thomasjansen
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m70
- Massa
- 63kg
Hallo allemaal
,
Ik ben nu 2 jaar aan het trainen in de sportschool. Het eerste jaar sporten ik maar 1 of 2 keer in de week. Dit was ook toen die tijd alleen maar cardio omdat ik toen de kick van het krachttrainen nog niet ontdekt had. Later werd ik een soort van verslaafd aan het krachtrainen en sind die tijd verlang ik onderhand altijd er na om naar de sportschool te gaan
Ik sport nu mistens 4 keer in de week en hierbij let ik ook op mijn eten. Maar mijn eetschema is niet heel uitgebreid en weet ook nooit of ik het nu goed doe of niet.
Ik weet dat ik ongeveer 2.5 gram eiwitten per kilogram lichaamsgewicht moet innemen. En dat koolhydraten erg belangerijk zijn maar verder dan dat kom ik niet echt. Verder neem ik ook creatine. Eiwitten en weightgainer heb ik ook thuis staan maar ben ik even mee gestopt omdat ik bang was te veel aan te komen omdat ik niet goed weet wat ik nu in moet nemen. Ik probeer elke dag aan mijn eiwitten te komen door 3 pakken magere melk te drinken en hierbij neem ik vaak kip of tonijn. ( Ik weet ongeveer waar de eiwitten inzitten)
Nu heb ik een paar foto's mee gestuurd van mijn lichaam. Ben benieuwd of jullie vinden of ik beter een paar maanden nog kan bulken en daarna kan gaan cutten of gelijk met de cut moet beginnen. Ik ben 1.70 lang en weeg 63 kilo. Kan zelf niet schatten wat mijn vetpercentage is en bij mijn sportschool hebben ze alleen zo'n weegschaal waar mee je het vetpercentage kan berekenen die nooit kloppen.(jaja ik zit op zo'n goedkope sportschool.
)
Nu is mijn vraag dus uiteindelijk. Vinden jullie dat ik moet gaan cutten of bulken? En wat voor een schema moet ik dan hiervoor maken die bij mij past. Misschien dat jullie mij daar mee kunnen helpen.
alvast heel erg bedankt
groetjes thomas Jansen
,Ik ben nu 2 jaar aan het trainen in de sportschool. Het eerste jaar sporten ik maar 1 of 2 keer in de week. Dit was ook toen die tijd alleen maar cardio omdat ik toen de kick van het krachttrainen nog niet ontdekt had. Later werd ik een soort van verslaafd aan het krachtrainen en sind die tijd verlang ik onderhand altijd er na om naar de sportschool te gaan
Ik sport nu mistens 4 keer in de week en hierbij let ik ook op mijn eten. Maar mijn eetschema is niet heel uitgebreid en weet ook nooit of ik het nu goed doe of niet. Ik weet dat ik ongeveer 2.5 gram eiwitten per kilogram lichaamsgewicht moet innemen. En dat koolhydraten erg belangerijk zijn maar verder dan dat kom ik niet echt. Verder neem ik ook creatine. Eiwitten en weightgainer heb ik ook thuis staan maar ben ik even mee gestopt omdat ik bang was te veel aan te komen omdat ik niet goed weet wat ik nu in moet nemen. Ik probeer elke dag aan mijn eiwitten te komen door 3 pakken magere melk te drinken en hierbij neem ik vaak kip of tonijn. ( Ik weet ongeveer waar de eiwitten inzitten)
Nu heb ik een paar foto's mee gestuurd van mijn lichaam. Ben benieuwd of jullie vinden of ik beter een paar maanden nog kan bulken en daarna kan gaan cutten of gelijk met de cut moet beginnen. Ik ben 1.70 lang en weeg 63 kilo. Kan zelf niet schatten wat mijn vetpercentage is en bij mijn sportschool hebben ze alleen zo'n weegschaal waar mee je het vetpercentage kan berekenen die nooit kloppen.(jaja ik zit op zo'n goedkope sportschool.
) Nu is mijn vraag dus uiteindelijk. Vinden jullie dat ik moet gaan cutten of bulken? En wat voor een schema moet ik dan hiervoor maken die bij mij past. Misschien dat jullie mij daar mee kunnen helpen.
alvast heel erg bedankt
groetjes thomas Jansen
Laatst bewerkt:

raak je hierbij geen spiermassa kwijt en hoeveel kilo per maand kun je verwachten hiermee af te vallen zonder spiermassa kwijt te raken. Wat moet ik verder aan mijn trainingschema aanpassen als ik ga cutten?