AndroidHealthClinic

Mooier & dikker haar + vertraagd kaal worden.

Wat is jullie mening over een oliebadje voor het haar?

Kun je dun haar voller of dikker laten maken met de nodige hulpmiddelen als: creme Diprolene hydro gel, finasteride-dutasteride-minoxidil en is dit ook effectief? Of wassen de bijwerkingen er niet tegen op...

Zeker, door finasteride en dutasteride worden de bestaande haren dikker. Minoxidil weet ik niet, zou kunnen, heb ik nooit gebruikt. Dutasteride is alleen wel erg prijzig en je zult het, mocht je resultaat willen behouden, je hele leven moeten gebruiken. Finasteride is goedkoper maar onderdrukt minder DHT dan dutasteride. Dat andere ken ik niet, maar haren kunnen niet dikker worden door shampoo of andere vloeibare middelen. Dit lijkt misschien enkel zo omdat het er wat meer volume van krijgt en steviger wordt.

Bijwerkingen is per persoon verschillend. Ik kreeg van dutasteride meer libido, wat opzich niet erg is. Sommige mensen krijgen er juist minder libido door. Ook kreeg ik er netelroos door boven mijn lip, naast mijn oog en in mijn elleboog holte. Concentratievermogen ging ook achteruit. Dit alles heeft mij doen besluiten te stoppen ermee, en heb er geen spijt van. Mijn haar is sinds dat ik gestopt ben (ongeveer 2 jaar geleden) niet heel erg verslechterd. Misschien dat, mocht ik ooit gaan kuren met test, ik een DHT blokker zoals finasteride of dutasteride erbij gebruik zodat er niet veel test wordt geconverteerd naar DHT.

Winkels die het verkopen? Zie alleen bij bol.com

Inderdaad ook benieuwd welke winkels het verkopen, op bol.com na.

Wat zijn al die mensen hier nog jong die haaruitval krijgen. Heb er zelf ook last van, vroeger een enorm dikke bos maar krijg nu redelijke inhammen en mijn haar rond de inhammen en op mijn achterhoofd begint echt heel dun te worden.

Life sucks, met grijs worden heb ik opzich geen problemen mee maar kaal worden zeker wel.

• Topic Starter Topic Starter
Wat zijn al die mensen hier nog jong die haaruitval krijgen. Heb er zelf ook last van, vroeger een enorm dikke bos maar krijg nu redelijke inhammen en mijn haar rond de inhammen en op mijn achterhoofd begint echt heel dun te worden.

Life sucks, met grijs worden heb ik opzich geen problemen mee maar kaal worden zeker wel.

bedankt je vader of je moeder.

bedankt je vader of je moeder.

Mijn pa begint nu pas kaal te worden op zijn 58ste en mijn ma's kant heeft maar 1 iemand die al kaal was op zijn 25ste en dat is haar broer.

Ik zal die ene zeldzame gen wel in mij hebben net als mijn moeder haar broer , wat een mazzel:p

Enige zaken die zonder twijfel helpen tegen haaruitval en mssn in zeldzame gevallen haar kunnen doen teruggroeien zijn ketoconazol (grappig dat mijn dermatoloog en apotheek dit tegenspreken terwijl pubmed er vol van staat), minoxidil en een dht blocker a la finasteride. Beste is van deze 3 te combineren. Al de andere producten zijn dure niet werkende cosmetica. Ik krijg jammer genoeg geen fina van de dokter omdat ze me te jong vindt daarvoor.

---------- Post toegevoegd Tue 6 Nov 2012 om 15:58 ----------

Mijn pa begint nu pas kaal te worden op zijn 58ste en mijn ma's kant heeft maar 1 iemand die al kaal was op zijn 25ste en dat is haar broer.

Ik zal die ene zeldzame gen wel in mij hebben net als mijn moeder haar broer , wat een mazzel:p

Alleen mijn vader is kaal/kalend in de famillie. Al de rest, zowel langs moeder's als vader's kant heeft een weelderige haardos. Spijtig genoeg heb ik nu ook al stevige inhammen. Fak you, dad!

Enige zaken die zonder twijfel helpen tegen haaruitval en mssn in zeldzame gevallen haar kunnen doen teruggroeien zijn ketoconazol (grappig dat mijn dermatoloog en apotheek dit tegenspreken terwijl pubmed er vol van staat), minoxidil en een dht blocker a la finasteride. Beste is van deze 3 te combineren. Al de andere producten zijn dure niet werkende cosmetica. Ik krijg jammer genoeg geen fina van de dokter omdat ze me te jong vindt daarvoor.

---------- Post toegevoegd Tue 6 Nov 2012 om 15:58 ----------

Alleen mijn vader is kaal/kalend in de famillie. Al de rest, zowel langs moeder's als vader's kant heeft een weelderige haardos. Spijtig genoeg heb ik nu ook al stevige inhammen. Fak you, dad!

Thanks voor de info maar die producten moet je natuurlijk de rest van je leven gaan gebruiken denk ik?
Dat is namelijk niet echt iets voor mij;)

Thanks voor de info maar die producten moet je natuurlijk de rest van je leven gaan gebruiken denk ik?
Dat is namelijk niet echt iets voor mij;)

Nja, minoxidil wordt een gewoonte zoals tandenpoetsen. Nizoral shampoo vervangt gewoon je huidige shampoo. Finasteride moet je er idd bij nemen, maar ik neem aan dat je als bb'er ook wel een mutivit slikt en er fina ook bij slikken gaat je niet zo veel extra tijd afhandig maken (maar goed, voor fina ben je toch te jong, dus maakt niet uit). Je bent niet verplicht om het je ganse leven te nemen.Als ik 50 jaar ben stop ik gewoon met minoxidil. Dan mag ik kaal worden :) (tenminste als minoxidil er in slaagt om het zolang uit te stellen...).

Gebruik al iets van 2-3 jaar geen shampoo meer en krijg altijd complimenten over hoe dik en gezond mijn har wel niet is. Was het alleen voordat ik naar de kapper ga.

Heb dit een tijdje gebruikt maar m'n hoofdhuid jeukte echt overdreven veel tijdens die periode, ben er toen maar mee gestopt. Heb hier wel nog altijd 4 of 5 flessen liggen, mss toch maar weer eens gebruiken.

Waar is het te koop?

Nja, minoxidil wordt een gewoonte zoals tandenpoetsen. Nizoral shampoo vervangt gewoon je huidige shampoo. Finasteride moet je er idd bij nemen, maar ik neem aan dat je als bb'er ook wel een mutivit slikt en er fina ook bij slikken gaat je niet zo veel extra tijd afhandig maken (maar goed, voor fina ben je toch te jong, dus maakt niet uit). Je bent niet verplicht om het je ganse leven te nemen.Als ik 50 jaar ben stop ik gewoon met minoxidil. Dan mag ik kaal worden :) (tenminste als minoxidil er in slaagt om het zolang uit te stellen...).

Ik slik geen multivit nee. Is dat belangrijk voor je haar dan?

voor de mensen die nog benieuwd waren waar het te kopen viel:

Kruidvat 7 euro

Terug
Naar boven