetten nodig heb. En geeft mooi overzichtje van waardes van de voeding. Ps dit was een cut dieet van mij wat er instaat mssn goed voorbeeldje.

Bijlagen

ik persoonlijk zou gaan cutten als ik jou was. Je vet percentage is al vrij hoog en ik zou me er niet prettig bij voelen als dit nog verder zal stijgen. Je kan nu ook gaan bulken maar dan ga je waarschijnlijk een zware cut tegemoet. Of heeeel erg clean bulken, maar dat is best lastig<>. Maar goed de keuze is aan jou

• Topic Starter Topic Starter
Ja vind zelf ook dat ik wel aardig hoog in mijn vetpercentage zit. Alleen zit ik er steeds te twijfelen of ik nou wil gaan cutten. Want wil namelijk wel spiermassa aankomen en dat kan dan natuurlijk niet. Denk dat ik deze week een cut schema dan ga opstellen. Maar kun je zonder je vetpercentage erachterkomen wat je minimale calorieen behoefte is?

Ga zelf denk ik een vetpercentage meter aanschaffen zodat ik die mooi zelf bij kan houden.
Ga dit net zolang volhouden zodat ik onder de 10 procent vet kom. Het is dus even wachten totdat ik de vetpercentage meter heb voordat ik waarschijnlijk een goed schema kan maken.

Nu heb ik het volgende gelezen:

Eet 5 dagen lang 750 calorieën minder dan je dagelijkse behoefte, want als je geen te kort creëert, zul je ook niet afvallen. Bereken je basisbehoefte en tel daarbij de calorieën op die je nodig hebt voor je werk en het sporten. Haal van het totaal weer 750 calorieën af in de cut. Vervolgens is het belangrijk dat je daarna 2 dagen lang 500 calorieën meer eet, om zo je verbranding te blijven stimuleren (dit zijn je off-days).

Klopt dit??? raak je hierbij geen spiermassa kwijt en hoeveel kilo per maand kun je verwachten hiermee af te vallen zonder spiermassa kwijt te raken. Wat moet ik verder aan mijn trainingschema aanpassen als ik ga cutten?

mijn schema nu:
maandag:Borst
Dinsdag:buik benen
woensdag rug
donderdag :niks
vrijdag: triceps biceps
zaterdag : buik benen
zondag : rug ( soms niks...)

Ik doe mijn buik, benen en rug vaker omdat ik zoals veel beginners in het beginalleen mijn borst getraind heb en hierbij ook mijn buik soms mee nam maar niet al te goed. Dus daarom doe ik deze nu 2 keer per week. Nu verwacht ik tijdens de cut dat ik hierbij cardio moet bijvoegen. Hoevaak kun je dit het best per week doen?

Ik zal binnenkort even mijn calorie behoefte uitrekenen. En een eetschema maken. Dan zet ik hem erop zodat iemand kan laten weten of die goed is.

---------- Post toegevoegd Thu 3 Jan 2013 om 20:27 ----------

bedankt voor de reacties trouwens:D

Ja vind zelf ook dat ik wel aardig hoog in mijn vetpercentage zit. Alleen zit ik er steeds te twijfelen of ik nou wil gaan cutten. Want wil namelijk wel spiermassa aankomen en dat kan dan natuurlijk niet. Denk dat ik deze week een cut schema dan ga opstellen. Maar kun je zonder je vetpercentage erachterkomen wat je minimale calorieen behoefte is?

Ga zelf denk ik een vetpercentage meter aanschaffen zodat ik die mooi zelf bij kan houden.
Ga dit net zolang volhouden zodat ik onder de 10 procent vet kom. Het is dus even wachten totdat ik de vetpercentage meter heb voordat ik waarschijnlijk een goed schema kan maken.

Nu heb ik het volgende gelezen:

Eet 5 dagen lang 750 calorieën minder dan je dagelijkse behoefte, want als je geen te kort creëert, zul je ook niet afvallen. Bereken je basisbehoefte en tel daarbij de calorieën op die je nodig hebt voor je werk en het sporten. Haal van het totaal weer 750 calorieën af in de cut. Vervolgens is het belangrijk dat je daarna 2 dagen lang 500 calorieën meer eet, om zo je verbranding te blijven stimuleren (dit zijn je off-days).

Klopt dit??? raak je hierbij geen spiermassa kwijt en hoeveel kilo per maand kun je verwachten hiermee af te vallen zonder spiermassa kwijt te raken. Wat moet ik verder aan mijn trainingschema aanpassen als ik ga cutten?

mijn schema nu:
maandag:Borst
Dinsdag:buik benen
woensdag rug
donderdag :niks
vrijdag: triceps biceps
zaterdag : buik benen
zondag : rug ( soms niks...)

Ik doe mijn buik, benen en rug vaker omdat ik zoals veel beginners in het beginalleen mijn borst getraind heb en hierbij ook mijn buik soms mee nam maar niet al te goed. Dus daarom doe ik deze nu 2 keer per week. Nu verwacht ik tijdens de cut dat ik hierbij cardio moet bijvoegen. Hoevaak kun je dit het best per week doen?

Ik zal binnenkort even mijn calorie behoefte uitrekenen. En een eetschema maken. Dan zet ik hem erop zodat iemand kan laten weten of die goed is.

ja caloriebehoefte is opzich te berekenen zonder dat je je vetpercentage weet. Alleen caloriebehoefte is vrij persoonlijk en kun je niet simpel met een berekeningetje doen. Als je wilt gaan cutten zal ik eerst je behoefte uitrekenen met zo'n berkening en er dan 500 cals van af trekken. Dan moet je maar kijken ho ehet gaat : val je niet genoeg af? -> haal er dan wat meer af etc. gewoon een beetje zelf kijken hoe je lichaam in elkaar zit.
Je traint overigens wel vrij vaak, maar dit HOEFT geen probleem te zijn.

Als je eerst nog wat wil bulken zou ik gaan cleanbulken, op deze manier hoef je niet persee vet aan te komen (of niet veel). Dit is alleen heel moeilijk omdat je dan een heel precies eetschema moet opstellen en je je hier ook aan moet (kunnen) houden.

Mijn advies Cleanbulk als je verder gaat cutten zul je botten zien.
Ik zie wel dat je je noobie gains gewaste.

Tip: blijf niet elke keer op een calorie tekort daardoor gaat je stofwisseling trager werken voeg wat cheat meals aan toe

• Topic Starter Topic Starter
heb zo net mijn calorie behoefte uitgerekend. Deze wordt rond de 2500 calorieen geschat. Ik ga bij het opstellen van het schema hier 500 onderzitten dus blijft er noig 2000 calorieen over. Ga er van uit dat dit gewoon klopt.

Ik heb mijn caloriebehoefte met de formule van harris benedict katch mcardle berekent.

Maar wat zijn ongeveer de verhoudingen van eiwitten vetten en koolhydraten in de cut. Of hangt dit ook weer van persoon tot persoon af.

zie in het excel bestandje van het cut schema van chris de volgende waardes staan

Koolhydraten:58%
vetten 20%
eiwitten22%

weet niet zeker of dit voor de cut geld.
Overigens vindt ik dit wel een erg handig bestandje. ;)

en stronglifter wat bedoel je met:Ik zie wel dat je je noobie gains gewaste.
haha?

botten zullen je naar mijn mening niet heel snel zien toch? spier zit hier toch overheen. Of waar bedoel je het bot haha. Of is dit wel het geval?

heb zo net mijn calorie behoefte uitgerekend. Deze wordt rond de 2500 calorieen geschat. Ik ga bij het opstellen van het schema hier 500 onderzitten dus blijft er noig 2000 calorieen over. Ga er van uit dat dit gewoon klopt.

Ik heb mijn caloriebehoefte met de formule van harris benedict katch mcardle berekent.

Maar wat zijn ongeveer de verhoudingen van eiwitten vetten en koolhydraten in de cut. Of hangt dit ook weer van persoon tot persoon af.

zie in het excel bestandje van het cut schema van chris de volgende waardes staan

Koolhydraten:58%
vetten 20%
eiwitten22%

weet niet zeker of dit voor de cut geld.
Overigens vindt ik dit wel een erg handig bestandje. ;)

en stronglifter wat bedoel je met:Ik zie wel dat je je noobie gains gewaste.
haha?

botten zullen je naar mijn mening niet heel snel zien toch? spier zit hier toch overheen. Of waar bedoel je het bot haha. Of is dit wel het geval?

kdenk dat hij het over je ribbenkast heeft :p

Terug
Naar boven