AndroidHealthClinic

Moord getuigen, wat zou jij doen?

-

Laatst bewerkt:
Och gotsie, je leeft nu toch ook gewoon verder wetend dat er miljoenen kinderen in Afrika niks te eten hebben ? of Maakt het niet uit als je er zelf niet bij bent ?

dat slaat echt nergens op, de dingen die daar in afrika gebeuren zijn niet de taak voor de burgers om dat op te lossen en ook zeker niet de schuld van burgers. Hier hebben de hoge pieten die in hun strakke pak op hun dure kantoor zitten en de regeltjes uitmaken de schuld van. Niet op dit moment maar dan heb ik het vooral over vroeger. Terwijl er wel nu wat aan gedaan kan worden als die mensen ook een eerlijke kans krijgen. En t maakt zeker uit of je er zelf bij bent want dan kan je fysiek er ook wat aan doen.

dat slaat echt nergens op, de dingen die daar in afrika gebeuren zijn niet de taak voor de burgers om dat op te lossen en ook zeker niet de schuld van burgers. Hier hebben de hoge pieten die in hun strakke pak op hun dure kantoor zitten en de regeltjes uitmaken de schuld van. Niet op dit moment maar dan heb ik het vooral over vroeger. Terwijl er wel nu wat aan gedaan kan worden als die mensen ook een eerlijke kans krijgen. En t maakt zeker uit of je er zelf bij bent want dan kan je fysiek er ook wat aan doen.

ach ja, altijd naar andere mensen wijzen.

Je moet toch echt bij jezelf beginnen.

In essentie doen die mensen hetzelfde, hopen dat iemand anders het oplost.

ach ja, altijd naar andere mensen wijzen.

Je moet toch echt bij jezelf beginnen.

In essentie doen die mensen hetzelfde, hopen dat iemand anders het oplost.

heb je ook gelijk in, maar hun hebben wel de positie ervoor. Enigste wat ik zou kunnen doen is me oude kleding opsturen of geld aan goede doelen geven maar dan nog de vraag van wat er zou aankomen en t juist word gebruikt. ik ben maar een magazijnmedewerker dus meer zou ik echt niet kunnen doen.

• Topic Starter Topic Starter
Och gotsie, je leeft nu toch ook gewoon verder wetend dat er miljoenen kinderen in Afrika niks te eten hebben ? of Maakt het niet uit als je er zelf niet bij bent ?

Gast donder op, je vergelijkt een appel nu met een baksteen. Dit gebeurd voor je ogen!

inb4 ik maak hem helemaal kapot met mijn e-buffheid zodat hij nooit meer opstaat.

Die wurger heeft echt een huge paar ballen...

moet je je voorstellen dat die gast met die brandblusser hem vol op zn kop had gebeukt haha. ik zou hem denk ik ook gewoon een trap verkopen, iig niet wegrennen oid

ligt aan de situatie. Wie is het slachtoffer en wie is de dader. Indien het slachtoffer bijv een marokkaan is zou ik een paar trappen tegen zijn borstkas geven zodat hij snel geen lucht meer heeft en zijn verzet staakt. Moord is dan snel gepleegd en dan kan de dader ook weer vertrekken.

+1

Ik zou de dader denk ik zo hard mogelijk tegen zijn hoofd blijven schoppen. Hij ligt al op de grond dus dat is een mooi voordeel :)
Man man man, die mannen van middelbare leeftijd die gewoon gaan weglopen... beta as ****

Ligt aan de situatie. Wie is het slachtoffer en wie is de dader. Indien het slachtoffer bijv een marokkaan is zou ik een paar trappen tegen zijn borstkas geven zodat hij snel geen lucht meer heeft en zijn verzet staakt. Moord is dan snel gepleegd en dan kan de dader ook weer vertrekken.
:roflol: Agreed

frontflip, highkick to head, roundhouse kick, right uppercut, left hook, right straight, backflip, headbutt en als finishing touch een ruime rechtse hoek die je van 27283 meter aan ziet komen.

Ik zou vragen of ze een koekje d'r bij willen hebben.

Zonder wapens had ik wel iets gedaan, als er wapens zijn ga ik gewoon Usain Bolten..

In dit geval zit de 'moordenaar' in een kwetsbare positie. Om in te grijpen zou ik hier wellicht proberen de dader zelf in een choke te nemen. Echter, altijd lastig als je een dergelijke situatie in het echt tegen komt, en anticiperen hoe je zal reageren heeft vaak weinig te doen met hoe je daadwerkelijk reageert. Hormoonlevels en 'fight, flee, freeze' responsen nemen over en rationeel denken wordt aan de kant geschoven.

Echter, je moet ook altijd wel hoeden voordat je ingrijpt bij een incident. Een moord is natuurlijk wel extreem, maar schets het volgende scenario eens:

Je wordt aangevallen op een geïsoleerde locatie (beroving bijvoorbeeld), er ontstaat een worsteling en je slaagt er uiteindelijk in om de dader in een wurggreep te nemen. Veiligste in deze situatie zou zijn als je kan zorgen dat de agressor even een dutje gaat doen, zodat hij geen direct gevaar meer is. Dus terwijl je met alle macht probeert jezelf te redden uit deze situatie en nog altijd vecht voor je eigen veiligheid, komt er een voorbijganger langs die de situatie dermate interpreteert dat jij hier de agressor bent. Wellicht richten ze hun interventie tegen jou. En ook zullen er voorbijgangers zijn die proberen om de 2 partijen uit elkaar te krijgen. Dit zou frustrerend zijn. Heb je een (gewapende?) overvaller weten te overmeesteren, komen er mensen langs om hem even te bevrijden.

Daarom ben ik zelf nogal huiverig betreffende ingrijpen, je weet veelal de context niet.

Een flinke klapper tegen zijn hoofd...

Zou vragen of het nog lang duurt of dat het beter is dat ik de andere lift neem.

ik had em kapot laten gaan, anders ben ik zelf strafbaar.

Terug
Naar boven