AndroidHealthClinic

Moord getuigen, wat zou jij doen?

Moeilijk te zeggen..

Dit, nooit meegemaakt dus zou het eerlijk gezegd niet weten hoe ik reageerde.

Alhoewel een reactie zou kunnen zijn dat je die achterste vent een harde trap tegen het hoofd geeft, hij zit er wel goed voor :o

ik had hem gelijk een schop tegen ze hoofd gegeven! hij zat op mooie hoogte!

Dit.

Alhoewel een reactie zou kunnen zijn dat je die achterste vent een harde trap tegen het hoofd geeft :o

Idd. Maar in zulke situaties zijn er zoveel factoren die meespelen. Belangrijke hiervan is de adrenaline die dan door je lichaam giert. Schrikreactie veroorzaakt dit namelijk direct. Daarna ga je meestal rationeel proberen na te denken wat op dat moment de juiste manier van handelen is.

Instinctief reageren. Ik zou sowieso die man te hulp schieten ,maar je zit dan in een hele benarde positie. Kleine lift , je weet niet of die man nog meer wapens bij zich draagt ,geen vlucht wegen etc...

Helpen , gaat namelijk nogal stroef........
o met wurgen...

Of op alle knopjes van de lift drukken , hilarisch toch.......

Laatst bewerkt:
LOLD hard @ die gast die even een foto maakt.

zoiezo dat als je niks doet of alleen stom 112 gaat bellen, je gewoon medeplichtig bent. Want JIJ had er wat aan kunnen doen...

• Topic Starter Topic Starter
Kom er net achter dat naast dat dit een experiment is, het ook een campagne is voor een film die binnenkort uit komt.

zoiezo dat als je niks doet of alleen stom 112 gaat bellen, je gewoon medeplichtig bent. Want JIJ had er wat aan kunnen doen...
De wet zegt dat je enkel verplicht bent te helpen als je jezelf niet in gevaar brengt. Dus enkel 112 bellen maakt je niet medeplichtig.

De wet zegt dat je enkel verplicht bent te helpen als je jezelf niet in gevaar brengt. Dus enkel 112 bellen maakt je niet medeplichtig.

de wet is toch harstikke krom. ik had erachter moeten zetten, vind ik. Maar eerlijk als je zoiets ziet en je grijpt niet in vind ik echt dat je jezelf behoorlijk schuldig mag voelen. Ik zou dat wel hebben en zou t zeker mezelf niet kunne vergeven.

de wet is toch harstikke krom. ik had erachter moeten zetten, vind ik. Maar eerlijk als je zoiets ziet en je grijpt niet in vind ik echt dat je jezelf behoorlijk schuldig mag voelen. Ik zou dat wel hebben en zou t zeker mezelf niet kunne vergeven.

lol

Dadelijk steekt zo gast jou neer.

no thnx jeff

Zo hard mogelijk tegen de dader schoppen en tegelijkertijd lawaai maken.

Dus jij rent weg? Lekker ben je dan, ik zou niet kunnen leven met zo een gewetensgevoel.

Precies dit idd, ik heb me altijd afgevraagd hoe mensen die een moord hebben meegemaakt (indirect of direct begaan) verder leven. Het moet altijd in je hoofd zitten dat iemand zijn leven kwijt is en jij weet dat maar je hebt er niets aan gedaan om het te voorkomen.

k zou niet weten wat ik precies zou doen, denk 'm hard in z'n gezicht schoppen of slaan..

Het valt me trouwens ook mee dat die kerel door geen van de omstanders KO wordt geslagen. terwijl me dat toch effectiever lijkt dan ook aan het touw trekken of schreeuwen..

Dus jij rent weg? Lekker ben je dan, ik zou niet kunnen leven met zo een gewetensgevoel.

Och gotsie, je leeft nu toch ook gewoon verder wetend dat er miljoenen kinderen in Afrika niks te eten hebben ? of Maakt het niet uit als je er zelf niet bij bent ?

Terug
Naar boven